Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظری، از اخذ مجوز پارک علم و فناوری سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری خوزستان خبر داد و گفت: جلوگیری از افزایش بیماری های غیرواگیر با ارتقای سطح سلامت مردم میسر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ایرج نظری»، امروز (یکشنبه 30 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه، به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در حوزه بهداشت و سلامت اشاره کرد و گفت: طی چهل سال انقلاب، اقدامات بسیار خوبی در همه زمینه های بهداشتی، درمانی، غذا و دارو، آموزشی و پژوهشی صورت گرفته که قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، افزود: کارگروه بهداشت، درمان و سلامت ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی اهواز فعالیت می کند و جمعیت هلال احمر، بیمه ها، نفت، سازمان انتقال خون و ... از جمله اعضای این کارگروه هستند.

 

وی به فعالیت های دانشگاه جندی شاپور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر پنج دانشگاه علم پزشکی در مجموعه استان فعالیت می کنند که شامل دانشگاه اهواز و دزفول و دانشکده آبادان، بهبهان و شوشتر است که این افزایش تعداد دانشکده ها نشان از افزایش فعالیت های آموزشی و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای ارائه خدمات پزشکی در استان است.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث آموزش، تمامی رشته ها و گروه های آموزشی مورد نیاز در دانشگاه های علوم پزشکی استان وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر هفت هزار و 500 دانشجو ذر گروه های مختلف پزشکی در دانشگاه جنید شاپور اهواز تحصیل می کند.

 

نظری، عنوان کرد: توسعه نامتوازن در بسیاری از نقاط کشور موجب شده که نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها افزایش یابد بر این اساس سیاست ما این است که به تعدادی نیروی انسانی در رشته های مختلف تربیت کنیم که بعد از فارغ التحصیلی برای آنها بازار کار وجود داشته باشد.

 

وی طراحی و ارائه خدمات در شبکه بهداشت کشور را یکی از بهترین کارهایی دانست که در حوزه بهداشت انجام شده و ابراز کرد: این کار مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است و به عنوان یک الگو مدنظر قرار گرفته البته در این حوزه تا رسیدن به اهداف مورد نظر فاصله داریم ولی در بسیاری از زمینه ها به ویژه در بحث مرگ و میر به واسطه افزایش سطح اطلاعات سلامت مردم، کاهش چشم گیری داشتیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اذعان داشت: امروز بسیاری از بیماری های واگیر ریشه کن شده ولی با افزایش بیماری های غیرواگیر همچون فشار خون، دیابت، چاقی، قلب و عروق و ... روبرو هستیم و همین امر مشکلاتی را برای جامعه بهداشتی و سلامتی ایجاد کرده است.

 

وی خوزستان را یکی از استان های پرخطر در زمینه بیماری های غیرواگیر دانست و ابراز کرد: البته این بیماری ها قابل پیشگیری و کنترل است؛ سعی ما این است که همانطور که توانستیم بیماری های واگیردار را محدود کنیم، می توانیم در بحث کاهش بیماری های غیرواگیر هم موفق شویم.

 

وی ادامه داد: بیماری های غیرواگیر به طور کامل از بین نمی رود مگر اینکه تک‌ تک افراد بتوانند به صورت هماهنگ و همراه با هم فعالیت کرده و علل بروز بیماری‌ ها را تشخیص دهند و این امر با افزایش سطح سواد سلامت میسر خواهد شد.

 

نظری، با بیان اینکه در بحث تربیت پزشک متخصص و کادر درمان، افزایش تعداد بیمارستان ها و مرکز درمانی، بهداشت و درمان و ... پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم، تاکید کرد: در بحث پژوهشی هم اقدامات خوبی صورت گرفته و سالانه حدود یک هزار مقاله در نمایه های مختلف بین المللی چاپ و منتشر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که مقالاتی را ارائه دهیم که قابلیت استفاده داشته باشد و بتوانیم از آنها در توسعه علم و دانش بهره مند شویم، خاطر نشان کرد: در زمینه تولید علم، گام های خوبی برداشته شده که می توان به ایجاد شرکت های دانش بنیان به عنوان نیروی محرکه تولید علم و ثروت اشاره کرد که می تواند در آینده بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

 

وی از اخذ مجوز پارک علم و فناوری سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری خوزستان خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز می توانیم بسیاری از تجهیزات پزشکی مورد نیاز را در داخل کشور تولید و از هدررفت منابع جلوگیری کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، اظهار داشت: در حوزه دارو نیز تلاش ها و اقدامات خوبی صورت گرفته و بسیاری از داروهای مورد نیز در داخل کشور تولید می شود البته شاید به لحاظ کیفیت و کارایی نسبت به داروهای خارجی پایین تر باشند ولی به مرور این مشکلات رفع می شود.

 

وی بیان کرد: متاسفانه در حوزه غذا هم مشکلات زیادی وجود دارد و روز به روز شاهد هستیم مردم به سمت غذاهایی می روند که ارزش غذایی مفید و بالایی ندارند و این موضوع در آینده عوارض زیادی به بار خواهد آورد از یان رو باید در سفره ها همچون گذشته به سمت غذاهایی برویم که برای سلامت انسان مفید و مؤثر است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی آسیب های اجتماعی حضرت زهرا س جنوب کرمان شورای عالی انقلاب فرهنگی استان بوشهر هرمزگان شهید ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، حسن عبدالله‌زاده در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به مناسبت بزرگداشت روز معلم مراسم تجلیل از مربیان شاغل و بازنشسته بهورزی استان برگزار شد که زحمات بسیاری در حوزه سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، کم برخوردار و صعب‌العبور داشتند و همه ما قدردان زحمات ۳۰ ساله این عزیزان هستیم و با افتخار دست این مربیان عزیز را در هفته بزرگداشت مقام معلم می‌بوسیم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰۰ بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاغل هستند و حداقل ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضعیت ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

عبدالله زاده با تاکید بر اینکه ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن ماه سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند و این افراد بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری خواهند شد، گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در طی ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در سطح کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی جهت به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین گردد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این ۱۵۰ نیرویی که در آزمون بعدی جذب خواهند شد پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی به‌کارگیری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما