Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،علیرضا خجسته درباره تدوین کتاب مدل‌کورس (هماهنگی عملیات جستجو و نجات آیمو)  گفت: پیرو پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در چهارمین نشست کمیته فرعی ناوبری، ارتباطات و جستجو و نجات دریایی (NCSR ۴) در ماه مارس ۲۰۱۷، مبنی بر نیاز مبرم به بازبینی، به‌روزرسانی و رفع خلا‌ءهای موجود در مفاد آموزشی مرتبط با جستجو و نجات دریایی، مصوب شد یک دوره استاندارد تخصصی آیمو برای آموزش «هماهنگ‌کنندگان عملیات جستجو و نجات دریایی (SMC)» در قالب کارگروه مشترک آیمو و آیکائو (IMO/ICAO-JWG) تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برای تحقق هدف یاد شده، کارگروهی مکاتبه‌ای با حضور کشور‌های عضو این کارگروه مشترک تشکیل شد، و کشور‌های جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا به عنوان «تدوین‌کنندگان» مدل‌کورس و کشور نیوزلند به عنوان «هماهنگ‌کننده» گروه مکاتبه‌ای انتخاب شدند.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: کارگروه مکاتبه‌ای، فعالیت خود را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد، و با ارائه اسناد مرتبط (از قبیل: ICAO/IMO-JWG-SAR/۲۴-WP,۱۵ و ICAO/IMO-JWG-SAR/۲۵-WP.۴/Rev.۱) به نشست‌های این کمیته فرعی و کارگروه مشترک و نیز تبادل‌نظر و رایزنی با کشور‌های شرکت‌کننده به کار در خصوص تدوین این دوره آموزشی ادامه داد.
وی اذعان کرد: نمایندگان کشور امریکا با تغییر مواضع سیاسی و رسمی خود، هرگونه ارتباط و مشارکت در این خصوص را به حال تعلیق درآورند و جمهوری اسلامی ایران پس از آن به عنوان تنها «تدوین‌کننده» این دوره استاندارد به فعالیت ادامه داد.

خجسته افزود: پس از مطالعات و تلاش گسترده از سوی کارشناسان و متخصصین کشور، فرایند تدوین پیش‌نویس این کتاب آموزشی در نهایت در ابتدای سال ۲۰۱۸ به پایان رسید، و پیش‌نویس نهایی آن طی سند NCSR ۶/۱۷/۱ جهت بررسی به «گروه ارزیابی» این کمیته فرعی ارسال و موفق به دریافت درجه «خوب» در این ارزیابی شد.

وی تاکید کرد: این دوره استاندارد در ششمین نشست کمیته فرعی NCSR در ژانویه سال ۲۰۱۹ مورد بررسی و تصویب نهایی قرار گرفت، و مقرر شد توسط دبیرخانه آیمو برای استفاده کشور‌های عضو و مراجع ذیربط جستجو و نجات دریایی در سراسر جهان منتشر شود.
مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی با اشاره به اهمیت این دوره استاندارد برای بهینه‌سازی فرآیند آموزش پرسنل دخیل در عملیات‌های جستجو و نجات دریایی، گفت: با استفاده از مفاد ارزشمند و کاربردی کتاب Model Course به عنوان یک مرجع آموزشی، هماهنگ‌کنندگان عملیات جستجو و نجات دریایی قادر خواهند بود با قابلیت و اثربخشی بیشتری به مدیریت و اجرای فعالیت حیاتی خود در راستای رسالت انسان‌دوستانه نجات جان افراد مضطر در دریا، پس از بروز سوانح دریایی اقدام کنند.

 انتهای پیام/

کشور‌های جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا به عنوان «تدوین‌کنندگان» مدل‌کورس انتخاب شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصطفی حاجی رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به خدمات‌رسانی به خدمه و ملوانان شناورها و کشتی‌ها در خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در نوار ساحلی این استان 6 مرکز جستجو و نجات دریایی راه‌اندازی کرده که به‌صورت شبانه‌روزی امدادرسانی می‌کند.

وی با اشاره به فعال بودن مرکز جستجو و نجات دریایی در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم گفت: 7 شناور ناجی با تجهیزات پیشرفته و مدرن به همراه نیروهای امدادگر مجرب در مراکز جستجو و نجات دریایی فعالیت می‌کنند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از امدادرسانی به 42 فروند شناور در خلیج‌فارس در سال 1402 خبر داد و بیان کرد: در این عملیات‌ها 172 نفر از خطر غرق‌شدگی در خلیج‌فارس نجات یافتند.

حاجی‌رضایی فوت 2 نفر در حوادث یادشده را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در سال گذشته با حضور به موقع شناور امدادی ناجی ضمن امدادرسانی به شناورها به 70 نیاز پزشکی خدمه شناورها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

وی از انجام عملیات امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور یاد شده به مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بوشهر مبنی بر مصدومیت خدمه شناور ویژه حمل کالاهای عمومی پس از هماهنگی لازم شناور ناجی 23 به موقعیت اعزام شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه خدمه مصدوم به آمبولانس مستقر در اسکله تحویل شده گفت: در دومین عملیات نیز پس از تماس تلفنی شناور سفیر لیان با سامانه 1550 مبنی بر بیماری یک نفر از خدمه، شناور ناجی 9 به موقعیت اعلامی اعزام و فرد مصدوم در اسکله مروارید خارگ تحویل آمبولانس شد.

وی از دریانوردان خواست به محض مواجهه با شرایط اضطرار در خلیج فارس در اسرع وقت با سامانه تلفنی 1550 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه