Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-29@13:18:54 GMT

قرآن بستر پرورش فرهیختگان است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۳۲۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش فرهیختگان فرهنگی کارکنان نیروی انتظامی استان قزوین که در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، با طرح این سؤال که فرهیختگی چه نشانه‌ها و علائمی دارد؟، اظهار کرد: قرآن وقتی از فرهیختگان صحبت می‌کند، نشانه‌هایی را از آنها معرفی می‌کند و شاید کمتر عنوانی داریم که قرآن تا این اندازه به آن اهمیت داده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی از نشانه‌های فرهیختگان، ایمان عمیق و راسخ نسبت به خدای متعال است؛ ایمانی که به محبت، عشق و دلدادگی منتهی شود و اگر صرفاً به لفظ باشد ایمان محسوب نمی‌شود.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه اوج این نشانه فرهیختگی را در سوره انفال نشان می‌دهد، ادامه داد: خداوند در آیه دوم سوره انفال می‌فرماید مؤمنان همان کسانی هستند که وقتی نام خدا آورده می‌شود، دل‌هایشان می‌لرزد و چون آيات او بر آنان خوانده شود بر ايمانشان بيفزايد و بر پروردگار خود توكل مى‌كنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: همسر رسول خدا (ص) می‌گوید، حضرت رسول (ص) وقتی وقت نماز می‌شد رنگ صورتشان تغییر پیدا می‌کرد و چهره‌شان دگرگون می‌شد.
وی عنوان کرد: خداوند می‌فرماید منافقان نماز را با کسالت می‌خوانند و ظالمان، منافقان و مشرکان از قرآن تأثیری نمی‌پذیرند چرا که لیاقت و شایستگی پذیرش قرآنی ندارند و جان مرده دارند.
آیت‌الله عابدینی بیان کرد: در آیه 70 و 71 سوره یس آمده است آدمی اگر زنده باشد، قرآن او را تکان می‌دهد اما اگر مرده باشد، تأثیری از قرآن نمی‌پذیرد.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: نشانه دیگر فرهیختگان این است که به محض اینکه موقعیت، قدرت، مال و نفوذ کلامی به دست می‌آورند، دین را اقامه می‌کنند. نماز ستون دین است و همه دین با نماز پا می‌گیرد اما نماز به عنوان ستون دین، با ولایت برپا می‌شود.
وی افزود: در منابع دینی تأکید می‌شود اگر همه شب‌ها را نماز بگذارید، هر روز روزه بگیرید و همه مال خود را در راه خدا انفاق کنید و هر ساله حج به جای آورید اما ندانید امام شما کیست و با او هماهنگ نباشید، ذره‌ای ثواب نزد خدا ندارید و اهل ایمان محسوب نمی‌شوید.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اهل تقوا بودن از نشانه‌های فرهیختگی است، خاطرنشان کرد: هر چقدر اهل تقوا هستیم به همان اندازه فرهیخته هستیم. تلاش کنیم و از خدا بخواهیم هر کجا هستیم جماعتی را در مسیر تقوا قرار دهیم و فقط از خدا نخواهیم خودمان اهل تقوا باشیم.
آیت‌الله عابدینی هدایت‌خواهی را از نشانه‌های فرهیختگی دانست و گفت: آنهایی که عطش دارند تا چیزی را درک کنند، خواستار علوم ربانی و اهل ذکر هستند دارای ویژگی‌ها و نشانه‌های فرهیختگان می‌باشند.
وی در پایان تأکید کرد: باید تلاش کنیم قرآنی باشیم چرا که قرآن بستر پرورش فرهیختگان است.
1001/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • تجلیل از فرهیختگان شهر در منطقه ۱۵ اصفهان