Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@03:11:21 GMT

انتشار نرم‌افزار میراث مشترک ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۲۵۱۷

انتشار نرم‌افزار میراث مشترک ایران و عراق

نرم‌افزار میراث مشترک ایران و عراق شامل متن كامل ۵۶ عنوان كتاب در ۱۲۰ جلد، از آثار منتشرشده درباره ایران و عراق به زبان فارسی، عربی، انگلیسی، کردی و پهلوی منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: به همت کارشناسان و محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) و با همکاری مجمع ذخائر اسلامی، نرم‌افزار میراث مشترک ایران و عراق تولید و عرضه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


    بنابر این گزارش، متن كامل 56 عنوان كتاب در 120 جلد، از آثار منتشرشده درباره ایران و عراق به زبان فارسی، عربی، انگلیسی، کردی و پهلوی، محتوای علمی این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهد.     همچنین موضوعات گوناگونی مانند: علوم و معارف اسلامی؛ تاریخ اسلام؛ اهل بیت(ع)؛ مباحث فقهی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی؛ شعر و ادبیات؛ اماکن مقدسه و عالمان اسلامی در این نرم‌افزار ارائه شده است.
  اسناد و گزارشات دولتی درباره عراق، بغداد در اسناد آرشیو عثمانی، پایان‌نامه‌های دفاع‌شده در دانشگاه‌های ایران با موضوع عراق، پیوندهای معنوی اصفهان و کربلا، مجموعه مقالات اولین همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و عراق، حماسه حسینی در گستره ادبیات تطبیقی، شیعیان عراق پس از 2003م، المفصل فی تراجم الأعلام، یکصد سند از روابط ایران و عراق، فیض نجف، از جمله کتاب‌هایی است که این نرم‌افزار در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد.
    این گزارش می افزاید: جستجو به روش‌ های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌ های برنامه، قابلیت ارتباط و مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، دسترسی متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت ‌نامه و نیز امکان یادداشت برداری از جمله قابلیت‌های پژوهشی نرم‌افزار میراث مشترک ایران و عراق است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه نرم‌افزار میراث مشترک ایران و عراق، اینجا کلیک کنید.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: جنوب کرمان شورای عالی انقلاب فرهنگی حجت الاسلام روحانی شهید ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان سفر رئیس جمهور به گلستان تودیع و معارفه خبرگزاری شبستان تشییع میراث ایران و عراق نرم افزار کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات

به گزارش صدای ایران،مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

دیگر خبرها

  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ