Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:22:55 GMT

حفظ وضع موجود تولید اولویت نخست دولت است

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۶۸۸۳

حفظ وضع موجود تولید اولویت نخست دولت است

وزیر صنعت معدن و تجارت معتقد است در شرایط فعلی که اقتصاد ایران با آن روبه‌رو است این وزارتخانه و مجموعه دولت حفظ وضعیت موجود تولید را به عنوان استراتژی اصلی و اولویت نخست خود پیگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی صبح امروز (یکشنبه) در نشست هئیت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: قبل از هر چیز ما باید در نظر داشته باشیم که امروز اقتصاد ایران با یک جنگ تمام عیار روبه رو  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته اگر در سالهای دهه ۶۰ ما در جبهه‌ها می‌جنگیدیم همه چیز شفاف بود اما امروز این جنگ با استفاده از جنگهای روانی و رسانه‌ای دنبال می‌شود و همین موضوع کار را برای ما دشوارتر از گذشته می‌کند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی ارتباط نزدیک میان تصمیم‌گیران با بخش خصوصی مهمترین مسئله است که باید دنبال شود، بیان کرد: در طول چند ماه گذشته که ما در وزارت صمت مشغول به کار شدیم تلاش اصلی ما برقراری یک رابطه کامل با بخش خصوصی بوده و در این حوزه در کنار برگزاری جلسات هم‌اندیشی با بخش خصوصی تلاش شده صدور بخشنامه‌ها نیز کاهش یافته و از صدور دستورالعملهای متناقض با هم جلوگیری شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارزیابی صورت گرفته از سوی این وزارتخانه در ماه‌های ابتدای امسال توضیح داد: پیش از صدور دستورالعمل اخیر ارزی بانک مرکزی، ما در ارزیابی‌های هفت ماه ابتدای امسال دیدیم که از حدود ۸ هزار صادرکننده ۶ هزار نفر کمتر از یک میلیون یورو صادرات داشتند و از این رو در بخشنامه آمد که این افراد از پیمان‌سپاری ارزی معاف شوند. پس از آن نیز مذاکرات ما با صادرکنندگان ادامه پیدا کرد تا اگر آنها مشکلی در اجرای سیاستها دارند آن را به ما عرضه کرده و در صورت امکان تغییرات لازم را اجرایی کنیم.

رحمانی با بیان اینکه صادرات باید سال آینده موتور پیشران اقتصاد ایران باشد تاکید کرد: آخرین ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که تنها ۲.۱ درصد از کل واردات کشورهای همسایه به وسلیه شرکتهای ایرانی تامین می‌شود این در حالی است که ظرفیت و امکان قابل توجهی در کشورهای همسایه برای توسعه صادرات وجود دارد و امیدواریم که با پیگیری سیاستهای حمایتی و فعالیت بخش خصوصی صادرکننده، سهم ایران در این بازار افزایش پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: توليد وزير صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیندهای طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضاها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال ۱۴۰۲ شاهد ۶۴ هزار و ۸۳۲ امضا و پرداخت الکترونیک برای تأسیس شرکت‌ها و ۳۵۲ هزار و ۲۷۵ امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکز ثبت شرکت‌ها، ۴۱۷ هزار و ۱۰۳ فقره کاهش داشت.

کد خبر 6086271

دیگر خبرها

  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز