Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، کتایون حجتی بعدازظهر یکشنبه در همایش زن، محیط زیست و توسعه پایدار در یاسوج افزود: هفت هزار نیروی محیط زیست کار حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست کشور را بر عهده دارند، اما ما نیازمند ۸۰ میلیون محیط بان هستیم و هر فردی که در این کشور زندگی می‌کند باید یک محیط بان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشارکت مردم را موثرترین و بهترین راهکار برای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: دغدغه‌های محیط زیستی تبدیل به دغدغه‌ای عمومی شده و اکنون محیط زیست از قالب یک کالای لوکس خارج شده به طوری که بقای ما در گرو حفاظت از محیط زیست است.

حجتی نقش زنان را در انتقال فرهنگ زیست محیطی به تمام افراد جامعه به خصوص فرزندان بسیار مهم دانست.

وی تصریح کرد: در سال‌های پس از انقلاب حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی بیش از پیش به چشم می‌خورد و افزایش بانوان دارای تحصیلات عالی، افزایش نرخ اشتغال، افزایش انتصاب در جایگاه‌های مدیریتی دستگاه‌های دولتی و نقش رو به رشد آن‌ها در صحنه سیاست و روند رو به رشد نرخ کاندیداتوری در صحنه‌های سیاسی مثل مجلس شورای اسلامی، نشان از ارتقای جایگاه زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

حجتی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به محیط زیست گفت: مدیریت صحیح پسماند، استفاده از کشاورزی ارگانیک به جای استفاده بی رویه از سموم کشاورزی، الگوی صحیح مصرف و ورود نظام‌مند مسائل زیست محیطی به کتاب‌های درسی دانش آموزان از جمله راهکار‌های حفاظت از محیط زیست است.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: این استان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری برخوردار است و برای کمک به اقتصاد استان باید مشاغل سبز در استان توسعه یابند.

وی اظهار داشت: مشاغلی که با استفاده از منابع طبیعی و بدون تخریب منابع طبیعی ایجاد می‌شود را مشاغل سبز می‌گویند.

انتهای پیام/پ

مدیریت صحیح پسماند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت با اشاره به رفع تصرف دو هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده سیاهمزگی، گفت: محیط زیست با سودجویان اراضی ملی مطابق قانون برخورد می‌کند.

یاسر ریاضی امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تشدید برخورد با متخلفان تصرف اراضی ملی، اظهار کرد: به منظور حفظ حقوق بیت‌المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی با دستور مقام قضائی اقدام به رفع تصرف دو هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت گفت: دوستداران محیط‌زیست می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط‌زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط‌بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان