Web Analytics Made Easy - Statcounter

بی بی سی نوشت: رهبران دموکرات ها در کنگره آمریکا پیشنهاد تازه دونالد ترامپ برای پایان دادن به تعطیلی بخش هایی از دولت وی را رد کرده اند.
رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه (۱۹ ژانویه) طی نطقی در کاخ سفید پیشنهاد کرد که در ازای اعطای حمایت های قانونی موقت به دو گروه مشخص از مهاجران غیرمجاز، دموکرات ها با تامین بودجه پنج میلیارد و هفتصد میلیون دلاری دیوار مرزی مکزیک موافقت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اختلاف بر سر تامین بودجه دیوار مذکور - که یکی از وعده های انتخاباتی مهم آقای ترامپ است - از یک ماه پیش یک چهارم دولت فدرال (حدود ۸۰۰ هزار کارمند) را تحت تاثیر قرار داده است؛ به این ترتیب، هزاران کارمند امنیت فردوگاه‌ها، زندانبان‌ها و ماموران پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) ناچار به ادامه کار بدون مزد شده یا به مرخصی اجباری فرستاده شده اند.
پیش از نطق آقای ترامپ، نانسی پلوسی، رهبر اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان، پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا را "غیرقابل قبول" دانست و گفت که این طرح در صحن مجالس نمایندگان و سنا رای نخواهد آورد.
رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد داده است که دو برنامه فدرال برای ممانعت از اخراج مهاجران غیرمجاز را سه سال تمدید بکند. برنامه اول تحت عنوان "وضعیت محافظت شده موقت" مانع از اخراج مهاجران غیرمجاز از کشورهایی می شود که دچار جنگ یا فاجعه انسانی هستند. برنامه دوم شامل حدود ۷۰۰ هزار مهاجر جوان عمدتا لاتین تباریست که والدینشان در کودکی آنها را به طور غیرمجاز به ایالات متحده آورده اند.
نانسی پلوسی هفته گذشته از دونالد ترامپ خواست که با توجه به ادامه تعطیلی دولت و مشکلات بر سر تامین امنیت سخنرانی سالانه رئیس‌جمهوری در کنگره در روز ۲۹ ژانویه، این جلسه به زمان دیگری موکول شود یا آقای ترامپ متن کتبی سخنرانی خود را به کنگره بفرستد و شخصا به آنجا نرود.
این سخنرانی که به طور سنتی از اکثر شبکه‌های تلویزیونی آمریکا به صورت زنده پخش می‌شود یکی از مهم‌ترین سخنرانی‌های سالانه روسای جمهوری محسوب می‌شود و اغلب از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی است.
دونالد ترامپ هم در واکنش سفر نانسی پلوسی و شماری از نمایندگان کنگره به بلژیک و افغانستان را با لغو پرواز هواپیمای نظامی آنها، برهم زد.
 بخش‌هایی از دولت آمریکا از جمله وزارت امنیت داخلی و پلیس سرویس مخفی این کشور از زمان آغاز تعطیلی دولت (۲۲ دسامبر) به کارمندان خود حقوق نداده‌اند.
این تعطیلی که حالا به رکورد تاریخی یک ماه نزدیک می‌شود بر سر بودجه درخواستی آقای ترامپ برای احداث دیوار مرزی آغاز شده است.
رئیس جمهوری آمریکا از کنگره خواسته ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای احداث دیوار در مرز مکزیک در اختیار او قرار دهد و تاکید کرده که هیچ لایحه بودجه‌ای که در آن به این خواسته توجه نشده باشد را امضاء نخواهد کرد.
دموکرات‌ها می‌گویند احداث دیوار فیزیکی در مرز را غیرضروری و خلاف "ارزش‌های آمریکایی" می‌دانند اما حاضرند بقیه مفاد بودجه دولت را تصویب کنند تا حدود ۸۰۰ هزار کارمند دولت به سر کار بازگردند و پس از آن با جمهوری‌خواهان بر سر بودجه وزارت امنیت داخلی و مرزبانی مذاکره کنند. برچسب ها: ترامپ ، دولت ، کنگره آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ دولت کنگره آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامی که ایران در عملیات «وعده صادق» انجام داد، در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بود و اینکه امروز اتحادیه اروپا بجای اینکه متخلف را مورد بازخواست قرار دهد، دوباره از تحریم‌های جدید علیه ایران صحبت می‌کند، غیر از اینکه دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و اتحادیه اروپا را بلندتر می‌کند، خروجی دیگری در پی نخواهد داشت.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به ادعای مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره دستیابی اعضای این اتحادیه به یک توافق سیاسی در زمینه اعمال تحریم‌های پهپادی و موشکی علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برای اتحادیه اروپا جای تأسف دارد که در حالیکه بیش از ۶ ماه از جنگ غزه می‌گذرد هیچ موضع‌گیری در خصوص حمایت از مردم بی‌گناه غزه انجام نمی‌دهد یا در قبال جنایاتی که جریان تکفیری‌ها و داعش در عراق و سوریه و جاهای دیگر انجام دادند و همچنین اتفاقاتی که در میانمار انجام شد و مردم بیگناه و مسلمان و غیر مسلمان از بین رفتند، اتحادیه اروپا هیچ اعتراضی انجام نداد و اخیراً مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا پس از پاسخ جمهوری اسلامی ایران به یکی از جنایات رژیم صهیونیستی در خصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران اظهاراتی را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه « اگر این تحریم‌ها کار ساز بود، امروز مشارکت مردم را پای صندوق‌های رای نداشتیم»، تاکید کرد: اتحادیه اروپا باید متوجه باشد که جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد کسی مثل رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد به خاک ایران تجاوز کند و ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را مورد تعرض قرار دهد؛ ما منتظر بودیم اتحادیه اروپا و مسئول سیاست‌ خارجی اروپا درباره اقدامی که رژیم صهیونیستی انجام داد اعتراضی داشته باشند اما چنین اتفاقی رخ نداد؛ زمانی که آنها نسبت به این اقدام جنایت کارانه اعتراضی نمی‌کنند، قرار نیست که جمهوری اسلامی ایران نیز ساکت بنشیند.

این نماینده مجلس با اشاره به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق گفت: اقدامی که ایران در عملیات وعده صادق انجام داد، در پاسخ به جنایاتی بود که رژیم صهیونیستی مرتکب شده بود و اینکه امروز اتحادیه اروپا بیاید بجای اینکه متخلف را که رژیم صهیونیستی است مورد بازخواست قرار دهند، دوباره از تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کند، غیر از اینکه دیوار بی اعتمادی میان ایران و اتحادیه اروپا را بلندتر و مانع ذوب شدن یخ‌های روابط میان ایران و اتحادیه اروپا می‌شود، خروجی دیگری در پی نخواهد داشت.

آصفری با بیان اینکه «اقدام آنها مطمئناً در اقدامات جمهوری اسلامی ایران در خودکفایی نیروهای مسلح در زمینه موشک‌ها و پهپادها تاثیری نخواهد گذاشت»، تصریح کرد: اعتقاد دارم که رفتار اتحادیه اروپا رفتاری دوگانه است چراکه در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در جاهای دیگر ساکتند اما در قبال پاسخ ایران این گونه رفتار می‌کنند. البته رفتار آنها به این جهت است که امروز بسیاری از سیاست‌مداران اروپایی یا عضوی از جریان صهیونیست‌ها بشمار می‌روند یا اینکه از حامیان آنها هستند و بخشی از هزینه‌های تبلیغاتی آنها را در انتخابات‌های مختلف صهیونیست‌ها تامین می‌کند و توقعی از آنها وجود ندارد اما رفتارهای دوگانه آنها به غیر از اینکه حقوق بشر و منشور ملل متحد را زیر سوال می‌برد، نتیجه‌ای در پی ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از حمله و آزار و اذیت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا