Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: با اجرای پروژه های آبخیزداری سالانه 450 میلیون مترمکعب آب سیلاب و روان آب در سطح این استان استحصال می شود.

محمود روشندل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استحصال این میزان آب کمک فراوانی به حفظ منابع آبی و سفره های آب زیرزمینی در شرایط خشکسالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خراسان رضوی را جزو استانهای موفق کشور در اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری ذکر و بیان کرد: امسال اجرای پروژه های آبخیزداری در دو بخش اعتباری شامل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات ملی و استانی در این استان اجرا شده اند.
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: در همین چارچوب از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای 64 پروژه آبخیزداری در قالب عملیات فیزیکی و بیولوژیکی 264 میلیارد ریال اختصاص یافته است.
وی گفت: همچنین 113 پروژه از محل اعتبارات استانی و ملی با هزینه 320 میلیارد ریال و مشارکت مردم شامل بندهای خاکی، بندهای سنگی ملاتی، سدهای زیرزمینی و هشت هزار هکتار عملیات بیولوژیک هم اینک در حوزه های آبخیز خراسان رضوی در حال انجام است.
هشت میلیون و 200 هزار هکتار از مساحت 11 میلیون و 727 هزار هکتاری خراسان رضوی عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.
خراسان رضوی دارای 15 کانون بحرانی فرسایش بادی در 17 منطقه و 15 شهرستان است. همچنین وسعت مراتع خراسان رضوی شش میلیون و 566 هزار و 29 هکتار معادل 56 درصد از کل مساحت این استان است. جنگلهای خراسان رضوی نیز با محاسبه بیشه زارها، درختچه ها و جنگلهای دست کاشت حدود یک میلیون هکتار یعنی 8،5 درصد از وسعت استان را شامل می شود.
7496/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي آبخيزداري خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، بدیعی گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در حوزه آبخیزداری دستگردان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب در بند‌های خاکی و سازه‌های سنگی ملاتی وجود دارد.


وی همچنین افزود: در سازه‌های سنگ ملاتی حوزه سد دربید ۳۵۰هزار متر مکعب آبگیری شده است.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری طبس با اشاره به آبگیری ۲۰۰ هزار متر مکعب در حوزه کریت گفت: بند خاکی ملوند نیز ۶۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی