Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان امور اجتماعی کشور، گفت: نتایج آماری آسیب‌های اجتماعی به‌ زودی توسط وزارت کشور منتشر خواهد شد. این پیمایش ۱۳۱ هزار نفری از کل کشور و از تمام اقشار ایران دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، تقی رستم‌وندی در حاشیه یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: نتایج آماری آسیب‌های اجتماعی به‌ زودی توسط وزارت کشور منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی در جلسه امروز نتایج اولیه در حوزه آسیب‌های اجتماعی ارائه کرد، این پیمایش ۱۳۱ هزار نفری از کل کشور و از تمام اقشار ایران دریافت شده است.

رستم وندی اضافه کرد: کار پیمایش پایان یافته است. ادراک از آسیب‌های اجتماعی در جامعه اغراق‌آمیز است که دلیل آن به کمبود اطلاعات از واقعیت‌های اجتماعی باز می‌گردد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور بیان کرد: روند علمی پیمایش‌ها ادامه خواهد یافت و ۵۰ درصد از مخاطبان این جامعه آماری در حوزه سرمایه و فساد اجتماعی گفته‌اند که میزان فساد بالا است.

وی با بیان اینکه زمانی که در مصادیق فساد ورود پیدا کردیم، ۷۰ درصد جامعه آماری اعلام کردند که رشوه‌ای نگرفتند و پرداخت هم نکرده‌اند، گفت: آنچه که مردم درباره فساد اقتصادی در ذهن دارند، با واقعیت‌های جامعه تفاوت زیادی دارد.

رستم وندی اضافه کرد: مصرف سیگار طبق این پیمایش اجتماعی کاهش یافته است، ۸۰ درصد مردم به میزان زیادی خود را در این آمار دین‌دار معرفی کردند که این امر خلاف شایعاتی است که کاهش دین‌داری مردم در این چهار دهه را نمایش داده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رستم وندی وزارت کشور شورای اجتماعی پیمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از رصد عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباسی با اشاره به طرح جامع آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه جامع در باره آن گفت: وظایف و ظرفیت‌های دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا و دفترچه‌ای در این باره تدوین شده است.

وی اضافه کرد که رئیس جمهور سازمان امور اجتماعی را مکلف کرده است عملکرد همه دستگاه‌های مربوط در حوزه آسیب‌های اجتماعی را روزانه به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند. در حقیقت نوعی شتاب بخشی دستگاه‌ها در اجرای وظایف خود در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

عباسی درباره آمارهای آسیب های اجتماعی در کشور، گفت: خوشبختانه مساله مربوط به حوزه طلاق در دو سال اخیر دولت سیزدهم کاهش داشته است. همچنین در حوزه اعتیاد در جامعه ایران نیز روند آن متوقف شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در خاتمه با اشاره به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل توجه دولت به نقاط  حاشیه ای در کشور، در عین حال تاکید کرد که علیرغم همه کاهش‌ها باید به این موضوعات همچنان توجه صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • بارندگی‌های استان در ۲۵ سال اخیر بی سابقه بوده است 
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود