Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- يک کارشناس اقتصاد کشاورزي گفت: بحث خريد تضميني گندم يکي از سياست هاي مهم حمايتي دولت در عرصه توليد اين محصول راهبردي در کشور است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از راديو اقتصاد، مهدي سروي افزود: طبق معمول تمامي کشورها براي حمايت از محصولات اساسي برنامه ريزي هاي انجام مي دهند و نسبت به اهدافي که دارند اين برنامه ها مي تواند شباهت يا تفاوت هايي داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين اظهارداشت: بطوراساسي در اسناد بالا دستي نظام به خصوص بند شش و هفت سياست هاي کلي اقتصادمقاومتي بر لزوم تامين امنيت غذايي کشور تاکيد شده است.
اين کارشناس اقتصاد کشاورزي گفت: گندم 38 درصد کالري خانوار و 42 درصد پروتئين مصرفي خانوار را تامين و جزء غذايي اساسي در کشور محسوب مي شود.
وي در ادامه افزود: اين محصول به دليل شرايط اقليمي موقعيت مناسبي براي کشت و کار در کشور دارد.
سروي تصريح کرد: گندم به عنوان يکي از توليدات اصلي همواره از ساليان بسيار دور تاکنون مورد توجه کشاورزان اين مرز و بوم بوده است.
وي ضمن اشاره به اينکه توليد گندم طي سال هاي جاري در کشور بطور ميانگين 10 ميليون تن بوده است، گفت: اين امر نشان مي دهد گندم هم ظرفيت توليد و هم مصرف پر اهميتي در سبد مصرفي خانوارها دارد.
اين کارشناس اقتصاد کشاورزي افزود: توليد گندم طي 28 سال گذشته بطور ميانگين در کشور 7 تا 10 ميليون تن بوده است.
وي اظهارداشت:قيمت محصول گندم همواره با قيمت نان به دليل يارانه هاي پرداختي ار طرف دولت تفاوت هاي وجود داشته که اين عامل موجب شده هم توليد گندم صدمه ببيند و هم کيفيت نان کاسته شود.
سروي گفت: متاسفانه در ايران هم کشاورزان و هم توليد محصولات کشاورزي مظلوم واقع شده است.
وي افزود: شوربختانه تا به امروز نگاه ساختاري مناسب در جهت تثبيت جايگاه کل محصولات کشاورزي به خصوص گندم در ايران بر اساس شرايط و نيازهاي کشور وجود نداشته است.
اين کارشناس اقتصاد کشاورزي اظهارداشت: گندم شاخص ترين محصول در بين ساير توليدات کشاورزي و همينطور نقش مهمي در تامين امنيت غذايي کشور بازي مي کند.
وي يادآورشد: اين محصول با توجه به جايگاهي که در اقتصاد، امنيت غذايي، اشتغال و غيره در مملکت دارد بايد همواره مورد حمايت و توجه مسئولان قرار گيرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خريد تضميني گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند