Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@08:32:28 GMT

فواید مصرف سیر برای بدن

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۸۴۴۷

فواید مصرف سیر برای بدن

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   اگر نگران هستید دچار بیماری قلبی، حمله قلبی و یا سکته مغزی شوید، سیر بخورید. سیر، فشارخون را پایین می‌آورد و به اندازه‌ دارو‌های تجویزی در این کار موثر است.علم نشان داده که ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها، سیر را دوست ندارند! سیر می‌تواند کمکتان کند با سرماخوردگی بجنگید و به میزان ۶۳ درصد از احتمال ابتلای شما به این بیماری کم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین سیر، طول مدت یک سرماخوردگی را از ۷ روز به یک روز و نیم کاهش می‌دهد. عملکرد دقیق سیر هنوز کاملا مشخص نیست، اما این را خوب می‌دانیم که سیر سرشار از مواد مغذی است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند.ویروس‌ها، باکتری‌ها و انگل‌ها، سیر را دوست ندارند! سیر می‌تواند کمکتان کند با سرماخوردگی بجنگید و به میزان ۶۳ درصد از احتمال ابتلای شما به این بیماری کم می‌کند.

 

تنظیم فشارخون

اگر نگران هستید دچار بیماری قلبی، حمله قلبی و یا سکته مغزی شوید سیر بخورید. سیر، فشار خون را پایین آورده وتنظیم می‌کند و به اندازه‌ دارو‌های تجویزی در این کار موثر است. کافی است روزی ۴ حبه سیر بخورید.

 

پیشگیری از زوال عقل

زوال عقل مانند آلزایمر، بیماری‌ای است که از رادیکال‌های آزاد و فعالیت اکسیداسیونشان ناشی می‌شود. وقتی خواص آنتی‌اکسیدانی را با خواص پاک کنندگی عروق ترکیب می‌کنید و فشارخون را پایین می‌آورید، ریسک بیماری‌های مغزی‌تان را کاهش می‌دهید.

 

احتیاط!

اگر دیابت دارید پیش از مصرف سیر با پزشکتان مشورت کنید، زیرا سیر، قندخون را پایین می‌آورد.اگر فشارخونتان پایین است، سیر ممکن است فشارخونتان را خیلی پایین بیاورد. احتمال خونریزی به‌خصوص طی بارداری وجود دارد.اگر سیر مصرف می‌کنید، دو هفته پیش از عمل جراحی، مصرف آن را قطع کنید.سیر طعم‌دهنده‌ بسیار خوبی برای غذاست و بوی منحصربه‌فردی دارد و اگر همراه با پیاز آن را تفت بدهید، رایحه‌ی شگفت‌انگیزی بلند خواهد شد. هزاران سال است که از سیر در بسیاری از موارد استفاده می‌شود، از پاکسازی عروق گرفته تا جنگ با تومورها. علم مدرن می‌تواند خیلی از این ادعا‌ها را ثابت کند. اگر دوست ندارید دست و تنفس و عرقتان بوی سیر بدهد، از سیر کهنه استفاده کنید.

 

دفع فلزات سنگین از بدن

فلزات سنگین مانند سرب و جیوه می‌توانند به اندام‌ها و مغز آسیب‌زده و حتی باعث مرگ شوند. اگر در محل کارتان فلزات سنگین وجود دارد یا در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنید، حتما سیر را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

 

چربی‌سوز

سیر بر چربی‌های خون اثر می‌گذارد. اگر مشکل کلسترول دارید، سیر بخورید. مصرف منظم مکمل سیر می‌تواند کلسترول مجموع و LDL را ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین بیاورد. متاسفانه سیر نمی‌تواند HDL یا کلسترول خوب را بالا ببرد یا تری‌گلیسیرید را کاهش بدهد.

 

سرپوش

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون سیر سکته مغزی جام نیوز بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟

ایتنا - اولین دارویی که روند آلزایمر را کند می‌کند، بیش از یک سال است که در ایالات متحده به بازار آمده، اما فروش آن کم بوده است. همچنین ماه‌ها طول کشید تا سیستم‌‌های بیمارستانی بزرگ استفاده از این دارو را آغاز کنند و برخی شرکت‌های بیمه هم آن را تحت پوشش قرار ندادند.
پزشکان می‌گویند برخی بیماران احتمالا به دلیل تاثیر محدود و عوارض جانبی احتمالی داروی لکمبی (Leqembi) در مصرف این دارو تردید دارند زیرا سال‌ها طول می‌کشد تا بهترین شکل مصرف این دارو و عوارض آن مشخص شود و برای بهبود روش‌های تشخیص آلزایمر نیز باید پیشرفت‌هایی صورت بگیرد و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

بیش از شش میلیون نفر در آمریکا و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند که شایع‌ترین نوع زوال عقل است. برای این بیماری هیچ درمانی وجود ندارد اما لکمبی می‌تواند پروتئین چسبنده مغز به نام آمیلوئید را که عامل اصلی بیماری آلزایمر است، از بین می‌برد.

تحقیقات نشان می‌دهد افراد دارای علائم خفیف این بیماری با مصرف این دارو می‌توانند پیشرفت بیماری‌ را تا چند ماه به تاخیر بیندازند. هرچند برخی کارشناسان می‌گویند این تاخیر ممکن است آنقدر نامحسوس باشد که بیماران متوجه نشوند.

 
سازمان غذا و داروی ایالات متحده تابستان ۲۰۲۳ مصرف داروی لکمبی را برای بیماران در مراحل اولیه به طور کامل تایید کرد. شرکت ژاپنی ایزای (Eisai)، سازنده این دارو، هم ابتدا انتظار داشت که تا پایان ماه مارس، ۱۰ هزار بیمار از این دارو به شکل تزریق با سرم استفاده کنند اما مدیران این شرکت کمی بعد این پیش‌بینی را کاهش دادند؛ البته می‌گویند فروش رو به رشد است.

دکتر علی‌رضا عطری، متخصص مغز و اعصاب که مشاور حقوقی شرکت ایزای است، می‌گوید: «این رویکرد بسیار مرحله‌ای و گام به گام است. هرچه بیشتر درباره آن یاد بگیریم‌، آن را بیشتر گسترش و بسط خواهیم داد.»

به گفته پزشکان، برای شناسایی سریع بیماران و شروع درمان قبل از پیشرفت بیماری، باید اقدام‌های بیشتری انجام شود که روندی مبهم است. از طرفی ممکن است برخی بیماران واجد شرایط استفاده از داروی لکمبی نباشند، زیرا با داروهایی که برای جلوگیری از سکته مصرف می‌شود، تداخل دارویی دارد. وقت گرفتن از متخصص مغز و اعصابی هم که این دارو را تجویز می‌کند، احتمال دارد چند ماه‌ طول بکشد.

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟