Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرداری تهران گفت: با اجرایی شدن دستورالعمل رعایت موارد ایمنی و آتش نشانی از این پس ساختمان‌ها بدون رعایت موارد ایمنی ساخنه نمی‌شوند به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا گلپایگانی در مراسم رونمایی از دستورالعمل ارتقا، ایمنی در همه ساختمان‌ها، با بیان این که از حادثه تلخ پلاسکو عبرت گرفتیم و این حادثه ما را به سمتی برد تا با همکاری متخصصان خدمات شهری، شهرسازی و آتش نشانی نسبت به تدوین آیین‌نامه ارتقای ایمنی همه ساختمان‌ها اقدام کنیم، گفت‌: ۲۷۰ ساختمان شبیه پلاسکو شناسایی کردیم و دستورالعمل ایمنی برای آن‌ها نوشتیم و در چند ساختمان عملیات مرمت، بهسازی و ارتقاء، ایمنی در مقابل حریق را انجام دادیم مانند ساختمان‌های آلومینیوم و ساختمان‌هایی که در دهه چهل و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ساخته شده بودند، اما از ایمنی کافی برخوردار نبودند.
وی با اشاره به این که ۳۲۰۰ ساختمانی که بیش از هشت طبقه داشتند، شناسایی و برای آن‌ها شناسنامه صادر شد، اظهار کرد: برای ساختمان‌های بالای شش طبقه الزام نقشه عملیات آتشنشانی ایجاد کردیم، چرا که در زمانی که پلاسکو رخ داد، نقشه مشخصی نداشت تا بتوانند از طریق نقشه‌های آن به جنگ حریق بروند. بر این اساس نقشه عملیات آتش نشانی برای ساختمان‌های بالای شش طبقه الزامی شده است.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با اشاره به این که یک شبکه مانیتورینگ طراحی کرده‌ایم که ساختمان‌های بلند مرتبه به سازمان آتش نشانی متصل می‌شوند تا از همان ابتدای شروع حادثه خدمات به آن‌ها ارائه شود، در این رابطه گفت: سه هزار کارشناس سازمان نظام مهندسی و ۱۲۳ نفر در دفاتر خدمات الکترونیک مورد آموزش تخصصی قرار گرفتند تا مباحث کنترل نقشه از نظر الزامات حریق را چک کنند.
گلپایگانی افزود: کمیته ایمنی مناطق تشکیل شده است که در راستای ارتقاء، ایمنی ساختمان‌ها در صورت لزوم با دستور قضایی آیین‌نامه ایمنی را اجرایی کنند.
وی ادامه داد: برای ساختمان‌های کمتر از پنج طبقه قبلا آیین‌نامه‌ای در خصوص مباحث ایمنی نداشتیم، اما در حال حاضر آیین‌نامه مفصلی در شش جلد که منتج از مقررات ملی ساختمان است احصاء شده است، از چند روز دیگر با عملیاتی شدن قسمت آی تی این دستورالعمل‌ها باید به صورت اجرایی در دستور کار مناطق قرار گیرند.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: حادثه تلخ پلاسکو را به فرصتی تبدیل کردیم تا بتوانیم نسبت به تهیه طرح و ارتقای ساختمان‌های بلند مرتبه اقدام کنیم، امیدوار هستیم که طبق زمان بندی ساخت ساختمان "پلاسکو نو" به سرانجام برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلاسکو حادثه پلاسکو آتش سوزی در پلاسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آموزش ایمنی و آتش‌نشانی برای تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود.

شهرام مومنی امروز، هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی رشت در ارائه آموزش به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: آموزش‌ها برای تمام پرسنلی که علاقمند باشند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی افراد با نکات ایمنی، افزود: حضور در محل کار در کنار رعایت نکات ایمنی، قطعا آسودگی خیال برای پرسنل و مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره آمادگی این سازمان برای آموزش ایمنی و آتش نشانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانان با حضور در مراکز تخصصی نسبت به برگزاری دوره تئوری و عملی  آموزش ایمنی و آتش نشانی می‌پردازند.

مومنی با بیان اینکه حفظ ایمنی در کنار افزایش دانش ایمنی یک اولویت است، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره در سایه اشتباهات کوچک؛ دستخوش خسارات جبران ناپذیر مالی و گاهی جانی شده‌اند که حفظ ایمنی در محیط کار به همراه افزایش سواد ایمنی کارکنان؛ گام‌های اولیه و یک الویت ویژه است.

وی افزود: روش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، شناخت انواع تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق، شناخت انواع کپسول آتش‌نشانی و نحوه صحیح استفاده از خاموش کننده‌های دستی، دروس ارائه شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه