Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@05:07:47 GMT

اتمام بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۶۴۴۰

اتمام بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران

بررسی برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران در پنج فصل و بیش از ۹۰ ماده امروز یکشنبه ۳۰ دی در شورای شهر تهران به پایان رسید و بودجه ۹۸ باید منطبق با این برنامه تهیه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، بررسی برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران در پنج فصل و بیش از 90 ماده امروز یکشنبه 30 دی در شورای شهر تهران به پایان رسید و بودجه 98 باید منطبق با این برنامه تهیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اعضای شورای شهر تهران در صد و هجدهمین جلسه شورای شهر و در جریان بررسی فصل پایانی برنامه سوم توسعه که به مدیریت راهبری و پایش برنامه اختصاص داشت، پرداختند.

 

طبق مواد این فصل شهرداری موظف است با توجه به اهمیت افزایش سطح مداخله موثر و هماهنگ دستگاه های اجرایی و تخصصی در حوزه مدیریت شهری در پنج ماه نخست برنامه تمام قوانین و مقررات مرتبط با سطح وظایف درج شده در این مصوبه را به صورت کامل بررسی کند و در صورت نیاز به مقررات خاص، لایحه ای تهیه و برای تصویب به شورای شهر تهران ارایه کند.

 

در ادامه، بررسی مواد برنامه توسعه ای شهر تهران بررسی ماده 96 در دستور کار قرار گرفت و در قالب آن شهرداری تهران موظف است تا برای ارتقای ایمنی و ظرفیت های مدیریت بحران در برابر وقوع حوادث و بلایای طبیعی و انسان ساخت در فضاهای زیرسطحی شهر تهران و با تعامل با سایر دستگاه های ذیربط و سازمان های خدمات اقداماتی انجام دهد. این ماده نیز با رای اعضا تصویب شد.

 

در ادامه، ماده 97 برنامه سوم توسعه با دو تغییر تصویب شد. در ماده 97 آمده است با توجه به اهمیت اعضای شورا سطح مداخله موثر و هماهنگ تمام دستگاه های اجرایی حاکمیتی، تخصصی در حوزه مدیریت شهری شهرداری موظف است در شش ماه نخست برنامه تمام قوانین و مقررات که مرتبط با سطح وظایف درج شده در این مصوبه را بررسی کند و در صورتی که به قوانین خاص نیاز دارد لایحه ای را ارایه و به صحن شورا بدهد.

 

در ادامه، ماده 98 که به موضوع گزارش های نظارتی سالانه برنامه شامل چگونگی تحقق اهداف کمی و احکام برنامه به همراه لوایح سنواتی به شورا ارایه کند که این ماده نیز با 18 رای موافق تصویب شد.  

 

«زهرا نژادبهرام» در روند بررسی ماده 98 گفت: بودجه 98 برشی یک ساله از برنامه سوم توسعه است و به نظر می رسد به یک زمان کافی برای تهیه جداول به شهرداری تهران بدهیم.

 

«سکینه اشرفی» در خصوص این ماده گفت: طبق برنامه پنج ساله شهر تهران باید 93 لایحه و آیین نامه تدوین کنیم و بحث منابع مالی در اوضاع و شرایط فعلی قابل پیش بینی نیست.

 

معاون برنامه ریزی و امور شوراهای شهردار تهران با بیان اینکه وضعیت مالی شهرداری برگرفته از وضعیت مالی کشور است، خاطرنشان کرد: هفته آینده بودجه 98 شهرداری را به شورا ارایه خواهیم کرد که در آن 85 درصد بودجه منطبق با برنامه سوم است و 140 ردیف بودجه ای از بودجه 97 را که طبق برنامه دوم نوشته شده بود از بودجه 98 حذف کرده ایم.

 

وی افزود: زمان تحقق بودجه را شهریور 98 مطرح کرده ایم و تلاش می کنیم تا هرچه زودتر این جداول را تهیه کنیم اما اعضای شورا تکلیفی بر عهده ما نگذارند که نتوانیم در زمان مقرر آن را اجرایی کنیم.

 

در پایان بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران، «محسن هاشمی» با بیان اینکه برنامه سوم در قالب پنج طرح و بیش از 90 برنامه تصویب شد، افزود: برنامه برای تایید نهایی به فرمانداری ارسال می شود.

 

رییس شورای شهر تهران از معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران به دلیل همکاری برای تصویب به موقع برنامه سوم تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد تا بودجه 98 نیز در زمان مقرر برای بررسی و تصویب به صحن شورا آورده شود.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور به گلستان هرمزگان حضرت زهرا س جنوب کرمان شهید حجت الاسلام روحانی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان آسیب های اجتماعی برنامه سوم توسعه محسن هاشمی شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم گفت: روزانه سه میلیارد تومان برای رفت و روب شهر قم هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید اخوان امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر وظیفه نظارت، تدوین و اجرا را بر عهده دارد.

وی افزود: از هزینه‌های جاری شهرداری اعم از پرسنل و هزینه‌های اداری و تشکیلاتی، هزینه‌های ضروری در اولویت قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بودجه شهرداری قم در سال جاری، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بودجه شهرداری قم در نیازهای شهری و مباحث توسعه و عمران شهری جوابگو نیست، اما شاهد رشد مناسبی هستیم.

اخوان ادامه داد: همه تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر بر این است تا دریافت عوارض با رشد معتدلی انجام شده و فشاری محتمل شهروندان نشود.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه نقدی و غیر نقدی است، تصریح کرد: از ۱۴ هزار ۲۰۰ میلیارد، ۲,۵۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری قم است که شامل حقوق و دستمزد کارکنان و پرسنل سازمان‌هایی چون سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی توسط شهرداری قم تأمین می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم هزینه نگهداری شهر را ۱,۰۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه رفت و روب سطح شهر فضای سبز است.

اخوان سرانه عمرانی برای هر نفر را ۱۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای امور عمرانی شهر صرف می‌شود.

کد خبر 747564

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • برداشت چهار همت از صندوق خسارت‌های بدنی: مجلس سکوت می‌کند؟
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر