Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون والیبال معتقد است که چیدمان داوران مسابقات لیگ‌برتر والیبال نیاز به دقت بیشتری دارد تا حواشی کمتری به وجود آید.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های لیگ‌برتر والیبال باشگاه‌های کشور در این روزها به دلیل اشتباهات داوری در مسابقات با حواشی بسیار زیادی مواجه بوده تا جایی که برخی از تیم‌ها اعتراض خود را در قالب نامه‌های تهدید آمیز مبنی بر کناره گیری از لیگ‌برتر بخاطر اشتباهات تاثیرگذار داوری، به کمیته انضباطی ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوار حاتمی در گفت و گو با ایسنا، در این رابطه توضیح داد: در مسابقات خارجی و بین‌المللی نحوه اعتراض‌ها کاملا متفاوت با ایران است و این اعتراضات بدون هیچ بی احترامی و حرکت اضافی صورت می‌گیرد اما متاسفانه در کشور ما اینطور نیست. در خارج از ایران والیبال خانواده‌ای است که همه اعضای آن به هم احترام می‌گذارند و کسی که در خصوص نظرات داوری از داور جواب می‌خواهد کاپیتان تیم‌ است. حتی کاپیتان هم برای اعتراض باید از داور اجازه بگیرد، اتفاقی که در کشورهایی با والیبال پیشرفته رخ می‌دهد.

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون والیبال افزود: از نظر دیگر وقتی داوری اشتباه می‌کند باید اشتباه خود را بپذیرد و به دنبال توجیه اشتباهش نباشد، باید با رعایت اصول جوانمردی و حرفه‌ای گری اشتباه خود را بپذیرد و به اعتراض کاپیتان تیم معترض جواب دهد.

او همچنین در خصوص انتقاد بسیاری از مربیان نسبت به چیدمان داورها در مسابقات مختلف لیگ نیز گفت: مسلما گزینه دومی که باید برای جلوگیری از حواشی صورت بگیرد دقت در چیدمان داوران اول و دوم است که فدراسیون آن‌ها را انتخاب می‌کند. آقای فیروزی جوان است، همه ما می‌دانیم که باید به داورهای جوان میدان داد اما مسابقات بزرگ لیگ جای مناسبی برای میدان دادن به داوران جوان نیست. 

حاتمی ادامه داد: از طرف دیگر هم متاسفانه مربیان ما به جای همکاری با داوران جوان به اعتراض‌هایی که صورت می‌گیرد دامن می‌زنند. بار دیگر می‌گویم، همانطور که یک بازیکن در امتیازات حساسی مثل ۱۳-۱۴ ست پنجم با یک اشتباه سرویسش را به تور می‌زند و باعث باخت تیمش می‌شود، داور هم امکان اشتباه کردن دارد. داور انسان است و باید اشتباه خود را قبول کند تا چنین صحبت‌هایی پیش نیاید. در هیچ جای دنیا بجز ایران اینطور نیست که داوران به دنبال توجیه اشتباه خود باشند، بلکه اشتباه خود را می‌پذیرند و در داخل خانواده خود آن مشکل را برطرف می‌کنند.

پیشکسوت والیبال در پاسخ به این سوال که چه راه حلی برای جلوگیری از بروز این حواشی و اعتراضات نسبت به داوری‌ها وجود دارد؟ توضیح داد: راه حلی که وجود دارد دقت در چیدمان داوران است. دقت در چیدمان تنها به سطح یک بازی بستگی ندارد، باید به هماهنگ بودن مسائل عملکردی و ذهنیتی یک داور نیز توجه کرد که آیا برای یک بازی حساس مناسب است یا خیر. به نظر من توجه به این مسائل می‌تواند کمک کننده باشد.

انتهای پیام

خبرنگار: اصغر عبدالهی

دبیر خبر: علی فیض آسا

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسیون والیبال واليبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏

به گزارش "ورزش سه"، داوری در لیگ یک فرانسه این روزها بیش از ‏هر زمان دیگری جنجالی است تا جایی که رئیس کمیته داوران این ‏کشور در یک برنامه تلویزیونی پذیرفت که در لیگ فرانسه بحران ‏داوری به وجود آمده است. ‏

امروز در ادامه این جنجال‌ها یک داور دو روز پیش از مسابقه‌ای که ‏قرار بود در آن سوت بزند از بازی کنار گذاشته شد و به حالت تعلیق ‏درآمد. رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند جرمی پینیارد که قرار بود ‏پس‌فردا یکشنبه دیدار دو تیم رن و برست را سوت بزند امشب ‏متوجه شد که به دلیل تصمیم‌های جنجالی‌اش در دیدار مارسی و ‏نیس از داوری این مسابقه کنار گذاشته شده است. ‏

کمیته داوران لیگ یک اعلام کرد این داور در دیدار جنجالی مارسی و ‏نیس دو تصمیم اشتباه داشته که در جریان بازی اثرگذار بوده است. ‏او ابتدا فارس مومبانا بازیکن مارسی را به اشتباه با کارت قرمز جریمه ‏کرد و سپس به دلیل خطایی که ظاهرا روی لئوناردو بالردی گرفته ‏شده بود یک پنالتی به سود مارسی اعلام کرد. پنالتی‌ای که توسط ‏اوبامیانگ به گل تبدیل شد. بازی دو تیم که چهارشنبه شب به ‏میزبانی مارسی برگزار شد با تساوی 2-2 به پایان رسید. ‏

دیگر خبرها

  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • کارخانه مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون والیبال و دبیر کمیته فنی شد
  • کارخانه در فدراسیون والیبال پست گرفت
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد
  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • احضار عوامل حواشی لیگ برتر بسکتبال به کمیته‌های انضباطی و فنی
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت