Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با تاکید بر این که حوزه سلامت فوق العاده مهم است و باید با نهایت جدیت مراقبت شود، افزود: در کلیه امور و بویژه حوزه سلامت باید احساس کنیم که هریک از آحاد مردم همچون اعضای خانواده ما مهم و عزیز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مازندران با بیان این که جلسات مدیران باید خروجی کاربردی در جهت تقویت اقدامات برای مردم داشته باشد، یادآور شد: همه اقدامات آگاهی بخش بویژه در حوزه سلامت موقوف اعتبار نیست و با خلاقیت و توان مدیریتی و کارشناسی می توان در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اهتمام کرد.
او با اشاره به این که کارهای استان را باید مردم محور و اجتماع محور به پیش برد، عنوان داشت: ظرفیت هایی در استان در حوزه های مختلف وجود دارد که بدون استفاده مانده است.
حسین زادگان با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی از کمک سمن های تخصصی استفاده کنند و زمینه شناسایی و بهره گیری از این توانمندی ها را فراهم نمایند، گفت: با استفاده از نهادهای اجتماعی و تشکل های مردم نهاد می توان در سایه اقدامات فرهنگی به پیشبرد بیش از پیش برخی امور مهم امید بست.
رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مازندران در بخش دیگری در خصوص تدوین نقشه راه و برنامه آب و فاضلاب شهری و روستایی از منظر حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه هایی که ممکن است مخاطراتی برای سلامت مردم داشته باشد باید از سوی دستگاه های مسئول با برنامه ریزی علمی، دقیق و نظارت مجدانه همواره با پیوست سلامت صورت گیرد.
حسین زادگان اظهار داشت: می توان از مشارکت های مردمی برای کاهش هزینه های ساخت و اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب بدرستی بهره گیری کرد.
استاندار مازندران در پایان خواستار استفاده از ظرفیت دهیاری ها و شوراها در روستاها برای اجرای طرح های مختلف برای کاهش هزینه ها و پیشبرد امور شد.
6990/1899
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استفاده از ظرفیت خانواده دستگاه های اجرایی کارشناسی کاهش هزینه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و رؤسای ادارات شبکه‌های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تأثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل‌تبار رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می‌شود.

فاضل‌تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علائمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی‌حالی، دیابت، بیماری‌های استخوانی و مفاصل، بیماری‌های اعصاب و روان، برخی سرطان‌ها و افسردگی دارد.

کد خبر 6088105

دیگر خبرها

  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده