Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@09:38:46 GMT

برنامه ریزی مدون لازمه توسعه روستاهاست

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۹۱۹۶

برنامه ریزی مدون لازمه توسعه روستاهاست

به گزارش ایرنا، سعید انصاری روز یکشنبه در اجلاس اعضای شورای استان و رؤسای شوراهای بخش استان اصفهان و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به خدمات چهل ساله بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد برآمده از انقلاب، شفافیت بیشتر این نهاد را خواستار شد و گفت: این شفافیت رفع سوء تفاهم ها و سرعت در امور را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر ضرورت هدفگذاری برای توسعه همه جانبه روستاها، افزود: در سی سال گذشته برخی مشکلات روستاییان هنوز باقی مانده است و فقدان اولویت بندی موجب شد که این مشکلات باقی بماند زیرا منابع ما محدود است و باید برای هزینه کردن اولویت بندی داشت.
وی به مشکلات بوجود آمده در خصوص قیر رایگان برای روستاییان، خاطرنشان کرد : اگر چه روستاها از سهیمه قیر رایگان برخوردارند ولی این قیر به دلیل غیر اجرایی بودن دهیاری ها در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است و توسط این بنیاد تقسیم می‌شود که این فرایند خود مورد سؤال و اعتراض بسیاری از دهیاری‌ ها بوده است.
انصاری با اشاره به تقش بنیاد مسکن در تهیه و تدوین طرح‌ های هادی روستایی، گفت: اعضای شوراهای بخش و دهیاران همواره دخیل شدن نظراتشان در تهیه طرح‌های هادی روستایی را خواستار بود و در بسیاری موارد خواسته‌های به حق این افراد اعم از شوراها و بخشداران و دهیاران متأسفانه در طرح‌ های هادی نادیده گرفته می شود.
بر اساس آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه عمران محلی ، ناحیه ای ، منطقه ایی ، و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب مورخه 12/10/78 هیأت دولت، طرح هادی روستایی عبارت از طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی ، تولیدی ، تجاری و کشاورزی ، و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی یا طرحهای جامع ناحیه ای تعیین می نماید.
این طرح ها از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی گیری می شود.
وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی متناسب با جمعیت بالقوه روستاها و افرادی که مایل به بازگشت به روستاها هستند، خاطرنشان کرد: این دهه دهه بازگشت به روستاهاست و حتی در دورافتاده‌ ترین روستاها شاهد مهاجرت معکوس و بازگشت به روستا هستیم از همین رو باید مبنای تصمیم گیری های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تغییر پیدا کند.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تصریج کرد: اگرچه قانون تامین هزینه طرح‌ هادی به عهده بنیاد مسکن می دهد اما بودجه و اعتبار کافی برای بازنگری برخی طرح های هادی روستایی در نظر گرفته نشده و لازم است این نهاد به صورت شفاف اعتبارات ملی، استانی و محلی و میزان فروش زمین‌ های خود را اعلام کند و بخشی از هزینه فروش زمین ‌های روستایی را به طرح ‌های هادی اختصاص دهد.
اجلاس اعضای شورای استان و رؤسای شوراهای بخش استان اصفهان و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف بررسی مشکلات روستایی و تسریع در پیشرفت و توسعه روستایی روز یکشنبه با حضور روسای شوراهای اسلامی بخش های استان برگزار شد و نمایندگانی از این شوراها در ادامه به بیان خواسته ها و نظرات خود پرداختند.
6026//7134/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آیین نامه انقلاب تصمیم گیری های شوراهای اسلامی قانون جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود