Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@14:24:49 GMT

امکان نابود سازی پایگاه های ناتو طی چند دقیقه

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۰۶۵۵

امکان نابود سازی پایگاه های ناتو طی چند دقیقه

به گزارش جام نیوز، رایموند روبلوفسکی، رئیس اداره برنامه ریزی استراتژیک ستاد کل نیروهای مسلح لتونی در مصاحبه با یک وبسایت روسی اعلام کرد پایگاه های فرضی ناتو در کشور وی در صورت درگیری واقعی با روسیه طی همان چند دقیقه اول نابود خواهند شد.
 

به گزارش اسپوتنیک، روبلوفسکی گفت در حال حاضر یک گردان ناتو در لتونی مستقر است اما با در نظر داشت تناسب قوا در منطقه این گروه نظامی هیچگونه خطری را برای روسیه به وجود نمی آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نظامی لتونی افزود:" این بیشتر ژست سیاسی است تا نظامی و علاوه بر این، گردان ناتو دارای هیچگونه تسلیحات سنگین تهاجمی یا موشکی نیست."

 

به عقیده وی، ایجاد پایگاه های دائمی ناتو در خاک کشور وی به هیچ وجه در امنیت آن تاثیر نمی گذارد.

 

روبلوفسکی خاطرنشان کرد پایگاه های فرضی ناتو در کشور وی در صورت درگیری واقعی با روسیه طی همان چند دقیقه اول نابود خواهند شد و افزود تصمیم گیری درباره استقرار این پایگاه ها در حیطه صلاحیت آمریکا و متحدانش است و مقامات لتونی دارای هیچگونه نقشی در این زمینه نیستند.

 

این نظامی لتونی تاکید کرد در صورت درگیری روسیه و ناتو، لتونی گروگان چنین وضعی خواهد شد.

 

به گفته وی، اظهارات دائمی سیاستمداران لتونی درباره "خطر روسیه" با هدف بقای سیاسی آنها ایراد می شود اما فقط باعث افزایش تشنج عمومی می شود.

 

روبلوفسکی متذکر شد:" موضع لتونی یکسان و مضر بوده و دائماً در مرز هیستری قرار دارد".

 

لتونی از سال 2004 عضو ناتو است. کانادا رهبری گردان چند ملیتی ناتو در این کشور بالتیک را بر عهده دارد. نخست وزیر کانادا در جریان بازدید خود از لتونی گفت: نظامیان کشور وی حداقل چهار سال دیگر در این جمهوری باقی خواهند ماند.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: لتونی کانادا روسیه ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کشور‌هایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته (پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن است، اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشور‌های عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشور‌ها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشور‌های همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشور‌های سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکار‌های این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشور‌های مستقل مخالف است.

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند