Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداری - مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: مبلغ بسته حمایتی به بازنشستگان، مددجویان دستگاه‌های حمایتی (کمیته امداد و بهزیستی ) و بیمه شدگان تامین اجتماعی واریز شده و این سازمان هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال افراد فاقد بیمه در بحث بسته حمایتی ندارد. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رحیم اردلان معاون اداری - مالی سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت وازیر مبلغ بسته حمایتی به مشمولان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: از روز گذشته واریز مبالغ مورد نظر آغاز شده است اما با توجه به برخی از مشکلات به لحاظ فرمت بانکی تعدادی از واریز‌ها صورت گرفته است که تلاش می‌شود تا پایان ساعت اداری امروز این اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واریزها از طریق بانک‌های عامل انجام می‌پذیرد و بر اساس آخرین آمار به 6 میلیون و 150 هزار نفر واریز مبلغ بسته حمایتی را خواهیم داشت که این افراد شامل بازنشستگان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هستند.

معاون اداری - مالی سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه واریز مبلغ بسته حمایتی به سرپرستان خانوار متفاوت است، گفت: رقم در نظر گرفته شده بین یک میلیون تا 3 میلیون ریال است.  کل مبلغ دریافتی که از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است یک هزار و 450 میلیارد تومان است که این مبلغ به حساب بیمه‌شدگان تامین اجتماعی واریز می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بسته حمایتی و یا رقم در نظر گرفته شده برای آن به افرادی که هیچ‌گونه بیمه اجتماعی و درمانی ندارند واریز خواهد شد یا خیر گفت: در این زمینه سازمان تامین اجتماعی هیچ مسئولیت و تکلیفی را در این بخش ندارد و ما ملزم به واریز مبلغ بسته حمایتی به حساب بیمه‌شدگان تامین اجتماعی هستیم.

معاون اداری - مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس لیست بیمه‌شدگانی که در اختیار سازمان هدفمندی قرار گرفته است (از ابتدای فروردین 97 تا پایان مهر ماه 97) مبلغ بسته حمایتی انجام می‌گیرد.

اردلان افزود: در حال حاضر مبلغ بسته حمایتی به گروه‌های بازنشسته، مددجویان دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی و بیمه شدگان تامین اجتماعی واریز شده و همانگونه که اعلام شد سازمان تامین اجتماعی هیچ گونه مسئولیتی در قبال افراد فاقد بیمه در موضوع بسته حمایتی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که مراحل بعدی (دوم و سوم) پرداخت هزینه‌ بسته‌های حمایتی چه زمانی انجام می‌شود گفت: این موضوع را باید دولت اعلام کند و ما نمی‌توانیم زمانی برای واریز مراحل دوم و سوم بسته حمایتی حدس بزنیم و این مورد برعهده دولت است.

معاون اداری - مالی سازمان تامین اجتماعی در خصوص مشکلات عدم واریز مبلغ بسته حمایتی به بیمه‌شدگان گفت: این افراد می‌توانند از طریق سامانه 1420 مشکلات خود را مطرح کنند و به سرعت به آن رسیدگی می‌شود.

اردلان در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای رفع مشکلات مطرح شده و با توجه به حجم تماس‌های برقرار شده پیش‌بینی خواهد شد گفت: از شب گذشته تعداد اپراتورهای خود را برای پاسخگویی به مشکلات احتمالی افزایش داده‌ایم.

نحوه پیگیری مشکل کسانی تا به امروز "بسته حمایتی" به حساب آنها واریز نمی‌شودآخرین جزئیات پرداخت "بسته حمایتی"/ اتمام تمام پرداخت‌ها تا فردا

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت کار

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت کار وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟

 محمد قوچانیروزنامه نگار و سردبیر و صاحب‌امتیاز نشریات "آگاهی نو" و "کتاب نامه" طی نامه‌ای سرگشاده به سازمان تامین اجتماعی، روش برخورد "مغازه"ای کارشناسان این سازمان را برای تایید لیست بیمه مطبوعات مورد نقد قرار داده است‌.   متن این نامه که در صفحه‌ی شخصی او در اینستاگرام منتشر شده به این شرح است:   این یک نامه سرگشاده است خطاب به سازمان تامین اجتماعی دو مجله "آگاهی نو" و "کتاب نامه" با تولید محتوایی بیش از دو هزار صفحه در سال چهار نفر تحریریه ثابت دارد الباقی حق التحریر می‌گیرند.   فهرست بیمه ما کوچک است: سردبیر و دبیر تحریریه، یک دبیرگروه و یکی از مشاورین مجله که برای آن‌ها بیمه رد می‌شود. ما به دلیل سازمان کوچکمان حتی منشی تحریریه یا مدیر مالی و اداری مستقر نداریم چون بودجه‌اش را نداریم و تا حالا خودمان هم‌زمان منشی و مدیر هم بوده‌ایم. درباره این چهار نفر هم بخشی از حق بیمه را ما پرداخت می‌کنیم و بخشی را وزارت فرهنگ که طبق یک قانون مشخص و عام به نشریات تا یک سطحی تخفیف می‌دهند.

سازمان تامین اجتماعی با اعزام بازرس به صورت مکرر ما را کنترل می‌کند که مبادا این فهرست بیمه صوری و جعلی باشد! و چون حرفه روزنامه‌نگاری را با مشاغل دیگر اداری و تجاری قیاس می‌کند معتقد است ما باید از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در دفتر حاضر باشیم. بنابراین با بازرسی غافلگیرانه وقتی ما در حال مصاحبه یا تهیه مقاله بیرون مجله هستیم به دفتر مراجعه و با عدم رویت ما، کارگاه آگاهی نو را تعطیل اعلام می‌کند و تخفیف ارشاد را لغو می‌کند.   مثلا ما امروز در حال گفتگو با دکتر ظریف بودیم که سرزده تشریف آوردند و هرچه همکار ما توضیح داده و مجله و نوشته‌های ما را نشان داده بازرس محترم زیر بار نرفته و کارگاه را تعطیل گزارش کرده است.   سوال من این است پس این همه محتوا چگونه تولید می‌شود؟ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟ چرا فکر نمی‌کنند من هر روز نمی‌توانم کتاب‌هایم را به دفتر ببرم و مقاله بنویسم ؟ نمی‌توانم همه سیاسیون و روشنفکرانی که با آنان گفتگو می‌کنیم را به دفترمان دعوت کنم؟ نمی‌توانم با روزنامه‌نگاران برخورد اداری کنم!

ما مطبوعات مستقل (خصوصی و غیردولتی) بنگاه‌های ضعیفی هستیم. حتی چند میلیون تومان هم در کار ما اثر دارد . اگر ما بیکاره بودیم که دفتر مجله اجاره نمی‌کردیم . چرا در شب‌های صفحه‌بندی که تا صبح کار می‌کنیم بازرس نمی‌فرستید؟ اصلا چرا مجله را ورق نمی‌زنید که کارنامه ما را ببینید . قطع یک تخفیف ناچیز قانونی به مطبوعات کدام مشکل دولت یا بیمه را حل می‌کند؟ کار ما مخفیانه نیست. مجله منتشر می‌شود و میزان کار هر فرد در آن روشن است. ما مغازه نداریم که هر روز صبح کرکره اش را بالا ببریم. روزنامه‌نگاری را به رسمیت بشناسید ... رونوشت : ۱. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲. وزارت کار ۳. سازمان تامین اجتماعی شعبه خیابان ملک ... کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نقطه جوش تلویزیون؛ از قوچانی تا آذری‌جهرمی/ وقتی «اوج» به داد «سیما» می‌رسد!

دیگر خبرها

  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود