Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه  گفت: آسانسورهای برقی مورد استفاده در تمامی ساختمان ها ازجمله ساختمان‌های شخصی، مکان‌های عمومی، بیمارستان‌ها، دستگاه های دولتی  بر اساس مصوبه شورایعالی استاندارد مشمول مقررات استاندارد اجباری است،

وی افزود: یکی از الزامات صدور پروانه پایان کار ساختمان‌های دارای آسانسور از سوی شهرداری ها، ارائه گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور صادرشده توسط اداره کل استاندارد استان از سوی بهره برداران و مالکان به شهرداری های مناطق مربوطه مربوطه می باشد و در صورت عدم ارائه تاییدیه استاندارد آسانسور، پروانه پایان کار ساختمان از سوی شهرداری صادر نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمودرضا نیازی، مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه بیان کرد : در خصوص استانداردسازی آسانسورهای مسکن های مهر و مجتمع های مسکونی استان کرمانشاه از طریق دادستانی به هیئت مدیر این مجتمع ها و ملزم به استانداردسازی آسانسورهای خود شدند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، از طریق مراجع قضایی هیئت مدیره تعاونی های مسکن مهر ملزم به خاموش کردن آسانسورهای این مجتمع ها تا زمان دریافت تاییدیه ایمنی شدند که طی بازرسی های میدانی انجام شده به دلیل استفاده برخی از ساکنین این مجتمع ها از آسانسورهای منصوبه، در راستای حفظ سلامت و ایمنی شهروندان مجتمع 173 واحدی فرهنگ شهرستان سنقر با حکم دادستانی شهرستان‌ سنقر تا زمان اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور پلمب گردید که متعاقب آن فرایند استانداردسازی آسانسورهای این مجتمع در حال انجام است.

نیازی در ادامه با اشاره به اینکه در ده ماهه سال جاری قریب 450 تاییدیه ایمنی و استاندارد مربوط به آسانسورهای استان از سوی این اداره کل صادر شده است، بیان کرد: اعتبار گواهینامه های ایمنی و کیفیت آسانسور یک ساله می باشد و در طول مدت اعتبار گواهینامه، انجام سرویس و نگهداری آسانسور الزامی بوده و بهره برداران می بایستی با شرکت های مجاز تایید صلاحیت شده جهت انجام امور مربوطه قرارداد منعقد نمایند.

 وی گفت: بازرسی‌های سالانه و اخذ گواهی ادواری برای آسانسورهای منصوبه در کلیه ساختمان‌ها اجباری بوده و در صورت عدم دریافت گواهینامه ایمنی، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و بهره برداران این ساختمان ها است.

مدیر کل استاندارد کرمانشاه در پایان از شهروندان، مالکان، مهندسان و انبوه سازان درخواست کرد که به منظور رعایت الزامات فنی و تامین ایمنی تجهیزات نصب شده و پیشگیری از بروز خطا در فرایند صدور پایان کار ساختمان، فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور که لیست آنها، در سایت اداره کل استاندارد استان کرمانشاه به آدرس http://kermanshahstandard.ir موجود می باشد، قرارداد منعقد نمایند.

انتهای پیام/ز


قریب 450 تاییدیه ایمنی و استاندارد در استان کرمانشاه صادر شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۱۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری

به گزارش صدای ایران از ایرنا، امیرحسین ملاشور روز شنبه به خبرنگاران گفت: حادثه سقوط توسط ساکنان به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد و بر اساس آن فرد حادثه دیده هنگام نصب آسانسور از روی داربست نمای ساختمان به ارتفاع حدود ۱۵ متر، بر روی سقف خارجی کابین آسانسور سقوط کرده بود.

وی اظهار داشت: مأموران آتش‌نشانی، فرد مصدوم را که از ناحیه کمر، دست و پا دچار آسیب شدید بود با عملیات پیچیده فیکس کرده و به نقطه امن سطح زمین انتقال دادند.

این مسئول افزود: سرعت عمل آتش نشانان در رسیدن به محل حادثه و دقت آنان در انجام عملیات باعث نجات کارگر نصاب آسانسور شد و فرد مصدوم جهت مداوا و اعزام به بیمارستان، تحویل عوامل اورژانس شد.

نجات خانواده گم شده در مسیر کوهنوردی پردیس

مسئول آتش نشانی پردیس اعلام کرد: خانواده چهار نفری که در منطقه کوهستانی فاز ۱۱ شهر پردیس گم شده بودند، بعد از پنج ساعت گشت و گذار توسط تیم نجات آتش‌نشانی و با پشتیبانی جمعیت هلال احمر پردیس، پیدا شدند.

ملاشور خاطرنشان کرد: به دنبال گم شدن خانواده چهار نفری در منطقه کوهستانی زون یک و زون پنج فاز ۱۱ شهر پردیس و آبشار کمرد، ۲ تیم امداد و نجات آتش‌نشانی برای یافتن آنها جست‌وجوی گسترده‌ای آغاز کردند.

وی ادامه داد: نیمه شب گذشته در پی تماس مردمی مبنی بر عدم برگشت پدربزرگ و سه نوه که برای تفریح و کوهنوردی از خانه خارج شده و پس از ۶ ساعت هنوز برنگشته بودند؛ آتش‌نشانی دو تیم نجات به همراه تجهیزات لازم و پشتیبانی هلال احمر به منطقه اعزام و جستجو آغاز شد.

مسئول آتش‌نشانی پردیس با اشاره به وسعت منطقه مورد نظر گفت: سرانجام تیم جستجو و نجات پس از حدود پنج ساعت تلاش پردلهره، خانواده‌ی گم‌شده را در پای کوه یافتند.

این مسئول اضافه کرد: پدربزرگ به همراه نوه‌هایش برای گردش و تفریح به منطقه کوهستانی فاز ۱۱ پردیس رفته بودند با توجه به طول مدت بی خبری از آنها، والدین کودکان با نگرانی از پلیس و آتش‌نشانی کمک خواستند.

وی افزود: نیرو‌ها به صورت شبانه تمامی منطقه را مورد کاوش و جست وجو قرار دادند تا اینکه پس از پنج ساعت جست وجوی بی وقفه، پدربزرگ و بچه‌ها پیدا شده و تحویل خانواده‌شان شدند.

فردی در ارتفاعات دره بهشت پردیس پردیس سقوط کرد

مشئول آتش نشانی شهر پردیس گفت: در پی گزارشی اعلام شد که فردی در ارتفاعات دره بهشت پردیس واقع در فاز ۸ مسکن مهر پردیس سقوط کرده است.

ملاشور با بیان اینکه نیرو‌های عملیاتی هلال احمر پردیس به محل حادثه اعزام شدند، یادآور شد: این حادثه یک مصدوم داشت که دچار آسیب از ناحیه پا و زانو شده بود و پس از اقدامات اولیه توسط هلال احمر پردیس به بیمارستان الغدیر بومهن منتقل شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه