Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی فارس گفت:استان فارس با ۱۷۴ میلیارد تومان اعتبار بیشترین سهم را اعتبارات استمهال وام کشاوران خسارت دیده به خود اختصاص داده است. ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

جعفر صبوریپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در حمایت از کشاورزان خسارت دیده، اظهار داشت: هیئت وزیران برای بخشودگی سود جرائم و تمدید 3 ساله بدهی کشاورزان خسارت دیده کشور 2 هزار میلیارد تومان اختصاص داده که استان فارس با 174 میلیارد تومان اعتبار بیشترین سهم را از این اعتبارات به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: استان فارس 8.7 درصد این اعتبارات را به خود اختصاص داده است و بعد از فارس، استان کرمان قرار دارد.

صبوری‌پور با بیان اینکه کشاورزانی که در محدوده زمانی یکم مهرماه 96 تا بیست و نهم اسفند 97 خسارت دیده‌اند شامل این مصوبه می‌شوند، عنوان کرد: در توزیع این اعتبار اولویت با تسهیلات تا سقف 8 میلیون تومان است، بعد از آن تسهیلات 8 تا 12 میلیون تومان و  پس از آن تسهیلات 12 تا 16 میلیون تومان و حتی مبالغ بالاتر مشمول این مصوبه می‌شوند.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌های فارس مشمول این مصوبه هستند و توزیع شهرستانی این اعتبار براساس تعداد بدهکارانی که در هر شهرستان است انجام می‌شود، افزود:  مشمولین این مصوبه برای بهره‌مندی از این حمایت باید به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

بانک کشاورزی: با کشاورزان خسارت دیده در زمینه وصول مطالبات مدارا می‌کنیمبازپرداخت وام‌های بانکی کشاورزان خسارت‌دیده گلستانی تا 3 سال تمدید می‌شودساری| بدهی کشاورزان خسارت دیده بخش کشاورزی امهال می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی فارس گفت: بانک‌های عامل اعلام آمادگی کردند که کشاورزانی که مشمول این مصوبه نمی‌‌شوند هم با پرداخت 10 درصد از بدهی "تسهیلات سرمایه‌ای" به مدت 5 سال و "تسهیلات سرمایه در گردش" به مدت  3 سال تمدید شود.

در قانون برنامه ششم توسعه بند خ ماده 23 آمده است که اگر زمانی به دلیل خشکسالی، سیل، تگرگ و غیره خسارت شدیدی به بهره‌برداران کشاورزی وارد شد دولت باید با تصویب مصوبه‌ای در قانون بودجه تسهیلات یا بدهی کشاورزان را 3 سال استمهال کند. هیئت وزیران در تاریخ بیست و یکم آذرماه 97 مصوب کردند که در سال زراعی 97-96 کشاورزان خسارت دیده‌اندو باید حمایت شوند.

در سال زراعی 97-96 بارندگی در استان فارس 50 درصد کاهش پیدا کرد و همه شهرستان‌ها از خشکسالی خسارت دیدند. کاهش بارندگی استان فارس در سال زراعی97-96 در 50 سال گذشته بی‌سابقه اعلام شد.

براساس اعلام مدیریت بحران کشور استان فارس در سال زراعی گذشته جز 4 استان اول درگیر خشکسالی بوده است.

انتهای پیام/ ت

R41382/P/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام

                                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمدحسن نامی در حاشیه بازدید از مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی سطح شهر ایلام با اشاره به اینکه معاون اول رئیس جمهور با رایزنی استاندار ایلام برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار در ۲ بخش اختصاص داده است،، اظهار داشت: در طرح جمع آوری آب‌های سطحی شهر ایلام نیز یک بودجه و اعتبار ویژه در نظر گرفته خواهد شد که با اجرای آن، برای نیم قرن آینده مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام ماندگار شده و مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: ساماندهی مسیل‌های سطح شهر ایلام در راستای اجرای طرح جامع، ماندگار و پایدار در سطح این شهر نیازمند بررسی و تحقیق کامل دارد.

نامی همچنین با بیان اینکه امکان تلفیق این کانال‌ها و مسیل‌ها از سرچشمه در سطح شهر ایلام نیازمند تدوین نقشه جی. آی. اس است، عنوان کرد: میزان شیب در سطح شهر ایلام مشخص کننده ساختار ساختمانی در سطح این شهر است و همین امر نیز نیازمند این است که با بررسی‌های لازم میزان شیب در این شهر مشخص شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شیبی که در سطح شهر ایلام وجود دارد برای این شهر یک حُسن است، تصریح کرد: اگر بستری که آب از آن عبور می‌کند و شیب آن پایدار باشد، مشکلی وجود نخواهد داشت، اما اگر بستر شسته شده باشد بسیار خطرناک است چرا که شیب، سرعت فرسایش بستر مسیل‌ها و اطراف آن را بیشتر می‌کند که این امر نیز مستلزم اقدام مهندسی مناسب و ساخت و ساز‌ها در سطح شهر دارد.

نامی بیان کرد: در این راستا می‌شود که از لوله‌هایی که مقاومت بیشتری دارند و در کشور تولید می‌شود استفاد شود به سرعت کار انجام خواهد شد و زمان کمتری را برای احداث خواهد برد.

وی افزود: راه دیگر این است که از نیم دایره‌های مسلح استفاده شود که پیوستگی لازم را هم دارد و این راهکار‌ها نیز بر اساس بررسی‌هایی که روی نقشه جی آی اس انجام خواهد شد، مشخص می‌شود.

نامی با تاکید بر اینکه اقدام یکپارچه و جامع در راستای ساماندهی مسیل‌ها در سطح شهر ایلام ضروری است، گفت: نقشه جامع جمع آوری آب‌های سطحی شهر ایلام شامل ۲۴ شاخص استاندارد باید تهیه شود که این موضوع در ساخت و ساز ماندگار مسیل‌ها در سطح شهر ایلام کمک خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ابراز کرد: لازم است که در طرح جمع آوری آب‌های سطح شهر ایلام، نقشه حد مجاز بستر و حرائم این کانال بر اساس متراژی که در نقشه اصلی شهر مشخص شده است رعایت شده و ابتدا و انتهای کانال‌ها نیز باید هم عرض باشد.

دیگر خبرها

  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی