Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت "استارتولانچ" در روزهای اخیر بزرگترین هواپیمای جهان را برای دومین بار مورد آزمایش قرار داد و این هواپیما نیز در دومین پرواز آزمایشی خود رکورد جدیدی را ثبت کرد.

 به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، شرکت آمریکایی "استراتولانچ"(Stratolaunch) که در سال ۲۰۱۱ توسط "پل آلن"(Paul Allen) پایه‌گذاری شد، اکنون برای دومین بار بزرگترین هواپیمای جهان را مورد آزمایش قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آزمایش اولیه استراتولانچ این هواپیما با سرعت ۷۴ کیلومتر بر ساعت روی باند فرودگاه حرکت کرد. روز  ۹ ژانویه در دومین پرواز آزمایشی این هواپیما موفق به حرکت با سرعت ۱۲۶ مایل بر ساعت (۲۰۲ کیلومتر بر ساعت) روی باند فرودگاه "پایگاه هوایی و فضایی موهاوی"(Mojave Air & Space Port) شد.

در طول این آزمایش سرعت این هواپیما به ۱۱۰ گره رسید. "گره"(knot) که به آن گره دریایی نیز می‌گویند واحدی برای سنجش سرعت است. هر گره برابر ۱۸۵۲ متر در ساعت است.

"جف تورنبرگ "(Jeff Thornburg) معاون ارشد بخش پیش رانش شرکت استراتولانچ گفت: من از اینکه هواپیما استراتولانچ آزمایش‌های خود را با موفقیت طی کرده است بسیار هیجان زده هستم. این نخستین گام در ارائه عملکرد و طراحی بسیار کارآمد موتور PGA است.

این هواپیما قادر است بارهایی تا وزن ۲۵۰ تن را حمل کند. این هواپیمای غول‌پیکر ۲۸ چرخ و وزنی معادل ۲۲۶ پوند (۱۰۲ کیلوگرم) دارد و طول بال‌های آن ۳۸۵ فوت(۱۱۷ متر) است.

پیش از این آزمایش شش موتور توربوفن این هواپیمای غول‌پیکر با موفقیت در پایگاه هوایی و فضایی موهاوی کالیفرنیا آزمایش شده بود.

هدف شرکت آمریکایی استراتولانچ از ساخت این هواپیما انتقال موشک‌های فضایی به دومین لایه اتمسفر  و سپس پرتاب آنها به فضا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هواپيما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد

یک هواپیمای مسافربری کویتی که از فرودگاه بین المللی بانکوک به پرواز درآمده بود، به دلیل دعوای زنان کویتی مجبور به بازگشت به فرودگاه و فرود اضطراری شد.

به گزارش شفقنا؛ این هوپیما پس از دعوای شدید و خشونت آمیز چند زن کویتی و زد و خورد آنها، مجبور به بازگشت به فرودگاهی شد که از آن به پرواز درآمده بود.

براساس این گزارش، این هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی کویت، از تایلند به مقصد کویت به پرواز در آمده بود که با دعوای  شدید چند زن کویتی و حمله به افسر امنیتی هواپیما مجبور به فرود اضطراری شد.

دادستان عمومی کویت امروز(یکشنبه) اعلام کرد: این نزاع، خلبان هواپیما را مجبور کرد تا به منظور حفظ امنیت سرنشینان آن به فرودگاه بانکوک برگردد.

براساس اعلام دادستان کویت، پرونده متهمان به منظور رسیدگی به مراجع ذیربط ارجاع شده است.

مطالعه بیشتر: استفاده از فناوری برای حداکثرسازی سود/ پلتفرم تجارت الکترونیک برای بخش نفت کویت راه‌اندازی می‌شود
در گزارش رسانه ها هویت مسافرانی که با هم درگیر شده بودند، مشخص نشده و تنها به کویتی بودن انها اشاره شده است. براساس بیانیه خطوط هوایی کویت، این نزاع باعث هرج و مرج در هواپیما و نگرانی دیگر مسافران و تاخیر در  پرواز شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد