Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@02:10:38 GMT

جزییات انهدام باند جعل اسناد دولتی و مسافرتی

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۹۰۵۹

جزییات انهدام باند جعل اسناد دولتی و مسافرتی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اظهار کرد: با شکایت یکی از شهروندان در خصوص اغفال از سوی افرادی که برای گرفتن روادید یکی از کشورهای اروپایی و کلاهبرداری از وی و پیشنهاد استفاده از مدارک جعلی، موضوع در دستور کار ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد انتظامی، عنوان داشت: با تحقیقات گسترده و اقدامات انتظامی، مشخص شد که چند جاعل و کلاهبردار، با تشکیل باند جعل، اقدام به جعل اسناد، مدارک و مهرهای دولتی کرده و به وسیله آن از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: با مشخص شدن این موضوع، دایره تحقیقات محدودتر شده تا این که مخفیگاه و محل اقدامات متهمان در محدوده‌های یوسف آباد و میدان جهاد، شناسایی و در ادامه معلوم شد که در این باند هفت نفره با دریافت وجه نقد از متقاضیان، اقدام به جعل اسناد و مدارک جعلی می‌کنند.

انهدام باند جعل اسناد دولتی و مسافرتی

رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت، تصریح کرد: پرونده اولیه تشکیل و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت که متعاقبا دستور قضایی مبنی بر دستگیری متهمان صادر و ماموران پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه، همه متهمان پرونده را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها تعداد زیادی از اقلام و تجهیزات مربوط به جعل کشف و ضبط شد.

وی در ادامه به کشفیات این پرونده اشاره کرد و گفت: ۳۲۰ مهر ژلاتینی، یکهزار سربرگ خام، ۲۰ هزار هولوگرام، دستگاه‌های تولید مهر، پرینتر، اسکنر حرفه ای، رایانه، دستگاه‌های پوز بانکی و تبلت کشف شد.

انهدام باند جعل اسناد دولتی و مسافرتی

سردار ذوالقدر، با اشاره به این که متهمان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به جذب مشتری کرده و پس از دریافت مبالغ هنگفت، اقدام به جعل کرده و اسناد را به متقاضیان ارایه می‌کردند، خاطر نشان کرد: از شهروندان تهرانی درخواست می‌شود در خصوص تبلیغات افراد سودجو در زمینه‌های تسهیل در اخذ روادید، مدارک تحصیلی و ... تحت تاثیر فضای مجاز قرار نگیرد و هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص فعالیت جاعلان را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 4518658 مهسا شمس کلایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جعل اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان

به گزارش صدای ایران،سرهنگ علی اسدبگی روز جمعه افزود: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل در نقاط مختلف شهر همدان رسیدگی به این موضوع در دستور کار دایره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بررسی‌های اولیه گویای این بود که سارقان به تخریب توپی قفل در و دیگر شیوه‌ها وارد منزل مالباختگان شده و وجه نقد، زیورآلات، تلویزیون و دیگر اموال با ارزش را سرقت کردند.

رئیس پلیس آگاهی همدان ادامه داد: متهمان حین ورود به یکی از منازل با صاحبخانه مواجه شده که درگیری بین آنها رخ می‌دهد.

سرهنگ اسدبگی افزود: صاحبخانه در این درگیری مجروح شد و سارقان پول و دیگر اموال باارزش او را به سرقت بردند.

وی گفت: همکاری اطلاعاتی عوامل پلیس آگاهی و ماموران کلانتری ۱۳ منجر به شناسایی مخفیگاه سارقان شد.

وی بیان کرد: سه نفر از سارقان در مخفیگاه و حین تردد در خیابان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی همدان گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از ۱۶ منزل مسکونی در نقاط مختلف شهر همدان اعتراف کردند.

سرهنگ اسدبگی برای پیشگیری از سرقت به شهروندان توصیه کرد: منزل خود را به دوربین، دزدگیر، در ضد سرقت مجهز کرده تا زمینه ورود سارقان به منزل سلب شود.

دیگر خبرها

  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • دستگیری عامل قدرت نمایی در درمانگاه قدیم دارخوین
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند