Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - همزمان با اقدامات آمریکا برای ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا، 'آنگلا مرکل' صدر اعظم آلمان با انتشار پیامی ویدئویی، بر لزوم همکاری و دوستی برلین و پاریس برای وحدت در اروپا تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، همزمان با تنش های سیاسی مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و همچنین قدرت گیری پوپولیست های ملی گرا در برخی کشورهای اروپایی از یک سو و تلاش دولت آمریکا برای ایجاد شکاف و تفرقه میان شرق و غرب اروپا با برگزاری کنفرانس لهستان از سوی دیگر، آنگلا مرکل روز شنبه در یک پیام ویدئویی توضیح داد که چرا از نظر او پیمان دوستی برلین با پاریس حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صدر اعظم آلمان گفت: پس از چند قرن جنگ و نزاع بین دو کشور، دوستی کنونی میان برلین و پاریس را نباید امری ساده و عادی به حساب آورد.
به گزارش رسانه های آلمان، اظهارات روز شنبه مرکل چند روز پیش از آن ایراد شد که او و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قرار است یک پیمان دوستی جدید در شهر 'آخن' به امضا برسانند.
توافقنامه جدید در ادامه و مبتنی بر معاهده سال 1963 الیزه خواهد بود که بین 'کنراد ادنائور' صدر اعظم وقت آلمان و 'شارل دوگل' رئیس جمهور وقت فرانسه به امضا رسید.
مرکل در پیام روز شنبه تاکید کرد: هر چند معاهده الیزه بطور رسمی بین آلمان و فرانسه که زمانی متخاصم بودند صلح و دوستی ایجاد کرد اما یک توافق جدید هم مورد نیاز است زیرا معتقدیم جهان به شدت تغییر کرده است.

** تمرکز توافق جدید بر اروپا
یکی از جنبه هایی که در معاهده قدیمی به آن پرداخته نشده، نقش آلمان و فرانسه در اروپا است. مرکل در این زمینه گفت: ما در اروپا کار می کنیم و می خواهیم برای وحدت اروپایی نیرو و توان ایجاد کنیم اما این جنبه در معاهده قدیمی طراحی نشده است.
صدر اعظم آلمان خاطرنشان کرد که معاهده جدید آخن متضمن همکاری های بیشتر فرامرزی و همچنین همگرایی بیشتر بین سیاست های فرانسه و آلمان در بخش اقتصادی و بازار کار خواهد بود و با فهرستی از پروژه ها تکمیل خواهد شد.
مرکل تاکید کرد: برلین و پاریس همچنین در سیاست خارجی نیز شریکان نزدیکی هستند و در بهار آینده فرانسه و آلمان برای دو ماه پیاپی رهبری شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده خواهند داشت.
مرکل و مکرون روز 22 ژانویه (سه شنبه دوم بهمن) 56 سال پس از امضای اولین پیمان دوستی، برای امضای معاهده جدید در شهر آخن دیدار خواهند کرد.
اروپام ** 1078 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آلمان فرانسه مركل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ تقریبا همه دانشگاه‌های مهم فرانسه به انتفاضه دانشجویی پیوسته اند. دانشگاه‌های شهر‌های پاریس، استراسبورگ، سن اِتیَن، رِن، بوردو، دیژون، لیل، لیون، گرونوبل و مانتون از جمله آنهاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مصاحبه‌ها: دانشجو
امروز بیشتر دانشگاه‌های فرانسه یا از طرف دولت تعطیل اعلام شدند یا توسط دانشجویان مسدود و کلاس‌های درس به صحنه حمایت از فلسطین و مقاومت غزه تبدیل شد. مذاکرات نمایندگان دولت و اتحادیه‌های دانشجویی شب گذشته با شکست همراه بود.
"بچه‌های غزه، بچه‌های فلسطین؛ این بشریت است که ما می‌کشیم"، " فلسطین زنده است، فلسطین پیروز می‌شود"، " ما همه فرزندان غزه هستیم"، " اسرائیل قاتل، مکرون همدست" از جمله شعار‌های دانشجویان در اجتماعات اعتراضی امروز بود.
دانشجویان دانشگاه‌های پاریس پس از تعطیلی کلاس‌های درس در مقابل پانتئون (مقبره مشاهیر فرانسوی) به دولت هشدار دادند در صورت ادامه حمایت از جنایات رژیم اسرائیل، دست به اعتصاب غذای سراسری خواهند زد.

 

دیگر خبرها

  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • دوستی: اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • فیلم/ یورش پلیس فرانسه به دانشگاه ساینس پو پاریس
  • آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان
  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه + فیلم
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین