Web Analytics Made Easy - Statcounter

در رابطه با اقدام پلیس آمریکا در بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار مسلمان و آمریکایی‌تبار شبکه پرس.تی.وی گفت: بازداشت یک خبرنگار زن مسلمان که برای ملاقات  با برادر بیمار خود به کشورش سفر کرده، آن هم توسط پلیس دولتی که ادعای دموکراسی و حقوق بشرش گوش دنیا را کرد کرده است، حاکی از آن است که این داعیه، فقط یک اهرم فشار و ابزار در دست آمریکایی ها و اروپایی ها برای فریب افکار عمومی و در واقع یک حرکت پوپولیستی کامل برای تسلط بر تمام انسان های این کره خاکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبار سعیداوی افزود: فراموش نکنیم که "هیتلر" در کتاب "نبرد من" می گوید: کلمه دموکراسی برای تسخیر توده ها است و اگر بر تمام جهان مسلط شوم، این کلمه را از تمام قاموس ها پاک خواهم کرد." بنابراین به یقین اگر روزی برسد که غربی ها بر تمام دنیا مسلط شوند دیگر سخنی از دموکراسی و حقوق بشر به میان نخواهند آورد؛ از این رو این اتفاق ناگوار که علیه یک خبرنگار زن رخ داده است، باید مایه عبرت و درسی برای تمام انسان ها به ویژه مردم شریف ایران باشد که ذات پلید آمریکا را بهتر از قبل بشناسند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: پلیس آمریکا، یک زن مظلوم و بی دفاع را  چون در مسیر واقعی آزادی بیان حرکت کرده است به بند کشیده اند؛ اما غافل از اینکه به قید و بند کشیدن فکر و عقیده امکان ندارد؛ می تواند جسم را در بند کرد ولی فکر و عقیده را هرگز.

وی در پاسخ به این سوال که کدام شاخصه مرضیه هاشمی حساسیت و ترس آمریکا را برانگیخته است، گفت: اینکه یک زن حجاب داشته باشد و در کسوت خبرنگاری مقابل دوربین ظاهر شود، سیاستمداران آمریکایی را بسیار نگران می کند؛ چرا که این زن می تواند زنان آمریکایی را آگاه کرده و آنها را از قید مسائل جنسی و مادی برهاند؛ بنابراین ترس آنها در درجه اول از اسلام، دوم حجاب و سوم خبرنگار بودن این خانم است.

جبار سعیداوی در ادامه به صحنه گردانان اینگونه اقدامات در آمریکا اشاره کرد و گفت: سازمان جاسوسی "سیا" و کاخ سفید، صحنه گردان این گونه اقدامات ضد حقوق بشری هستند؛ آنها افراد و موسساتی مانند موسسه بروکینگز دارند که در مورد جهان و رویکرد عقیدتی و فکری ملت ها تحقیق می کنند و می دانند جایگاهی که امروز اسلام در جوامع مختلف دارد، جایگاه ویژه ای است و بستر برای انتشار تفکر اسلامی فراهم شده است؛ بنابراین سیاست قلع و قمع را در پیش گرفته و با افرادی که رویکرد اسلامی دارند، مقابله می کنند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل تاکید کرد: آمریکا تابع قوانین بین الملل نیست و آنها آزادی و دموکراسی را مطابق میل خود تفسیر می کنند و در این بین از رسانه های خود هم در راستای تحقق اهدفشان استفاده و اذهان مردم دنیا را مطابق تفسیر خود می پرورانند.

وی در پایان گفت: امروز که این اتفاق زشت در آمریکا رخ داده و یک بانوی مسلمان محجبه به خاطر باور و اعتقادش بازداشت شده، رسانه ها و فعالان حقوقی ما و دنیا باید با برجسته کردن آن، چهره کریه و ضد بشری آمریکا را بیش از پیش آشکار و برملا کنند.

گفتنی است چند روز پیش پلیس آمریکا خانم مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه ایرانی "پرس تی وی" را که برای ملاقات با برادر بیمار خود به آمریکا سفر کرده بود، بدون تفهیم اتهام، در فرودگاه بازداشت کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مسلمان زن مسلمان دموکراسی حقوق جهان حقوق بشر ایران دوربین زنان حجاب جاسوسی رسانه فرودگاه حجاب دوربین زنان مسلمان آمریکا مرضیه هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!

اصلاح‌طلبان رادیکال به دنبال جهت دهی خشم عمومی با هدف بازگشت به خیابان هستند!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز دوشنبه دهم اردیبهشت در حالی چاپ و منتشر شد که ایران پادشاه فوتسال آسیا، «نتانیاهو» در هزارتوی بحران‌ها، خاک تشنه سیستان و حوتشی شورای شهر حین سخنرانی شهردار تهران و زمزمه استیضاح در بهشت در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

تاملی بر کنش های سیاسی- رسانه ای اصلاح طلبان در خصوص طرح «نور» بیانگر آن است که آنان این طرح را به عنوان یکی از فرصت های کنشگری خود در فضای سیاسی- اجتماعی تفسیر کرده و بر این باورند قطبی سازی در این حوزه سیاست‌ورزی از دریچه اجتماعی هستند.

روزنامه آرمان ملی در گفتگو با حسین انصاری راد نماینده تندرو در مجلس ششم مسئله حجاب و گفتگو با آمریکا را به طرز عجیبی به یکدیگر پیوند داده و نوشته است:

در شرایط کنونی این هسته چهار خط قرمز برای خود ترسیم کرده است. مسأله اول مذاکره با آمریکاست. دوم موضوع حجاب است. سوم مسأله محبوسین و چهارم موضوع نظارت استصوابی است. در واقع اگر قرار است تغییر مثبتی در آینده صورت بگیرد باید تغییری در نگرش های موجود صورت بگیرد. هسته مرکزی قدرت باید تلاش کند در این چهار موضوع تجدید نظر کند. این تجدید نظر نیز می بایست در راستای منافع ملی و خواسته های مردم صورت بگیرد. بدون تردید در شرایط کنونی یکی از چالش های مهم کشور در عرصه بین المللی است. این در حالی است که مذاکره با آمریکا و کاهش تنش با این کشور تا حدودی می تواند این چالش ها را کاهش بدهد!

روزنامه هم‌میهن نیز به نقل تقی آزاد ارمکی جامعه شناس اصلاح‌طلب به طرح مسئله عبور زنان از قواعد حجاب پرداخته و می‌نویسد:

اعتراضات در ایران ابتدا مستقیم و رودررو نیست، اعتراضات به شکل دیگر انجام می‌شود، مثلا به جای اینکه زنان به پوشش بیشتر ترغیب شوند به سمت تغییر الگوهای پوشش می‌روند، اتفاقی که در دوسال اخیر افتاده است.

آزاد ارمکی با بیان ان ادعا که عبور زنان از قواعد جمهوری اسلامی الان در تمام ایران حتی شهرهای مذهبی و شهرهای کوچک هم دیده می‌شود، افزود: این موضوع در حال گسترش است. زنان به جای اینکه درگیر شوند، افراد دیگر را هم به عبور از حجاب دعوت می‌کنند. این اتفاق عجیبی است که گشت ارشاد ناخواسته باعث آن می‌شود. از سوی دیگر نارضایتی که در خیابان ایجاد می‌شود، به خانواده انتقال می‌یابد و خانواده‌ها در گروه‌های اجتماعی دچار تغییر رفتار می‌شوند، که اگر این بگیر و ببندها باعث اتفاق دیگری شبیه به مرگ مهسا شوند، آنوقت دیگر نمی‌توان آن را کنترل کرد. اتفاقی شبیه به مسمومیت دختران در مدارس می‌تواند تبدیل به جریان خطرناکی شود و اعتراض اجتماعی را به سمت خشونت آمیز و غیر قابل کنترلی ببرد.

روند کنشگری اصلاح طلبان در این رابطه با ایجاد خشونت در خیابان و تئوری پردازی برای آن چند نکته قابل توجه دارد، این جریان تلاش دارد همچنان از کلیدواژه «گشت ارشاد» به جای طرح «نور» در فضای رسانه ای استفاده کرده و به نوعی تصویر گذشته را بر طرح نور غالب سازد.

اصلاح طلبان طی این جهت دهی می کوشند تا جامعه را جامعه معترض، ناراضی و بدبین تعریف کنند که با طرح نور عصبانی تر می شوند. نکته قابل توجه اینکه اصلاح طلبان در حال جهت دهی به این موضوع هستند که مخالفان باید دو اقدام را انجام دهند یکی بروز خشم در صحنه و دیگری بروز خشم خود در حوزه هایی که قدرت دارند!

این جریان در راستای ایجاد جبهه مخالفان و دگرسازی از نیروی انتظامی به عنوان مجری قانون تلاش می کنند که این نیرو را درصدد کنترل شهر بازنمایی کنند.

عباس عبدی نیز در روزنامه شرق توصیه ویژه به مسئولان کرده و نوشته است:

اینکه کسانی خود را دانا به دستورات خدا دانسته و از این منظر بخواهند به مردم امر و نهی کنند، جوابگوی نسل جدید نیست. این استدلال‌های درون دینی شاید برای گروه‌های حوزوی مناسب باشد. برای مقابله با بی‌حجابی همه اصول و قواعد شرعی، حقوقی، سیاسی و نیز اجرایی و انتظامی را دچار اختلال جدی می‌کنند تا این پدیده رخ ندهد در حالی که اندکی تامل نشان می‌دهد که احتمال چندانی برای تحقق این هدف، نه تنها وجود ندارد، بلکه بسیار پرهزینه خواهد بود!

برخی اصلاح طلبان ضمن تجویز نافرمانی مدنی بر عبور از قواعد حجاب و نیز تغییر الگوهای پوشش در سطح جامعه تاکید دارند.

بررسی این مطالب اما بیانگر آن است که اصلاح طلبان تلاش دارند تا در راستای راهبرد امر اجتماعی خود و ارتباط گیری با طیف جوانان و زنان بر روی مساله حجاب و پوشش متمرکز شده و به تعبیر خود اعتراض به حاکمیت را در این عرصه دنبال نمایند.

این طیف بر این باور است با صید با تولید سوژه های لازم امکان به عقب راندن تصمیمات حاکمیتی در موضوع حجاب و در نتیجه شکستن تابوی اقتدار نظام فراهم می آید، از جانب دیگر باید به این نکته نیز اشاره داشت که اصلاح طلبان به بهانه مبارزه خود با حاکمیت علاوه بر ایجاد تنش اجتماعی در خلال یک اقدام قانونی عملا می کوشند بخشی از مردم را هزینه منافع جریانی و سیاسی خود نمایند.

دیگر خبرها

  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • برگزاری اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال بانوان
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • خشم مردمی از برداشتن حجاب یک دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا
  • رفتار شرم آور پلیس آمریکا با یک زن مسلمان | ویدئو
  • توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمان
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!