Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@20:45:35 GMT

آنالیز بدن از روی تعرق افراد!

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۸۸۹۲

پژوهشگران اخیرا موفق به توسعه یک دستگاه جدید پوشیدنی بی‌سیم شده‌اند که دستگاه مذکور با آنالیز تعریق پوست، قادر به نظارت و تشخیص مشکلات سلامتی افراد است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک تایمز، طی یک سال آینده به لطف پژوهشگران "دانشگاه نورت وسترن" ایالات متحده آمریکا، افراد می‌توانند یک پچ پوستی نرم و کوچک داشته باشند که با چسباندن آن به کف دست خود، از سلامت کلی خود آگاه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ردیاب‌های تناسب اندام مانند "فیت‌بیت"(Fitbit) و" اپل واچ"(Apple Watch) تعداد گام‌ها، ضربان قلب و ریتم های خواب افراد را ردیابی می‌کنند اما از یک طرف بزرگ هستند و از طرف دیگر نمی‌توانند بیولوژی اساسی بدن افراد را ارزیابی کنند.

نسل جدید این دستگاه‌ها که اخیرا توسعه یافته از عرق بدن افراد برای تجزیه و تحلیل بسیاری از مواد شیمیایی در یک زمان و ارائه یک گزارش لحظه‌ای از زمان واقعی سلامت کاربر استفاده می‌کند.

دستگاهی که اخیرا توسعه یافته، کاملا روی پوست قرار می‌گیرد و هر شخصی از کودکان نارس گرفته تا سالمندان نیز می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

فناوری که در این دستگاه به کار گرفته شده، می‌تواند از اطلاعات زمان واقعی مانند "پ‌هاش"(pH) کاربر، میزان تعرق، سطوح کلرید، گلوکز و لاکتات برای تشخیص بیماری "فیبروز سیستیک "(cystic fibrosis)، دیابت یا کمبود اکسیژن استفاده کند.

فیبروز سیستیک یا تارفزونی کیسه‌ای یا سفتی مخاط، نوعی بیماری دگرگشتی(سوخت‌وساز) بدن است که بر اثر آن ترشحات در بخش‌هایی از بدن سفت و چسبنده می‌شوند.

حفره‌های کوچکی درون این دستگاه تعبیه شده است که عرق به طور طبیعی طی آن جریان دارد. در آنجا، یک شبکه پیچیده از دریچه‌ها و میکرو کانال‌ها که هر کدام تقریبا عرض یک موی انسان را دارد، قرار دارند و باعث انتقال عرق به این حفره‌های کوچک می‌شوند. هر مخزن حاوی یک حسگر است که با یک ماده شیمیایی مانند گلوکز یا لاکتات در عرق، واکنش می‌دهد.

داده‌های دستگاه مذکور را می‌توان از طریق تلفن‌های هوشمند مشاهده کرد. از آنجایی‌ که این دستگاه ضد آب است، بنابراین شناگران نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

پژوهشگران دانشگاه نورت وسترن اکنون بر روی توسعه حسگری برای اوره و کراتینین کار می‌کنند تا توسط آنها کاربر بتواند از عملکرد کلیه‌های خود آگاه شود.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Science Advances" منتشر شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پزشکی تناسب اندام تعریق آنالیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن کاظمی قمی ظهر سه شنبه در حاشیه نشست مشترک با استاندار خراسان رضوی، معاونین استانداران خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و دیگر بازیگران مرز که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیگیری روند فعالیت‌هایی که در حوزه روان‌سازی و تسهیل در مرزهای مشترک با افغانستان صورت می‌گیرد، می‌تواند منجر به توسعه روابط تجاری دو کشور شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان ادامه داد: این نشست‌ها با توجه به اینکه در استان‌های همجوار با مرز افغانستان برگزار می‌شود به همکاری‌های بین استانی کمک می‌کند و هر چقدر این همکاری‌ها افزایش یابد، قاچاق مواد مخدر کاهش، اشتغالزایی و تثبیت مرزنشینان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: اتخاذ رویه‌های یکسان در مرزها روند مثبتی را طی می‌کند و باعث می‌شود همه دستگاه‌هایی که در مرز هستند در یک چهارچوب هم‌افزا و هماهنگ باشند.

کاظمی قمی عنوان کرد: با توجه به همدلی خوبی که بین دستگاه‌های بازیگر مرز به وجود آمده و زمینه‌هایی که فراهم شده فضای خوبی در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری ایجاد شده است.

دیگر خبرها

  • استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان جز سه استان برتر کشوراست
  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • معلمان معمار اصلی شخصیت افراد در جامعه هستند
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • آیپد و آیفون تاشو سال آینده عرضه می‌شوند
  • آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • کاشت مو ، کلید داشتن موهایی جوان و شاداب
  • آنالیز بازیکنان استقلال با ساعت هوشمند!
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!