Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای ساخت این سیمرغ‌ها دستگاه‌های مخصوصی لازم است که باید وارد کرد. آفتاب‌‌نیوز : مسئول اتحادیه شیشه و آینه تهران تاکید دارد ساخت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در داخل کشور با توجه به دستگاه‌های خاصی که برای ساخت آن نیاز است، مقرون به صرفه نیست.
محمدعلی قنبری، مسئول اتحادیه شیشه و آینه تهران در گفت‌وگویی در واکنش به انتقاداتی که به ساخت سیمرغ جشنواره در خارج از کشور مطرح می‌شود، گفت: حرف‌های دبیر جشنواره درست است، برای ساخت این سیمرغ‌ها دستگاه‌های مخصوصی لازم است که باید وارد کرد، اما نکته این است که برای تولیدکننده مقرون به صرفه نیست که برای ساخت 100 یا حتی 200 نمونه از آن در طول یک سال این دستگاه‌ها را وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با بیان اینکه این محدودیت تنها مربوط به سیمرغ‌های جشنواره نیست، ادامه داد: موارد مشابه دیگری هم هست که مجبور هستیم از خارج از کشور وارد کنیم چون نمی‌توان برای یک پروژه‌ای که محدود به چند عدد تندیس یا کالایی خاص است اقدام به خرید دستگاه‌های گران کرد.
رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران ادامه داد: کاری که در بخش شیشه در داخل کشور انجام می‌دهیم مربوط به شیشه‌های ضدگلوله یا شیشه‌های 19 میلیمتری و تراش دادن است، اما ساخت سیمرغ‌های جشنواره فجر یک کار خاص است و با دستگاه‌هایی که در صنف ما وجود دارد امکان ساخت آنها وجود ندارد.
قنبری به انتقادات هم اشاره ای کرد و اظهار داشت: از بعد احساسی و غرور ملی می‌توانیم بگوییم بهتر است این سیمرغ‌ها در داخل کشور ساخته و تولید شوند و این نگاه خوبی است اما در بسیاری از مراکز حساس کشور قطعات و وسایلی داریم که از خارج از کشور می‌آید چون یا مقرون به صرفه نیست یا توان ساخت داخلی آن وجود ندارد.
او افزود: حتی در همین صنف شیشه و آینه ما مجبوریم رنگ پشت آینه یا تلق وسط شیشه جلوی اتومبیل را از خارج بیاوریم. پس نباید حساسیت ایجاد کرد چرا فلان چیز از خارج وارد می‌شود.
قنبری تاکید کرد: معتقدم کسانی که این انتقادات را مطرح می‌کنند برخوردی کاملا احساسی دارند، ولی به لحاظ توانایی داخل و صرفه اقتصادی نمی‌توان برای ساخت 30 یا حتی 100 سیمرغ دستگاه‌های خاص و گران آن را وارد کشور کرد.
ساخت سیمرغ جشنواره فیلم فجر در خارج از کشور با انتقاداتی همراه شده است. این درحالی‌ست که بنا به گفته ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره، سیمرغ بلورین به خاطر شکل یک تکه و کریستالی آن نیازمند دستگاه‌های خاصی است که در داخل کشور وجود ندارد و برای تولیدکنندگان داخلی نیز مقرون به صرفه نیست برای ساخت 30 سیمرغ در طول یک سال آن ابزار و امکانات را وارد کشور کنند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اتحادیه شیشه سیمرغ بلورین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، انسیه شمس اللهی در سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک در بخش مستندهای مستمر با موضوع هنر و ادبیات ایرانی- اسلامی برگزیده شده است.

او با اشاره به این که در دو دوره گذشته از جشنواره پژواک هم برگزیده شده است، گفت: در دوره اول جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با مستند«ماجرای نیما» برگزیده شدم. این مستند درباره شعر نو بود و اینکه با گذشت صد سال از آمدن این قالب چه میزان بین مردم جا افتاده است و... علاوه بر این، با عنوان برنامه «قهرمانان نمی میرند» که به مناسبت هفته دفاع مقدس تهیه شده بود، برگزیده شده ام. این برنامه روایتگر شهادت هفت تن از شخصیت های مهم دفاع مقدس بود.


وی با اشاره به دلایل برگزیده شدن اثرش در جشنواره افزود: در این دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با عنوان اثر«موسیقی کبیر» که درباره اصالت موسیقی شرقی است، برگزیده شده ام. به نظرم سوژه انتخابی من یکی از دلایلی بود که باعث شد این اثر برگزیده شود. گرچه سوژه نو نیست، اما سعی کردم از زاویه ای تازه به این موضوع بپردازم. به نظرم پرداخت خلاقانه بسیار حائز اهمیت است و باعث دیده و شنیده شدن اثرم شده است. در فرم و نحوه ساخت برنامه هم تلاش کردم که از ریتم خوبی برخوردار باشد.


شمس اللهی، با تاکید به انتخاب سوژه نو در ساخت مستند عنوان کرد: در تهیه برنامه هایم همیشه تلاش می کنم که سوژه برای شنوندگان نو باشد، حتی اگر سوژه جدید نباشد به این موضوع که زاویه دید نویی داشته باشد، متمرکز می شوم و بیشتر به دنبال بخش هایی هستم که کمتر درباره آن صحبت شده و به آن پرداخته شده است. برای من بسیار اهمیت دارد که زاویه دید برای شنونده جالب، جذاب و سرگرم کننده باشد. بنابراین از تکرار پرهیز می کنم. ضمن اینکه به شدت به ریتم برنامه توجه می کنم. البته روایت هم خیلی مهم است.

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • خلاقیت هنرمند سملقانی در کار با شیشه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • انتقال ۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون ناکام ماند
  • ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو ماده مخدر شیشه در نرماشیر
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • انتقال۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون در کرمان ناکام ماند
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است