Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: فعالان کانون های مساجد در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی نقش سازنده ای داشتند و به صورت عملیاتی توانستند کارهای ارزنده ای را انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «نادر سقاء» امروز (30 دی ماه) در بازدید از کارگاه فرش بافی جمعی از فعالان کانون های مساجد گفت: فلسفه اقتصادی مقاومتی انجام کار گروهی و جمعی که می تواند منجر به یک فعالیت اقتصادی شود و بهره اصلی آن متوجه متولیان کارگاه های اقتصادی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، تصریح کرد: دوره آموزشی مختلفی با هدف ایجاد اشتغال در بین فعالان کانون های مساجد در سال های اخیر برگزار شده و تاکنون شاهد تحول بسیار مناسب در زمینه ایجاد اشتغال در بین نوجوانان و جوانان مسجدی هستیم.

 

این مقام مسئول، بیان کرد: فعالان کانون های مساجد در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی نقش سازنده ای داشتند و به صورت عملیاتی توانستند کارهای ارزنده ای را انجام داده اند.

 

سقاء، افزود: ایجاد زمینه های اقتصاد خود کفا و مولد یکی از مهمترین اهداف اقتصاد مقاومتی است که تا کنون در این عرصه توانسته ایم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، ادامه داد: مقام معظم رهبری با تدبیر و دوراندیشی و مطرح کردن اقتصاد مقاومتی نشاط بسیار خوبی را در زمینه اقتصادی برای نوجوانان و جوانان فراهم کردند.

 

وی، تاکید کرد: اگر خودباوری و اعتماد به توانمندی خود در بخش های مختلف جامعه ایجاد شود شاید تحول اساسی در زمینه های اقتصادی جامعه خواهیم بود و این رسالت جز اهداف بلند مدت اقتصاد مقاومتی است.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان جنوب کرمان شورای عالی انقلاب فرهنگی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان تودیع و معارفه آسیب های اجتماعی حضرت زهرا س اردبیل حجت الاسلام روحانی دزفول اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال تحقق اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است

 حمید داودی راد  بیان کرد: نقش مراکز مشاوره کارآفرینی در جهش تولید و مردمی‌سازی، هدایت، تمرکز، پیگیری ایجاد برنامه کار، پیداکردن و ارائه راهکار و برنامه‌ریزی است، مراکزی متشکل از اساتید، صاحب‌نظران و پیش‌کسوتان متعهد و متخصص و صاحب‌تجربه و جوانان متعهد، متخصص و آشنا با فضای کسب‌وکارها و دستگاه‌های اجرایی کشور است که امورات را پیگیری می‌کنند.
 
 وی افزود: مراکز کارآفرینی با شناسایی، گزینش و سازماندهی مناسب ظرفیت‌ها به‌صورت تشکل‌های حرفه‌ای و با ایفای نقش تسهیلگری می‌توانند حلقه بین حاکمیت و مردم در حمایت و رهبری در مسیر تحقق جهش تولید و مردمی‌شدن اقتصاد باشند.
 
 مدیر مرکز کارآفرینی شتاب پایدار تصریح کرد: مراکز مشاوره کارآفرینی متناسب با تخصص و تجربه خود می‌توانند برای کمک به متقاضیان با ایجاد و توسعه یک کسب‌وکار نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشند.
 
 وی اظهار کرد: آموزش و مشاوره برای توانمندسازی متقاضیان، احیای کارآفرینی و پیگیری امور فعالین اقتصادی، اخذ مجوز و دریافت تسهیلات برای تکمیل هر یک از بخش‌های زنجیره ارزش، کمک به صادرات و واردات محصولات تولیدی و رساندن محصول باکیفیت و قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده، می‌تواند برای ایجاد یا توسعه یک کسب‌وکار نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشند.
 
 حمید داوودی راد ضمن اشاره به جایگاه مهم مراکز کارآفرینی در خصوص ویژگی‌های این مراکز افزود: از مراکز مشاوره به‌عنوان تسهیلگر و نهادهای واسط میان حلقه حاکمیت و کارآفرین می‌توان نام برد، در این باره می‌توان به مواردی نظیر مشاور معتمد برای کارآفرینان نیازمند حمایت، متخصص در یک یا چند موضوع، قابلیت ارتباط‌گیری مناسب با بدنه ادارات دولتی، قابلیت پیگیری امور کارآفرینان در سطح ادارات دولتی، آشنا با ضوابط و مقررات و وضعیت محیط کسب‌وکار و توانمند در جذب سرمایه برای رونق تولید مردمی اشاره کرد.
 
 عضو هیئت‌رئیسه صنف مراکز مشاوره کارآفرینی یادآور شد: مردمی‌سازی اقتصاد به معنای ایجاد زمینه برای مشارکت گسترده مردم در فعالیت‌های اقتصادی است، این مشارکت می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری، تولید، کارآفرینی و مصرف صورت گیرد.
 
 وی تشریح کرد: مردمی‌سازی اقتصاد مزایایی چون افزایش بهره‌وری، کاهش فساد و رانت و توزیع عادلانه درآمد برای کشور دارد، در مجموع مردمی‌سازی اقتصاد یک هدف بلندمدت است که تحقق آن نیازمند تلاش و همکاری همه‌جانبه دولت، مردم و بخش خصوصی است.
 
 مدیر مرکز کارآفرینی شتاب ادامه داد: مردمی‌سازی اقتصاد به معنای خصوصی‌سازی نیست و به معنای مشارکت گسترده مردم در فعالیت‌های اقتصادی است و این مشارکت می‌تواند از طریق سرمایه‌گذاری، تولید، کارآفرینی و مصرف صورت گیرد.
 
 وی دررابطه‌با اقدامات مراکز کارآفرینی گفت: خدمات مراکز مشاوره کارآفرینی به‌عنوان یکی از راه‌های مردمی‌سازی اقتصاد است که می‌تواند از طریق اقداماتی انجام شود که آن اقدامات شامل، دخالت کمتر دولت در بخش اقتصاد، ایجاد فضای کسب‌وکار مناسب و آموزش به مردم در زمینه اقتصاد است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • در زمینه حجاب کار اجرایی نمی‌کنیم؛ دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است