Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@10:48:09 GMT

دلیل تغییرات زیاد در ترکیب ایران چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۲۲۰۴

دلیل تغییرات زیاد در ترکیب ایران چیست؟

کارشناس فوتبال ایران در خصوص شرایط تیم ملی به اظهارنظر پرداخت و درمورد تغییرات در ترکیب تیم ملی گفت: کی‌روش با تغییرات پی‌درپی قصد دارد بازیکنان را در شرایط مسابقه قرار دهد.

به گزارش مشرق، مجید صالح در خصوص شرایط تیم پیکان اظهار داشت: خدا را شکر اوضاع تیم خوب است. بعد از این که کادرفنی جدید سر کار آمد سعی کردیم یک بدنسازی دوباره‌ای را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خاطر وقفه و تعطیلی تمرینات یه مقدار بازیکنان از نظر بدنی شرایط مساعدی را نداشتند که در این مدت سعی کردیم آن‌ها را به شرایط آرمانی برسانیم و رفته رفته کارهای تاکتیکی را با بازیکنان دنبال خواهیم کرد. سعی خواهیم کرد که بازیکنان خود را حفظ کنیم و خروجی نداشته باشیم و بتوانیم بازیکنانی که در پست‌های مختلف نیاز داریم جذب کنیم.

مربی تیم پیکان در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا نیز عنوان کرد: در دو بازی اول فوتبال خوب و رو به جلویی انجام دادیم و توانستیم حریفان خود را با قدرت شکست دهیم اما در مقابل عراق کمی محتاط بودیم. این امر هم طبیعی به نظر می‌رسد چرا که ما با تک امتیاز هم سر گروه می‌شدیم و این سرگروهی برای ما خیلی مهم بود زیرا مسیرمان تا صعود به فینال هموار شد. اگر من هم به جای آقای کی‌روش بودم سعی می‌کردم اول گل نخورم بعد از آن اگر شد گل بزنم. درست است که فوتبال حساب و کتاب ندارد اما روی ماغد شرایط بسیار خوبی برای صعود به فینال داریم و این سرگروهی می‌تواند ما را برای رسیدن به هدفمان کمک کند.

وی در خصوص جدال با عمان نیز گفت: بازی حذفی شرایط کاملاً متفاوتی نسبت به دور گروهی دارد و با یک اشتباه کوچک به شدیدترین نحو مجازات خواهیم شد. فکر می‌کنم باید خیلی هوشمندانه بازی کنیم. به نظر من تیم ملی برای تک تک دقایق بازی برنامه خواهد داشت. خوشبختانه با نفراتی که در اختیار داریم می‌توانیم متنوع بازی کنیم و سیستم‌های مختلفی را در طول جریان مسابقه به کار بگیریم. تیم عمان هم تیم خطرناکی است و سابقه این را دارد که تیم ما را شکست دهد. این را هم باید بگویم که اگر بازی به وقت‌های اضافه یا ضربات پنالتی بکشد به نفع تیمی است که از نظر فنی تیم ضعیف‌تری نسبت به حریف خود است. کادرفنی و بازیکنان ما از بینش و آگاهی بالایی برخوردار هستند و می‌دانند که چطور باید عمل کنند تا غافلگیر نشوند.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد فرشاد پیوس برای زوج خط حمله تیم‌ملی

صالح در خصوص تفاوت عملکرد سردار آزمون در این تورنمنت و جام‌جهانی نیز تصریح کرد: ما هیچوقت نمی‌توانیم رقبای خود در جام‌جهانی را با رقبای کنونی خود مقایسه کنیم. سردار آزمون اگر در جام جهانی هم موقعیت گیرش می‌آمد آن را تبدیل به گل می‌کرد. مدل فوتبال بازی کردن ما در آن تورنمنت و این مسابقات زمین تا آسمان فرق می‌کند و به همین خاطر سردار نتوانست آن طور که باید و شاید خود را در جام‌جهانی نشان دهد. در مورد مهاجمینی که از آن‌ها انتظار گل زدن وجود دارد این نکته مهم است که اگر فشار روانی روی آن‌ها باشد این بازیکنان نمی‌توانند ساده‌ترین توپ‌ها را تبدیل به گل کنند و باید از این فشار روانی و باری که روی دوش آن‌ها است کاسته شود تا آن‌ها بهترین عملکرد خود را نشان دهند. در مرود سردار هم این چنین است و فشار از روی او برداشته شده است.

وی در خصوص تغییرات مکرر در ترکیب تیم ملی نیز بیان کرد: به نظر من آقای کی‌روش این سیاست را داشته که از تمام بازیکنان خود منهای دروازه‌بانان ذخیره و مسعود شجاعی استفاده کند تا آن‌ها در شرایط مسابقه قرار بگیرند و بازی در این تورنمنت را تجربه کنند تا بتوانند در مواقع ضروری به تیم کمک کنند و با نهایت توان فنی در اختیار تیم باشند. اما من فکر می‌کنم از این جدال مقابل عمان دیگر کی‌روش به ترکیب اصلی خود برسد و با یک ترکیب ثابت پا به این رقابت‌ها بگذارد چون به گفته خود آقای کی‌روش جام ملت‌ها برای ما از این مرحله و دیدار با عمان آغاز می‌شود.

صالح در خصوص پیش‌بینی خود از سرنوشت تیم ملی در این تورنمنت گفت: به نظر من این تیم ملی که ما الآن در اختیار داریم بهترین شرایط را دارد و چه از نظر بازیکن و چه از نظر دانش کادرفنی در بهترین شرایط خود قرار دارد و از شانس بالایی برای قهرمانی سود می‌برد. تیم‌های آسیایی شکننده هستند و ما می‌توانیم بعد از ۴ دهه به قهرمانی برسیم و طلسم را بشکنیم.

منبع: ایلنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی تیم ملی فوتبال ایران جام ملت های آسیا 2019 مجید صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار آزمون رخ به رخ غول آشنا

راهیابی دو تیم ایتالیایی به این مرحله و همچنین حضور فیورنتینا در نیمه‌نهایی لیگ کنفرانس نشان می‌دهد که باشگاه‌های ایتالیایی روند خوبی را در پیش گرفته‌اند و در سال‌های آینده دوباره می‌توانند به یکی از غول‌های فوتبال اروپا بدل شوند.

 بازی تکراری برای سردار با یک تفاوت

رم با سردار آزمون بدون شک کار بسیار سختی را برابر شاگردان ژابی آلونسو خواهد داشت. روند عالی لورکوزن در این فصل و شکست‌ناپذیری آنها در 46 بازی گذشته در تمامی رقابت‌ها باعث شده این تیم را مدعی اول فتح لیگ اروپا در فصل جاری بدانند. این در حالی است که به نظر می‌رسد آنها رقیبی جدی و بزرگی برای کسب این عنوان ندارند و لیورپول که یکی از مهم‌ترین مدعیان فتح این تورنمنت در فصل جاری بود در دور قبل حذف شد. البته نباید فراموش کرد که رم از زمان روی کار آمدن دنیله ده‌روسی به جای ژوزه مورینیو در میانه‌های فصل روند رو به رشد خوبی داشته و امشب می‌تواند کار را برای تیم آلمانی سخت کند. از سوی دیگر آتالانتا هم اگر چه تیمی بزرگ در فوتبال اروپا محسوب نمی‌شود اما با کنار زدن لیورپول در دور قبل نشان داد که ‌انگیزه زیادی برای رسیدن به قهرمانی اروپا دارد و می‌تواند یک مدعی جدی و سرسخت باشد. رم در ابتدای این هفته در سری A و در دیداری مهم برابر ناپولی به لطف گل دقیقه 88 تامی آبراهام از شکست برابر حریف گریخت و به تساوی 2-2 رسید تا با روحیه‌ای خوب برای مصاف با لورکوزن آماده شود. سردار آزمون، مهاجم ایرانی رم در بازی برابر ناپولی در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و خطای پنالتی روی او زمینه‌ساز گل اول تیمش شد. البته ده‌روسی در اواسط نیمه دوم او را از زمین بیرون کشید و آبراهام را راهی میدان کرد که این بازیکن انگلیسی گل دوم تیمش را نیز زد. رم فعلا رتبه پنجم جدول را با یک بازی بیشتر نسبت به آتالانتا در اختیار دارد و رقابت بین این دو تیم برای کسب پنجمین سهمیه لیگ قهرمانان در فصل آینده بسیار نزدیک است. البته نباید فراموش کرد قهرمان لیگ اروپا نیز به‌صورت اتوماتیک سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد را کسب می‌کند و به همین دلیل به جز لورکوزن که قطعا فصل بعد در لیگ قهرمانان حاضر خواهد بود، سه تیم دیگر‌ انگیزه زیادی دارند تا از طریق فتح لیگ اروپا، راهی مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی قاره سبز در فصل بعد شوند. 

 

سردار آزمون در بازی امشب باید برابر هم‌تیمی‌های سابقش به میدان برود و جالب اینکه او دقیقا فصل پیش در همین مرحله شرایطی کاملا متفاوت داشت. او سال قبل و پیش از اینکه در تابستان گذشته به‌صورت قرضی راهی رم شود در ترکیب بایرلورکوزن حضور داشت و به همراه این تیم تا همین مرحله از لیگ اروپا صعود کرد. اتفاق جالب اینکه سال گذشته هم لورکوزن و رم در نیمه‌نهایی رودرروی هم قرار گرفتند که در بازی رفت در حضور 18 دقیقه‌ای سردار بازی با یک گل به سود تیم ایتالیایی به پایان رسید و در مسابقه برگشت که ستاره خط حمله ایران در ترکیب اصلی لورکوزن قرار داشت دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند تا رمی‌ها راهی مسابقه نهایی شوند. البته درنهایت این سویا بود که در فینال به برتری رسید و جامی که در فتح آن تخصص دارد را به خانه برد. 

این بار اما شرایط کاملا متفاوت است. آزمون با پیراهن رم باید برابر لورکوزن برای گلزنی و رساندن تیمش به فینال تلاش کند. طبق اعلام مدیران باشگاه آلمانی در قرارداد قرضی این بازیکن بندی برای بازی نکردن برابر تیم سابقش وجود ندارد و این یعنی او برای حضور در بازی امشب منعی ندارد. با توجه به اینکه سردار در ابتدای هفته نمایش قابل قبولی در ترکیب تیمش داشت این امیدواری وجود دارد که بتواند دوباره در فهرست اولیه قرار گرفته و از ابتدا کار را آغاز کند. او البته در این فصل با بدشانسی هم مواجه شد و پس از یک مصدومیت، زمانی که به‌تدریج در حال بازگشت به فرم خوبش بود و به نظر می‌رسید شانس خوبی برای حضور در ترکیب اصلی دارد با تیم ملی به جام ملت‌ها رفت و دوباره جایگاهش در رم را از دست داد. او اخیرا یک آسیب‌دیدگی کوچک هم داشت که حالا رفع شده و در برهه حساس انتهای فصل دوباره به کمک تیمش آمده است. مهاجم ایرانی جالوروسی این فصل تنها در دو بازی لیگ اروپا فرصت بازی پیدا کرده است که هر دو مقابل برایتون در یک‌هشتم نهایی بود که بازی رفت تنها دو دقیقه در زمین بود اما در مسابقه برگشت 90 دقیقه بازی کرد. 

 

 هراس ده‌روسی از حریف آلمانی

دنیله ده‌روسی، سرمربی رم در نشست خبری پیش از مسابقه درباره وضعیت خط حمله تیمش و احتمال حضور لوکاکو در ترکیب اصلی گفت: «او اخیرا زیادی در تمرینات و بازی‌ها حضور نداشته و تا قبل از شروع بازی شرایطش را ارزیابی خواهیم کرد تا ببینیم آیا می‌تواند به میدان برود یا نه.» او همچنین با اشاره به قدرت بدنی بالای بازیکنان لورکوزن و فرم خوب‌شان در این فصل افزود: «فکر نمی‌کنم این ترسناک‌ترین مورد در لورکوزن باشد. آنها از هر نظر ترسناکند. چیزهای دیگری برای ترسیدن هم وجود دارد، مثلا نحوه بازی آنها، چون خیلی خوب بازی می‌کنند، نتایج خوب متوالی زیادی کسب کرده‌اند، بازیکنان بزرگی دارند و من برای ژابی احترام زیادی قائل هستم. برای تمام کارهایی که او در لورکوزن انجام داده است. در بازی‌هایی به نظر می‌رسید بازنده خواهند شد اما با همان قدرت ذهنی در ثانیه‌های پایانی به گل رسیدند. معتقدم ما نیز ذهنیتی مشابه داریم و در غیر این صورت برابر اودینزه یا ناپولی نمی‌توانستیم امتیاز بگیریم.»

امشب همچنین در ورزشگاه وولدروم مارسی میزبان دیگر نماینده ایتالیا در این مرحله است. مورد جالب توجه درباره این بازی اینکه مارسی در تمام طول فصل در خانه‌فقط به پاری‌سن ژرمن باخته و برابر سایر رقبا شکست‌ناپذیر بوده است. این یعنی آتالانتا کار سختی برای رویارویی با شاگردان ژان لوئیس گاسه دارد. تیم فرانسوی برای رسیدن به این مرحله رقبایی چون آاک آتن، آژاکس، شاختار دونتسک، ویارئال و بنفیکا را از پیش رو برداشته و نشان داده که ‌انگیزه زیادی برای موفقیت در دومین تورنمنت مهم اروپایی دارد. ستاره این فصل مارسی پیر امریک اوبامیانگ، مهاجم گابنی است که به نظر می‌رسد در این باشگاه احیا شده و روند گلزنی بسیار خوبی دارد. 

  منبع:فرهیختگان 

دیگر خبرها

  • آرسنال - بورنموث؛ ترکیب رسمی
  • آنژ پوستکوعلو: باید برخی از بازیکنان تاتنهام را بفروشیم
  • ورمزیار: مسیر قهرمانی استقلال هموارتر از پرسپولیس است
  • عصبانیت پوستکوگلو: کوتاه‌‌ترین کنفرانس ممکن!
  • سردار آزمون رخ به رخ غول آشنا
  • بازگشت مدافع پرسپولیس به ترکیب اصلی
  • دانیال به ترکیب پرسپولیس برمی‌گردد
  • مطهری و استفاده بهینه از مطهری!
  • ترکیب استقلال برای بازی با تراکتور مشخص شد
  • ترکیب هوادار در بازی حساس با صنعت نفت