Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر خدری امروز در جمع خبرنگاران با بیان سد مخزنی کوثر آب آشامیدنی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ساکنان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۳۶ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای پنج استان جنوبی کشور، پنج میلیون متر مکعب آب کشاورزی، یک میلیون متر مکعب آب در بخش صنعت و ۱۹ میلیون متر مکعب برای سایر (زیست محیطی) رهاسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه افزایش بارندگی در سالجاری و همچنین شروع بارندگی در نیمه دوم مهرماه موجب افزایش سطح آب ذخیره سد کوثر در این شهرستان شده است، گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۴۲۲ میلیمتر باران در ایستگاه‌های هواشناسی سد ملی کوثر گچساران به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۲۶ میلیمتر مربوط به بارندگی‌های اخیر در این شهرستان است که در ایستگاه باران سنجی سد کوثر به ثبت رسیده است.

این مسوول با بیان اینکه میزان بارش باران در سال زراعی گذشته نسبت به مدت مشابه امسال ۲۱۰ میلیمتر در ایستگاه هواشناسی سد کوثر به ثبت رسیده بود، گفت: خوشبختانه این میزان بارندگی امسال تا کنون به ۴۲۲ میلیمتر رسیده است.

خدری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از مخزن سد کوثر پر شده است، عنوان کرد: بارش باران در سال زراعی جاری در این شهرستان موجب شد تا ۱۶.۶۳ متر سطح آب ذخیره سازی سد کوثر بالا بیایید.

این مسوول ابراز کرد: بارش باران در سال زراعی جاری موجب شد تا ۱۶۲ میلیون متر مکعب آب در پشت سد کوثر ذخیره شود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه گنجایش مخزن سد کوثر ۵۸۰ میلیون متر مکعب است، عنوان کرد: در حال حاضر میزان آب ذخیره شده در سد کوثر به ۳۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

خدری با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا ۶۲۵ متر است: در حال حاضر با افزایش بارندگی در سال زراعی در این شهرستان تراز این سد بتونی به ۶۱۰.۷۵ متر است.

به گزارش فارس، آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود که این رودخانه از رود‌های شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از ذخیره ۷۰ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی با اعلام این خبر اظهار داشت: از ابتدای امسال به دنبال بارندگی‌های فروردین‌ماه و نیمه اول اردیبهشت‌ماه بیش از 70 میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های مختلف آبخیزداری استان مهار شده است.

وی با اشاره به احداث بیش از دو هزار و 300 سازه آبخیزداری در استان گفت: در بارندگی‌های فروردین بیش از 7 میلیون مترمکعب رواناب مهار و مدیریت شد. از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون نیز در پی‌بارندگی‌های مناسبی که رخ داد بیش از 64 میلیون متر مکعب رواناب مدیریت شد. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیشترین حجم مدیریت رواناب در اردیبهشت ماه را مربوط به شهرستان نهبندان با حجم 9 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: کمترین میزان مدیریت نیز مربوط به شهرستان خوسف با حجم حدود 3 میلیون متر مکعب بوده است.

وی درباره میزان حجم کنترل رواناب در سازه‌های آبخیزداری طبس به عنوان بحرانی‌ترین شهر استان از نظر پیامدهای خشکسالی اظهار داشت: در بارندگی‌های نیمه اول اردیبهشت در این شهرستان که دارای 196 سازه آبخیزداری است حدود 9 میلیون مترمکعب رواناب مدیریت شد. سازه‌های آبخیزداری علاوه بر مدیریت رواناب‌ها در کنترل و مهار سیل نیز نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • سد کوثر گچساران سرریز شد (فیلم)
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • سد کوثر گچساران پر شد
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • سد کوثر گچساران سرریز شد + ویدئو | حجم آب را ببینید
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • سد کوثر پر شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی