Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@23:44:52 GMT

«میزانسن» پاسخ کمال تبریزی را داد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۰۵۸۰

برنامه «میزانسن» به عنوان یکی از تخصصی‌ترین برنامه‌های رسانه ملی در حوزه سینما و تئاتر با رویکردی متفاوت و دعوت از منتقدان نامی کشور ضمن نقد و بررسی آثار مختلف سینمایی به مسائل روز این حوزه می‌پردازد که توجه و عکس العمل‌های مختلف هنرمندان به این برنامه نشان از درست طی کردن راه توسط این برنامه است.

ذائقه هنر این است، بهترین آثار سینمایی در دنیا هم منتقدان خاص خود را دارد هرچند که انتقاد‌ها به ذائقه نقد شونده خوش نیاید، ولی باید به این مساله توجه کرد که نقد به حوزه‌ مخاطب تعلق دارد و متاسفانه شیوه غلط برنامه‌های پیشین سینمایی با این تصور که نقد به صاحب اثر مربوط می‌شود، باعث توقع بیش از حد در میان برخی سینماگران شده است که باید در هر نقد و نظری حضور داشته و از اثر خود دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید : حمله تند کمال تبریزی به یک برنامه تلویزیونی

«روابط عمومی میزانسن» ضمن دفاع از ارزش‌های رسانه ملی و محکوم کردن اتهامات وارده به منتقدان نامی سینما که در برنامه گذشته به نقد فیلم مارموز پرداختند، اعلام می‌دارد که در این برنامه سعی بر آن بوده نظر موافق و مخالف به صورت علمی و تخصصی در کنار هم قرار گرفته و بدون جانبداری آثار سینمایی نقد و بررسی شود. در همین راستا نقد‌ها با حضور موافق و مخالف صورت می‌گیرد، اما با توجه به سطح نازل برخی آثار از لحاظ نظر و آراء، منتقد موافقی وجود ندارد که از آن‌ها برای حضور در برنامه دعوت شود.

یادآور می‌شود، «میزانسن» به تهیه کنندگى پدرام کریمى و کارگردانى محمد باریکانى و مجتبى فرجى جمعه‌ها ساعت ۲۳ با اجراى مهدى سجاده‌چى به روى آنتن شبکه شما مى رود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رسانه ملی تئاتر رسانه نقد فیلم رسانه ملی کمال تبریزی برنامه سینمایی مارموز میزانسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت

جشنواره‌ها عموما عامل انگیزشی بسیار قوی برای تولیدکنندگان آثار رسانه ای، هنری و پژوهشی هستند که این تولید کنندگان تلاش دارند تا علاوه بر محک خود در بستر جشنواره با تنوع تولید و اندیشه و دیدگاه‌های متفاوت نیز در موضوعات مورد علاقه خود بیشتر آشنا شوند و بر وجوه آموزشی موجود در جشنواره‌ها در کنار مباحث رقابتی توجه دارند.

امروز، معاونت صدای رسانه ملی به مأمن و مرکز مهم در زمینه مستندسازی تبدیل شده و حامی جدی مستندسازان است. مروری بر آثار ارائه شده در این دوره از جشنواره پژواک و اذعان داوران در این عرصه به خوبی اثبات می‌کند بسیاری از برنامه سازان پیشکسوت و جوان در حوزه مستندسازی آثار فاخر و تأثیرگذاری را ساخته و به سراغ سوژه‌های ناب برای مستندسازی رفتند. 

جشنواره مستند رادیویی پژواک محملی شده تا قالب مستندسازی در رادیو احیا شود و مستندسازان رادیویی در فضایی سالم با یکدیگر رقابت کنند. همچنین در سایر شبکه‌ها نیز فضای مناسبی برای پخش آثار شاخص و برتر مستند ایجاد کرده است. نتیجه این است که امروز، برنامه‌های مستندمحور رادیو، پرشنونده هستند و به واسطه رادیو، مستند‌ها جایگاه ویژه‌ای نزد ذائقه مردم یافته است.

از سوی دیگر جشنواره پژواک فرصتی فراهم کرده تا مردم هم در این جشنواره سهمی داشته باشند. هدف از این بخش، افزایش تعامل میان برنامه سازان و مخاطبان و از سوی دیگر شناسایی افراد مستعد در این حوزه است. همچنین آثار قابل داوری در بخش مردمی نسبت به دوره‌های گذشته به لحاظ کمی و کیفی رشد داشته و این نشان می‌دهد مردم علاقمند به این قالب از برنامه سازی هستند. ضمن این که در حوزه مردمی سعی شده گونه‌های راحت مستند (مستند روایی و گزارشی) گذاشته شود تا علاقمندان به این عرصه وارد میدان شوند. بخش مردمی جشنواره پژواک در راستای نگاه تحولی معاونت صدا مبنی بر راه اندازی نهضت تولیدات مردمی است که این نگاه به جد دنبال می‌شود.

در واقع ایجاد فضای تعاملی میان مردم و مستندسازان و احترام به نظر و علاقه شنوندگان رادیو هم از دیگر مزیت‌های این رویداد است. جشنواره مستند پژواک نیز همچون بسیاری دیگر از جشنواره‌های رادیو با مشارکت عموم مردم برگزار می‌شود. به این ترتیب که برای همه مردم این امکان فراهم شد تا بهترین فیلم‌های مستند از نگاه خود را انتخاب و در این جشنواره شرکت دهند. بدون تردید نظرات مردمی نیز به تقویت فعالیت رادیو در زمینه تولید و پخش آثار مستند کمک می‌کند. 

از سوی دیگر دوری از کلیشه‌های رایج، خلق و اجرای طرح‌های نو، تحولی عمیق در محتوا و اضافه شدن بخش‌های ویژه همچون وعده صادق و... حاصل توجه جشنواره پژواک در سومین دوره است.

مراسم افتتاحیه این جشنواره همزمان با سالروز ۸۴ سالگی رادیو برپا شد و برگزیدگان بخش‌های برنامه‌های مستمر، مستند‌های مستمر، مشاغل و مستندنگاری اعلام شدند. اکنون که به روز‌های اختتامیه نزدیک می‌شویم، قرار است برگزیدگان راویان حقیقت در بخش‌های اصلی، ویژه و مردمی اعلام شود و تندیس‌های طلایی در دستان راویان حقیقت در رادیو قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • «هفت» دوباره روی آنتن
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت
  • «هفت» از امشب روی آنتن می رود /موضوع سینمای‌ جنایی
  • «هفت» از امشب راهی آنتن تلویزیون می‌شود + ساعت پخش
  • «هفت» از امشب راهی آنتن می‌شود/ بررسی موضوع جنایی
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟