Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران از توجه ویژه به مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان در مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر سالانه یک‌هزار و 500 نفر فوتی ناشی از حوداث کار در کشور داریم که بیش از 60 درصد مربوط به صنعت ساختمان کشور است. به گزارش بلاغ، سیدمحمد نظری در کارگاه آموزشی HSE در صنعت ساختمان با رویکرد محیط زیست از توجه ویژه به مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان در مازندران خبر داد و گفت:  توجه به مباحث ایمنی در این استان از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: مازندران در حوزه ساخت و ساز کشور جایگاه ویژه‌ای دارد و رعایت مباحث ساختمان در این استان بسیار مهم است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه میزان حوادث ساختمانی در کشور از نرم بین‌المللی بالاتر است، خاطرنشان کرد: در استان مازندران اقدامات خوبی برای کاهش حوادث ساختمانی انجام شده است.
 
این مسئول با بیان اینکه رعایت ایمنی، بهداشت و محیط زیست در پروژه‌های ساختمانی بسیار مهم است، متذکر شد: در دنیا به این مباحث توجه ویژه‌ای شده است و در کشور ما نیز اقداماتی در حال انجام است و باید از فرصتی که در این کنفرانس به وجود آمد زمینه‌ای ایجاد شود تا شاهد کاهش حوادث ساختمانی باشیم.
 
نظری تصریح کرد: در حال حاضر سالانه یک‌هزار و 500 نفر فوتی ناشی از حوداث کار در کشور داریم که بیش از 60 درصد مربوط به صنعت ساختمان کشور است.
 
وی اضافه کرد: یکی از بحث‌های این کارگاه آموزشی نهادینه‌سازی قوانین و مقررات و کمک به کاهش حوادث ساختمانی است.
 
مدیر کل راه و شهرسازی مازندران با عنوان اینکه فرایندهای حوزه ساخت و ساز باید بازنگری شود، افزود: اقدامات ساخت و ساز باید با اصول مهندسی پیشرفته عملیاتی شود.
 
این مسؤول ادامه داد: بحث اطلاع‌رسانی در حوزه ساخت و ساز باید جدی گرفته شود و مصرف‌کنندگان باید در جریان حوادث ناشی از کار قرار گرفته و حساسیت عمومی در جامعه نسبت به حوادث ناشی از کار ایجاد شود.
 
نظری با اعلام اینکه افزایش مصرف انرژی باعت تهدیدات زیست‌محیطی می‌شود، یادآور شد: در دشت تهران روزی یک میلیمتر زمین فرو می‎رود و در سال 40 سانتیمتر همه زیرساخت‌های کشور تهدید می‎شوند، این مشکلات در دشت نیشابور و مشهد وجود دارد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در پایان با اعلام اینکه علاوه بر توجه به مباحث ایمنی برای کارگران باید حساسیت ویژه‌ای در حوزه ناظران، مشاوران ایجاد شود.

انتهای پیام/
 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی خیلی خوب و دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران خوبمان در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودرو‌ها و همچنین پلیس راهور که توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای بود که نسبت به سال گذشته اتفاق افتاد.

سردارحسینی تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای خوشبختانه شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که انشالله با همین برنامه‌ریزی و با همین حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه بتوانیم به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم حتماً می‌بایستی اقدامات خود در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه باشد.

وی افزود: انتظار داریم از همه بخش‌هایی که در این موضوع نقش و سهم دارند به ویژه سازمان صداوسیما که امسال را انشالله یک سال متفاوت در نظر بگیرند برای اینکه همه این بخش‌ها بتواند در موضوع سلامت مردم در شد آمدی و همچنین در حوزه رانندگی آموزش‌های لازم انتقال پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ساختمانی که زیر یک تپه مصنوعی ساخته شد + فیلم
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی