Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، گفت: برای اولین بار با کمک خیریه‌ها در مناطق آسیب خیز به بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد ورود می‌کنیم. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرید براتی سده در مراسم افتتاحیه طرح پیشگیری از اعتیاد و ارتقای مهارت‌های شناختی رفتاری در مناطق آسیب‌خیز، گفت: مصرف مواد مخدر و روان‌گردان از هر نوعی بسیار حساس و پیچیده شده و تأکید ما همچنان به اهمیت پیشگیری بر درمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند در تخصیص منابع انسانی و مالی درمی‌یابیم که چندان به امر پیشگیری توجه نشده و دچار غفلت عملی هستیم.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، گفت: بر سطح یک پیشگیری در کشور خیلی کار کردیم، اما روی پیشگیری انتخابی و نشانگر برای افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند چندان کارنکرده‌ایم.

وی افزود: در واقع به گروه‌های پرریسک چندان توجهی نکرده‌ایم و گروه‌های پرخطر به علت شرایط زندگی و محیط اجتماعی پیرامونی بیشتر در معرض ابتلا هستند.

براتی سده با اشاره به پنج آسیب اولویت‌دار از جمله اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و مسائل حاشیه شهر‌ها که در جلسات رهبری با مسئولین کشور مطرح شد، گفت: خود افراد در این مناطق دارای مشکل و آسیب نیستند، اما می‌پذیریم که ممکن است افراد در این مناطق در شرایطی قرار بگیرند که بیشتر به سمت مسائلی، چون اعتیاد و دیگر آسیب‌ها بروند. در این مناطق برنامه‌هایی از سوی سمن‌ها شروع‌شده که عموماً خدمات حمایتی است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که طرح‌های پیشگیری را با هماهنگی خیریه‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد در این مناطق پیش ببریم. شاید برای اولین بار باشد که این اتفاق رخ می‌دهد و بهزیستی به عنوان یکی از متولیان پیشگیری جلو آمده و در تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد مباحث آموزش پیشگیری را در مناطق آسیب خیز دنبال می‌کند.

براتی سده بابیان اینکه دورنمای ما این است که خیرین وارد مباحث پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه سوءمصرف مواد مخدر نیز بشوند عنوان کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که همان‌طور که خیرین برای کمک به ایتام و کودکان محروم پیش‌قدم هستند بتوانیم از آن‌ها در امر پیشگیری نیز بهره‌مند شویم.

وی افزود: البته ما نیز در این راستا کمک خواهیم کرد تا طرح به نحو احسن به سرانجام برسد و برنامه مشترک خوبی را پیش ببریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خیریه ها کنترل اعتیاد منابع انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه هم اندیشی با منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می‌شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد. 

منتخبان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی در جلسه هم اندیشی با رئیس سازمان بهزیستی کشور در شیراز، بررسی و رفع مشکلات بهزیستی را خواستار شدند. 

در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی، چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری، حق پرستاری، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارائه طرح‌های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی