Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@11:01:20 GMT

۱۷ برگزیده در دهمین جشنواره فارابی تقدیر می شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۳۷۴۶

۱۷ برگزیده در دهمین جشنواره فارابی تقدیر می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین میرزایی صبح امروز در نشست خبری دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی اظهار داشت: اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی هفتم بهمن ۹۷ در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به لحاظ تعداد آثار، این جشنواره بیشترین تعداد آثار دریافتی را طی ۱۰ جشنواره‌ای که برگزار شده، داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۶۴۹ اثر به این جشنواره ارسال شده که ۵۱۷۱ اثر داخلی و ۴۷۷ اثر مربوط به بخش بین‌الملل است.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: از مجموع آثار دریافت شده در بخش داخل از ۱۶ اثر تقدیر خواهد شد و همچنین یک جایزه ویژه نیز به بخش بین‌رشته‌ای اختصاص داده می‌شود. در مجموع از ۱۷ اثر در این جشنواره تقدیر خواهد شد.

میرزایی تصریح کرد: از ۱۲ اثر پیشکسوت، پیشرو و مترجم برتر نیز تقدیر خواهد شد. همچنین در بخش بین‌الملل از ۸ اثر برگزیده در حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی تقدیر می‌شود. این آثار از کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان، لهستان، اسپانیا، اندونزی، قزاقستان و هندوستان ارسال شده است.

وی تأکید کرد: در این جشنواره دانشگاه‌ها مشارکت وسیعی داشتند. در بخش داوری سعی کردیم از همه ظرفیت کشور استفاده کنیم. با توجه به اینکه جشنواره به سمت فرآیند دیجیتالی شدن حرکت می‌کند، بر این اساس توانستیم از بخش قابل توجهی از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها در بخش داوری استفاده کنیم.

به گفته رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان حقیقی بوده و ۳۷ درصد آثار ارسال شده توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی بوده است.

میرزایی گفت: بالاترین آثار ارسال شده مربوط به گروه علوم تربیتی، روانشناسی و علوم ورزشی، زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، علوم اقتصادی، مدیریت و علوم مالی، بود.

وی در خصوص حمایت از برگزیدگان اظهار داشت: ۱۷ نفر برگزیده به بنیاد ملی نخبگان برای استفاده از تسهیلات این بنیاد معرفی می‌شوند. همچنین یک جایزه نقدی نیز به این افراد اعطا می‌شود.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: همچنین ۳۸ درصد آثاری که به جشنواره ارسال شده است، مربوط به فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها بوده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: با فرض حضور رئیس‌جمهور، جایزه رتبه‌های اول با امضا و توسط وی ارائه می‌شود. علاوه بر این جایزه بخش بین‌الملل نیز پیشکسوت، پیشرو و مترجم برتر توسط رئیس‌جمهور ارائه می‌شود؛ سایر جوایز توسط سایر مسئولان اعطا می‌شود.

کد خبر 4518267 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فارابی حسین میرزایی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو

هفتادوهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لوکارنو» با اعطای جایزه یوزپلنگ افتخاری از «جین کمپیون» کارگردان مطرح استرالیایی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، این جشنواره مهم سوئیسی که به سینمای مستقل اختصاص دارد، ۱۶ آگوست طی مراسمی در فضای باز میدان «پیازا گراند» با هشت هزار صندلی، از «جین کمپیون» سینماگر مولف نیوزلندی تجلیل خواهد کرد.

همچنین فیلم‌های «فرشته ای در میز من» (۱۹۹۰) و «پیانو» (۱۹۹۳) به عنوان بخشی از بزرگداشت کمپیون در جشنواره لوکارنو به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ورایتی، جشنواره لوکارنو در بیانیه‌ای با اشاره به این که «کمپیون» اولین کارگردان زن برنده نخل طلای کن (برای فیلم پیانو) است، خاطرنشان کرد: «بیوگرافی جین کمپیون شامل اولین‌های قابل توجهی است. اولین زنی که دو بار در بخش بهترین کارگردانی در جوایز اسکار نامزد شد (یک بار برنده با فیلم "قدرت سگ" در سال ۲۰۲۱) و اولین فیلمسازی از نیوزلند که در جشنواره فیلم ونیز شرکت کرد و برنده شیر نقره‌ای ونیز برای بهترین کارگردانی شده است.

«کمپیون» طی ساخت ۹ فیلم بلند، چندین فیلم کوتاه و دو فصل از مینی سریال تلویزیونی «روی دریاچه»، خود را به عنوان یکی از معماران کلیدی تخیل سینمای معاصر تثبیت کرده است.

برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گدار، ورنر هرتزوگ، کلی رایکارد، جان واترز، مارکو بلوکیو و انیس واردا از دریافت کنندگان قبلی جایزه یوزپلنگ افتخارس لوکارنو هستند.

هفتاد و هفتمین جشنوار فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ آگوست (۱۷ تا ۲۷ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی برگزار می‌شود
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد