Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه «اشپیگل» در گزارشی در مورد بازداشت یک تبعه افغانستان به اتهام جاسوسی از آلمان، مدعی شد که برلین با این بهانه کاردار ایران را احضار کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، نشریه «اشپیگل» ادعا کرده که وزارت خارجه آلمان به بهانه بازداشت یک تبعه افغانستان به اتهام جاسوسی از آلمان برای ایران، کاردار جمهوری اسلامی ایران در برلین را احضار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در این دیدار که با حضور «فیلیپ اکرمن» معاون وزیر خارجه آلمان برگزار شده، برلین «به صراحت» نگرانی خود را از «این فعالیت ادعایی ابراز کرده است.»

هفته گذشته آلمان اعلام کرد که یک تبعه افغانستان به نام «عبدالحمید س.» را که از سال‌ها پیش به عنوان مترجم و مشاور ارتش آلمان فعالیت می‌کرده و از دسترسی‌های امنیتی بالایی برخودار بوده، به اتهام ارتباط با  ایران بازداشت کرده است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اتهام‌زنی آلمان، ضمن رد هرگونه ارتباط این فرد ادعایی با جمهوری اسلامی ایران گفته است: «از شنیدن این خبر در بحبوحه اتهام‌زنی‌های امنیتی ناروا و طراحی شده توسط  آنانی که به دنبال تخریب روابط ایران و اروپا در این مقطع مهم و حساس هستند، تعجب نمی‌کنیم.»

وی افزود: «بارها گفته‌ایم روابط کهن و دیرینه ایران و بسیاری از کشورهای اروپایی به ویژه اعضای اروپایی برجام دشمنان و معاندینی دارد که از هر کوشش، اتهام و ادعایی برای تیره کردن این روابط فرو گذار نمی‌کنند.»

در ماه‌های گذشته چندین ادعای مشابه از سوی کشورهای اروپایی از جمله اتریش، فرانسه و آلمان علیه ایران مطرح شده است. در تمام این موارد، ادعای کشورهای اروپایی مبتنی بر مدارکی بوده است که رژیم صهیونیستی در اختیار آن‌ها قرار داده است.

در این پرونده تازه هم آنطور که اشپیگل نوشته، بازداشت این فرد بر اساس اطلاعاتی صورت گرفته که یک «سرویس اطلاعاتی دوست» در اختیار برلین قرار داده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آلمان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس

 به گزارش تابناک، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • روزی که شوروی پشت مزدوران را در ایران خالی کرد / پاسخ بختیار به ادعای رضا پهلوی / تصاویر رنگی آلمان‌ها از نبرد استالین گراد / گرامافونی که ایرانی‌ها ۱۲۰۰ سال پیش ساختند / آبادان در بیش از یک قرن پیش
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • پلیس کانادا سه هندی را به اتهام قتل رهبر سیک‌ها بازداشت کرد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس