Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:35:59 GMT

اصول ابتدایی شهرهای تاب آور در اصفهان ایجاد شود‎

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۹۰۷۵

اصول ابتدایی شهرهای تاب آور در اصفهان ایجاد شود‎

به گزارش خبرنگار مهر،‌ نصیر ملت ظهر یک شنبه در جلسه شورای شهر اصفهان اظهار داشت: شهر تاب آور در بلند مدت نیازمند ایجاد توانایی برای برگشت به حالت قبل از بحران و تغییرات ظریف و انعطاف پذیر در طول زمان و توسعه شهر است.

وی بیان داشت: در شهرهای تاب آور ریزش ساختمان‌ها و قطعی برق کمتر رخ داده و تعداد کمتری از خانواده‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند، در نتیجه تعداد کمتری مرگ و میر و آسیب‌دیدگی اتفاق افتاده و ناهماهنگی و مشکلات ارتباطی کمتری به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک شهر تاب آور در چهار بُعد اجتماعی، اقتصادی، نهادی و کالبدی، بادوام، سازگار، پایدار و مستحکم بوده که امروزه در جوامع پیشرفته به موازات طراحی شهری، تصمیم گیری‌های اساسی نظیر منطقه بندی فضاهای باز، تعیین مناطق نفوذپذیر، جهت بندی خیابان‌ها و شیب‌های طولی عرضی، خطوط زیرزمینی مترو و تأسیسات زیرزمینی برنامه ریزی می‌شود.

شناسایی نقاط بحرانی و کم توان اصفهان در برابر پدیده روان آبی

 وی اعلام کرد: هدایت آب‌های سطحی از راه‌های مختلف مانند نگه داری، ذخیره سازی محلی و یا نفوذ دادن آن تا حد خارج از محدوده شهری و نیز برنامه ریزی جهت آب‌های زیرزمینی صورت می گیرد.

ملت اظهار داشت: افزایش سطوح غیرقابل نفوذ یکی از مشخصه‌های توسعه شهری است که به سبب تغییر کالبدی زمین‌های کشاورزی و اراضی منابع طبیعی و اختصاص آن به ساخت و سازهای مسکونی، معابر عمومی تغییر کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان با اعلام اینکه برای هدایت آب‌های سطحی از معابر فرعی نیاز به اقدامات کوتاه مدت در بافت‌های فرسوده و تاریخی شهر است تصریح کرد: روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات در خیابان‌های اصلی و معابر براثر آب گرفتگی اقداماتی نظیر اصلاح هندسی معابر، رفع گلوگاه‌ها و ایجاد چاه‌های جذبی باید صورت گیرد تا مسیر روان‌آب‌ها را از معابر اصلی به سمت حاشیه ببرند.

ملت با تاکید بر لزوم شناسایی نقاط بحرانی و کم توان در برابر پدیده روان‌آبی بیان داشت: شهرداری تدوین برنامه عملیاتی برای بهبود نقاط بحرانی در شبکه معابر و خیابان‌های اصلی شهر و امکان جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی معابر را در دستور کار قرار دهد زیرا ارتقای ظرفیت خیابان‌ها در برابر بحران‌های غیرعمدی حاصل از توسعه شهری همواره جزء اهداف و اولویت‌های شورا بوده است.

کد خبر 4518676

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سیل آسا در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، با ورود سامانه بارشی از شب دوشنبه به استان یزد، برخی مناطق شاهد بارش باران بود. 

بارانی که دیشب شدت یافت و در پی آن بسیار از معابر شهری دچار آبگرفتگی شد.

آبگرفتگی در برخی خیابان‌ها و معابر شهری یزد به حدی بود که برخی خودرو‌ها دچار نقص فنی شدند و حتی رفت و آمد در خیابان‌ها با مشکل مواجه شد و شاهد ایجاد ترافیک شدید بودیم.

باران سیل آسایی که حتی به منازل در برخی محله‌های یزد آسیب وارد کرد و مردم را نگران کرد.

در پی بارش باران مسئولان استان یزد در قالب تیم‌های عملیاتی، میدان دار بودند و با بازدید از معابر و منازل آسیب دیده و تشکیل جلسه برای مدیریت بحران تمهیداتی اندیشیدند.

استاندار یزد امروز به منطقه حسن آباد و خیابان خرمشهر یزد رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در پی بارش باران قرار گرفت. 

مهران فاطمی در این بازدید‌ها برای حل مشکل مردم دستور لازم را داد و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از آمادگی کامل استان برای مدیریت بحران با توجه به شرایط آب و هوایی خبر داد.

وی افزود: ۴۹۰ تیم عملیاتی با حضور هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی آماده باش هستند و مردم می‌توانند مشکلات مربوط به آبگرفتگی معابر و منازل خود را با شماره تلفن ۱۳۷ در میان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد