Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در یکصد و هجدهمین جلسه شورای شهر با بررسی فصل 5 برنامه سوم توسعه این برنامه را به پایان رساندند.
برنامه سوم توسعه شهر تهران در پنج فصل، فصل اول با عنوان «نظام مدیریت و خدمات کارآمد در حکمروایی شهری»، فصل دوم «شهر زیست پذیر»، فصل سوم «اجتماعی و فرهنگی شهروندان مشارکت جو»، فصل چهارم «ایمنی و افزایش تاب آوری»، فصل پنجم «مدیریت راهبری و پایش برنامه» بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بررسی ماده 98 این برنامه شهرداری تهران را موظف کردند که گزارش های نظارتی سالیانه برنامه شامل چگونگی تحقق اهداف کمی و اهداف برنامه را به همراه لوایح بودجه سنواتی به شورا ارائه کند .
همچنین در ماده 99 شهرداری تهران موظف شده سند برنامه را مشتمل بر چشم انداز ماموریت، استراتژی اهداف، اقدامات و برنامه‌های اجرایی را حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه به برای تصویب به شورای شهر ارائه کند.
همچنین شهرداری باید به جداول کمی شامل شاخص‌های کمی مواد برنامه و هدف‌گذاری برای آنها در افق 5 ساله با پیش‌بینی منابع مالی و در قالب ارائه جداول منابع و مصارف به شورای شهر ارائه کنند.
به گزارش ایرنا شهرداری تهران در متن ابتدایی برنامه سوم زمان، ارائه جداول برنامه را شهریور ماه در نظر گرفته بود اما اعضای شورای شهر با این موضوع مخالفت کردند.
سید محمود میرلوحی یکی از موافقان کاهش زمان شهرداری از شهریور به اردیبهشت، گفت: برنامه بدون اهداف و منابع ناقص است و نباید چیزی را به تصویب برسانیم که بعد پشیمان شویم.
وی با ارائه پیشنهادی گفت: شهرداری 3 سناریوی مالی برای اهداف و منابع تهیه کند و آن را هرچه زودتر به شورا ارائه دهد.
سکینه اشرفی معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس برنامه 5 ساله شهر تهران باید 93 لایحه و آئین نامه تدوین کنیم، گفت: بحث منابع مالی در این اوضاع قابل پیش بینی نیست.
وی بیان کرد: وضعیت مالی شهرداری منبعث از وضعیت مالی کشور است که چشم اندازی روشن ندارد.
اشرفی گفت: هفته آینده بودجه سال 98 شهرداری را ارائه می کنیم که برشی از همین برنامه است.
معاون شهردار تهران ادامه داد: 85 درصد بودجه 98 منطبق با برنامه سوم است.
وی افزود: 140 ردیف بودجه ای از بودجه 97 که مشخصاً بر اساس برنامه دوم بوده از بودجه سال 98 حذف شده است.
اشرفی ادامه داد: با توافقات انجام شده زمان شهریور 98 را مطرح کردیم و تلاش می کنیم هرچه زودتر این جداول را تهیه کنیم.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 13 رای موافق شهرداری ملزم کردند حداکثر تا پایان اردیبهشت 98 جداول کمی و منابع مالی را در قالب جداول منابع و مصارف به شورا ارائه کند.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اعضای شورای اسلامی شهر شاخص شهر تهران شهرداری تهران لایحه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد

عملیات احداث طرح زیرگذر روستای پرتردد سرخون ظهر امروز با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، استاندار هرمزگان ظهر امروز با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون را کلنگ زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ زنی گفت: هرمزگان در مجموع 54 نقطه حادثه خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولد سازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره برداری سریع از این پروژه تأکید کرد و ادامه‌ داد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود، همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می کنیم.

به گزارش تسنیم، این پروژه با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان بناست ظرف مدت 4 ماه احداث شده و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه