Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@11:10:09 GMT

انهدام باندجعل اسناد دولتی ومسافرتی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۸۱۴۴

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری هفت تن از جاعلان حرفه‌ای اسناد دولتی و مسافرتی خبر داد. ناطقان: سردار علی ذوالقدری در این باره گفت: با شکایت یکی از شهروندان در خصوص اغفال از سوی افرادی برای گرفتن ویزای یکی از کشورهای اروپایی و کلاهبرداری از وی و پیشنهاد استفاده از مدرک جعلی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه با تحقیقات گسترده و اقدامات انتظامی مشخص شد که چند جاعل و کلاهبردار با تشکیل باند جعل اقدام به جعل اسناد مدارک و مهرهای دولتی کرده و به وسیله آن از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.
وی ادامه داد: با مشخص شدن این موضوع دایره تحقیقات محدودتر شد تا اینکه مخفیگاه و محل اقدامات متهمان در محدوده های یوسف آباد و میدان جهاد شناسایی شد. همچنین در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که این باند هفت نفره با دریافت وجه نقد از متقاضیان اقدام به جعل اسناد و مدارک می‌کنند.
رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت تصریح کرد: پرونده اولیه تشکیل شد و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و دستور قضایی مبنی بر دستگیری متهمان صادر شد، بنابراین ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه همه متهمان را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز تعداد زیادی از اقلام و تجهیزات مربوط به جعل را کشف و ضبط کردند.
سردار ذوالقدری در ادامه به کشفیات این پرونده اشاره کرد و گفت: ۳۲۰ مهر ژلاتینی، هزار سربرگ خام 20هزار هولوگرام، دستگاه‌های تولید مهر، پرینتر، اسکنر حرفه‌ای رایانه، دستگاه‌های پوز بانکی و تبلت کشف شد.

بر اساس گزارش اطلاع رسانی پلیس پایتخت، وی با اشاره به اینکه متهمان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به جذب مشتری کرده و پس از دریافت مبلغ زیاد اقدام به جعل اسناد می‌کردند، تصریح کرد: از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود در خصوص تبلیغات افراد سودجو در زمینه‌های تسهیل در اخذ ویزا، مدارک تحصیلی و غیره تحت تاثیر فضای مجازی قرار نگیرند و هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت جاعلان را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند.
منبع: ایسنا برچسب ها: باند جعل اسناد ، اسناد دولتی و مسافرتی ، پلیس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: باند جعل اسناد پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سردار جهانبخش در تشریح این خبر گفت: به دنبال بروز یک حرکت غیر قانونی توسط تعدادی از مخلان نظم و امنیت عمومی در فلکه پل قویون ارومیه و بازنشر تصاویر نامطلوب این رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی، بلافاصله پلیس امنیت عمومی انتظامی استان با تیم ویژه مبارزه با اراذل و اوباش رسیدگی به موضوع را شروع کرد.

وی افزود: تمامی افراد مرتبط با این موضوع شناسایی شده و شب گذشته با هماهنگی مرجع قضایی تعداد ۶ نفر از عناصر اصلی دستگیر شده و با حمایت مرجع قضایی برنامه ریزی شده که برخورد قانونی قاطعی با این اشخاص صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: مطمئنا پلیس به هیچ وجه، حرکات این چنینی را تحمل نخواهد کرد و در همان لحظات اولیه برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت و اخطار می دهم به کسانی که ادعای اراذل و اوباش و یا قلدرمآبی می کنند اگر درصحنه پلیس با آنها مواجه شود برخورد کوبنده تری با آنها خواهیم داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • ماجرای قمه‌کشی در ارومیه
  • پلیس در پی دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین
  • دستگیری سارقان لوازم خودرو در چیتگر
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان