Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در حالي که دستگيري غيرقانوني مرضيه هاشمي وارد هشتمين روز خود مي شود، جمعي از دوستان و خانواده مرضيه هاشمي با نوشتن پيامي، بر لزوم آزادي هر چه سريع تر اين مجري، خبرنگار و مستندساز شبکه پرس تي وي از زندان که چند روز قبل توسط پليس آمريکا بازداشت شده بود، تاکيد کردند.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي شبکه پرس تي وي، در اين پيام صراحتا خواسته شده حالا که دادگاه آمريکايي نيز روز جمعه بر عدم اتهام هاشمي به هرگونه جرمي صحه گذاشته است، هيچ دليلي براي تداوم بازداشت او وجود ندارد و دادگاه مکلف است شرايط آزادي او را در اسرع وقت فراهم و در مواقع لزوم او را براي اداي شهادت احضار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن اين پيام به شرح زير است:
«با توجه به اطلاعات جديدي که در حکم صادره از سوي قاضي دادگاه ايالتي ايالت کاليفرنياي آمريکا آمده، به صراحت اعلام شده است که هيچ جرمي متوجه خانم هاشمي نيست. وي همچنين با مقامات قضايي دادگاه نيز براي پيش بردن اين پرونده همکاري هاي لازم را داشته و از آن‌جايي‌که او هيچ قصدي براي خروج از کشور آمريکا ندارد و تنها به عنوان «شاهد مطلع» دستگير شده است، بنابراين ديگر نيازي به زنداني بودن وي وجود ندارد. ما درخواست داريم که خانم هاشمي در اسرع وقت از زندان آزاد شوند و اين اجازه به وي داده شود تا همانند ديگر شاهدان و تحت شرايطي که توسط قاضي تعريف شده، شهادت خود را ادا کند.»
مجري شبکه پرس تي وي روز يکشنبه هفته گذشته در حالي که براي ديدار با اعضاي خانواده‌‌اش از جمله برادر بيمارش به آمريکا سفر کرده بود، بدون هيچ‌گونه اتهامي در فرودگاه بين‌المللي سنت لوئيس دستگير و به زندان منتقل شد.
مرضيه هاشمي مجري شبکه پرس تي وي طي تماسي تلفني در چند روز پيش تاکيد کرده بود که رفتار با او همانند رفتار با جانيان و مجرمان است و شرايط نگهداري او در زندان، بسيار ناراحت کننده است. اين مساله، نگراني هاي زيادي را براي خانواده و دوستان وي بوجود آورده است.
از اين رو، جمعي از دوستان و خانواده خانم مرضيه هاشمي با نوشتن پيامي خواستار آزادي اين مجري، خبرنگار و مستندساز شبکه پرس تي وي که چند روز قبل توسط پليس آمريکا در فرودگاه بازداشت شد، شدند.
به تازگي جلسه دادگاه خانم هاشمي در دادگاه ايالتي ايالت کاليفرنيا به رياست قاضي بريل الين هاول برگزار شد که طبق اطلاعات منتشر شده از حکم دادگاه، وي از هرگونه اتهام و جرم، مبري شد و تنها به عنوان «شاهد مطلع» و براي اداي شهادت در خصوص موضوعي که هنوز جزييات آن مشخص نشده، بازداشت شده است.
 فعالان رسانه اي و نهادهاي مختلف فرهنگي و اشخاص حقيقي و حقوقي بسياري در ايران و سراسر جهان به اقدام غير قانوني و رفتار ضد بشري آمريکاعليه مرضيه هاشمي اعتراض کرده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مرضيه هاشمي دادگاه آمريکايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض

ایلان ماسک با انتشار یک نظرسنجی در ایکس، قانون عجیبی برای برخورد با دانشجویان معترض در آمریکا پیشنهاد داده است.

به گزارش مشرق، ایلان ماسک در ایکس نوشت:«قانون پیشنهادی: اگر کسی پرچم آمریکا را پایین کشیده و پرچم دیگری را به جای آن نصب کند، آن شخص باید یک سفر یک طرفه رایگان (اما اجباری) به کشور آن پرچم داشته باشد.»

ایلان ماسک این نظر سنجی را در اعتراض به حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا منتشر کرده است. این نظرسنجی با پاسخ مثبت حدود ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان مواجه شده است.

ماسک همچنین ضمن اشاره به بودجه فدرال برخی دانشگاه‌های آمریکا که در آن‌ها اعتراضات صورت گرفته، نوشت: «منطقی نیست که مالیات‌دهندگان آمریکایی مجبور به تامین مالی فعالیت‌های ضد آمریکایی باشند.»

ماسک پیشتر موضع‌گیری‌های متفاوتی علیه اقدامات ارتش اسرائیل در نوار غزه داشت. او در حساب کاربری خود در شبکه ایکس کشتار مردم فلسطین را غیرقابل قبول دانسته بود.

وی همچنین در یکی از اقدامات خود تیک آبی حساب «افیخای ادرعی» از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی در شبکه ایکس را حذف کرده بود؛ این شخص مدام اقدام به انتشار ادعاها و اخبار دروغ کرده بود که بارها اعتراض کاربران را به همراه داشت.

ماسک در تبادل نظرهای ایکس نیز مستقیماً گفته بود که اسرائیلی ها و اقلیت‌ها پیام‌ها و دیدگاه‌های ضدسفیدپوستان منتشر می کنند.

این مواضع روی منافع تجاری ماسک تاثیر گذاشت و بسیاری از کمپانی‌های بزرگ آمریکایی مانند «دیزنی»، «اپل» و «آی‌بی‌ام‌»، تبلیغات خود در ایکس را به حالت تعلیق در آورده بودند. او در جواب به این شرکت ها گفته بود بروید به جهنم.

در این میان قانونگذاران آمریکایی هم گفتند ماسک از تبلیغات ضد اسرائیلی سود می برد. از طرفی دیگر بازرس شهر نیویورک نیز ماسک را به خاطر مواضع ضد اسرائیلی تهدید کرد و گفت هیأت مدیره تسلا باید برای ماسک روشن کند که باید اقداماتی مانند حذف پست خود و عذرخواهی برای آن را انجام دهد و اگر ماسک نتواند این کار را انجام دهد، هیأت مدیره تسلا باید اقداماتی مانند کسر دستمزد، تعلیق یا فسخ او را در نظر بگیرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • غریب‌آبادی: چه کسی به داد زنان و دختران آمریکایی می‌رسد
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان در آمریکا
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • تالاب حله جانی تازه گرفت
  • براثر بارش‌های چند روز گذشته تالاب حله شهرستان بوشهر جانی تازه گرفت.
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند