Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به برخی مقاومت‌ها از جانب وزارت نیرو در اجرای قانون معافیت مدارس از پرداخت بهای آب، برق و گاز مصرفی، از احتمال اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی در این رابطه برای دستگاه‌هایی که در برابر قانون مقاومت می‌‎کنند، خبر داد.

حسن بهرام‌نیا  با اشاره به اجرای قانون معافیت مدارس از پرداخت بهای آب، برق و گاز مصرفی، گفت: مجلس در بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه سال 97 مصوب کرد که کلیه مدارس وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه مصرفی‌آب، برق و گاز در سقف یک‌هزار میلیارد ریال و با رعایت الگوی مصرف معاف باشند و همه دستگاه‌ها باید به اجرای این قانون تن دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه‌های بالای جاری آموزش و پرورش به ویژه در پرداخت که 97 درصد از بودجه این وزارتخانه را به خود جذب می‌کند، افزود: متأسفانه آموزش و پرورش سالانه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان در طول یک سال تحصیلی برای  بهای آب، برق و گاز مدارس هزینه می‌کند و این معافیت با هدف رسیدن آموزش و پروش به سایر امور آموزشی انجام گرفت.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف مد نظر تصویب این قانون نیز رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف سوخت بود چرا که در قانون قید شده است که سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و اجراء می‌شود.

استفاده مجلس از بعد نظارتی برای اجرای دقیق قانون

بهرام نیا با اشاره به مقاومت  برخی نهادها و دستگاه‎‌ها از اجرای معافیت‌ها در نظام اجرایی، به اظهار نظر معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص کارشکنی و مقاومت وزارت نیرو از اجرای این قانون اشاره و تصریح کرد: قطعا مجلس از بعد نظارتی خود در راستای اجرای این قانون  استفاده خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: قطعا در این راستا مجلس می‌تواند از ماده 234 آیین نامه داخلی استفاده کند و مسئله را به قوه قضاییه ارجاع دهد.

به گزارش خانه ملت، در بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه آمده است که در در سال ۱۳۹۷ کلیه مدارس وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه مصرفی‌آب، برق و گاز در سقف یک‌هزار میلیارد (۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با رعایت الگوی مصرف معاف می‌باشند. سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش و پرورش تدوین و اجراء می‌شود.

 

خانه‌ملت

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Bpp برچسب ها: انرژی ، برق ، قانون ، وزارت نیرو ، آیین نامه

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: انرژی برق قانون وزارت نیرو آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود

وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است    به گزارش تسنیم؛ بر اساس ماده 48 قانون بیمه شخص ثالث، صدور کارت و سهمیه سوخت وسایل نقلیه بدون بیمه‌نامه شخص ثالث، ممنوع است. برهمین اساس نیز تا کنون مقدمات حذف کارت سوخت تاکسی‌ها و خودروهای گازسوز انجام شده است.   طبق اظهارات جدید رئیس کل بیمه مرکزی، 23 هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شده است؛ او تأکید دارد که طبق قانون بناست خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.   در تازه‌ترین اقدام، وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی نسبت به حذف سهمیه سوخت خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه شخص ثالث گام برداشته اند؛ برهمین اساس نیز وزیر اقتصاد در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتر شده است.   خاندوزی در نامه به بذرپاش نوشته است:   ضمن تشکر و قدردانی از تلاش مستمر همکاران آن وزارتخانه شاغل در ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در اجرایی نمودن مفاد ماده 48 قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و غیرفعال نمودن کارت سوخت خودروهای گازسوز فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث در فاز اول اجرای ماده قانونی یادشده، با توجه به نتایج مثبت حاصله از اجرای این ماده قانونی که منجر به افزایش پوشش بیمه‌ای وسایل نقلیه و همچنین صرفه‌جویی در مصرف روزانه میلیونها لیتر نفت و گاز شده است خواهشمند است دستور فرمایید در گام بعدی اجرای طرح عدم‌تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای بنزینی و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث با جدیت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گیرد تا در آینده شاهد تداوم اثرات مثبت اجرای این ماده قانونی باشیم.   در پایان خاطرنشان می‌سازد همکاران این وزارت در بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه همکاری و مساعدت می‌باشند تا این مرحله از اجرای قانون نیز با شایستگی عملیاتی گردد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بیمه‌نامه شخص ثالث ندارید، بخوانید نرخ رشد حق بیمه شخص ثالث ۳۵.۵درصد اعلام شد جزئیات سهمیه‌بندی جدید بنزین مشخص شد

دیگر خبرها

  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد