Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@20:25:16 GMT

نصب برچسب استانداردشیرآلات اجباری می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۸۱۴۳

نصب برچسب استانداردشیرآلات اجباری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، بنفشه زهرایی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد آب مصرفی در بخش خانگی در سرویس‌های بهداشتی و حمام استفاده می‌شود افزود: با نصب شیرآلات داری برچسب مصرف، ­ بیش از ۳۰ درصد مصرف آب در بخش خانگی کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه با اجباری شدن نصب این برچسب، واردات، تولید و توزیع شیرآلات بدون برچسب استاندارد ممنوع خواهد شد گفت: این برچسب طبق مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان، ­ از ۴ سال گذشته تاکنون باید اجرا می‌شد که تاکنون بدلیل نبود آزمایشگاه مرجع، ­ اجرای این قانون به درستی انجام نشد این درحالی است که با همکاری سازمان ملی استاندارد، ­ آزمایشگاه مرجع راه اندازی و اجرای استاندارد شیرآلات اجباری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسوول ادامه داد: تاسیسات و لوله کشی ساختمان نیز که در برخی مواقع به دلیل دیر رسیدن آب گرم به شیرآلات سبب هدر رفت آب می‌شود باید مورد نظارت بیشتر قرار بگیرد.

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره وری آب و آبفا وزارت نیرو با اشاره به ضرورت اجرای سریعتر استاندارد شیرآلات و برچسب مصرف آب در کلان شهرها از جمله تهران افزود: در استان تهران سالانه یک میلیارد مترمکعب آب توزیع می‌شود که با اجرای برچسب مصرف آب و الزام رعایت آن، ­ سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب فقط در تهران صرفه جویی خواهد شد.

کد خبر 4518575

منبع: مهر

کلیدواژه: آبرسانی استاندارد مصرف آب مصرف آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از اداره‌کل استاندرد استان تهران، محمدحسین طاهری در این باره توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تایید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • هشدار به خریداران طلا / عیار طلا را چک کنید
  • هشدار به مشتریان طلا؛ مراقب این حقه باشید
  • نتایج عیارسنجی مصنوعات طلا در سطح بازار اعلام می شود
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی