Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا،  رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب در تشریح تصادفات منجر به فوت ۹ ماهه سال ۹۷ سطح معابر شهری تهران بزرگ اعلام نمود که ۴۳ درصد متوفیان حوادث رانندگی عابرین  پیاده و ۳۹ درصد متوفیان حوادث رانندگی مربوط به موتورسیکلت سواران  و ۱۸ درصد مربوط به خودروها می باشد.

سرهنگ احسان مومنی اظهار داشت: حدود ۹۰ درصد متوفیان مذکر و ۱۰ درصد مونث می باشند  که حدود ۴۰ درصد متوفیان با سن بالای ۵۰ سال و حدود ۲۶ درصد با سن بالای ۱۸ الی ۳۰ سال می باشند و در ادامه فرمودند بیشترین زمان وقوع تصادفات در ۹ ماهه سالجاری  از ساعت ۱۲ الی ۱۶ بوقوع پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ مومنی در جهت کاهش حوادث رانندگی به کلیه کاربران ترافیکی توصیه نمود: با توجه به شرایط جوی ماه های پایانی سال و همچنین افزایش تردد شهروندان جهت خرید ایام شب عید در سطح معابر شهری تهران رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را سر لوحه خود قرار داده و با صبر و حوصله و احتیاط بیشتر رانندگی نمایند و همیشه مراعات عابرین پیاده را داشته باشند و با سرعت مجاز در سطح معابر حرکت نمایند که در صورت بروز حادثه بتوانند به راحتی وسیله نقلیه خود را کنترل نمایند.

 عابرین پیاده هنگام عبور از عرض معابر از پل های هوایی و محل های خط کشی شده استفاده نمایند و از دویدن و ورود ناگهانی به سطح معابر خودداری کنند و همچنین در ساعات تاریکی هوا از محل هایی که دارای روشنایی کافی می باشد عبور نمایند.

 موتورسیکلت سواران در زمان لغزنده و نامساعد بودن شرایط جوی از حرکت و تردد در سطح معابر خودداری کنند و در حین رانندگی از کلاه ایمنی استفاده نمایند و با توجه به تاریک شدن زودتر هوا با چراغ روشن جهت بهتر دیده شدن در سطح معابر تردد نمایند.

سرهنگ مومنی در خاتمه اظهار امیدواری نمود:  با  رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط شهروندان روزهای خوب و بدون حادثه را تجربه نمایند و با رعایت اصول ایمنی در رانندگی شاهد کاهش حوادث رانندگی و سفرهای بی خطر در سطح معابر تهران باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس راهور تصادفات حوادث رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۱۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری