Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه اسبق آمریکا با اشاره به سیاست‌های ایران‌ستیزانه دولت این کشور، گفت خروج از برجام موجب شده تا بی‌اعتمادی به آمریکا تشدید شود. آفتاب‌‌نیوز : «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پخش شد، گفت ستیزه‌جویی دولت آمریکا علیه ایران موجب شده تا این برداشت که ایالات متحده قابل اعتماد نیست، تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کری که با شبکه «سی. ان. ان» گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این کشور را «منزوی» کرده و سیاست خارجی واشنگتن را با چالش‌هایی خطرناک روبرو کرده، گفت با وجود فشار ایالات متحده برای بر هم زدن توافق هسته‌ای با ایران، گفت: «توافق هسته‌ای با ایران حفظ شده و کسانی دارند تلاش می‌کنند تا آن را حفظ کنند. چین، روسیه، فرانسه، آلمان و بریتانیا، همگی، از جمله ایران، دارند تلاش می‌کنند تا این توافق را حفظ کنند.»

وزیر خارجه دولت سابق آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد صحبت‌هایش با دولت‌های عضو برجام، گفت که به آن‌ها گفته به نفع جهان نیست که در مسئله هسته‌ای ایران به عقب بازگردد. وی افزود: «رئیس‌جمهور [باراک] اوباما موفق شد سلاح هسته‌ای را از جمع چالش‌های سیاست خارجی ما حذف کند. و خواست و هدف او این بود که سپس به سمت مسائل دیگر مانند موشک‌ها، یمن، عراق، اسرائیل حرکت کند.»

در ادامه مجری به صحبت‌های منتقدان برجام در آمریکا اشاره کرد که می‌گویند این توافق نتوانسته فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را محدود کند. کری در این مورد گفت: «آن توافق بر رفتار [منطقه‌ای] تأثیراتی داشت، ایران به ما کمک کرد تا چند آتش‌بس در یمن برقرار شود، ایران در شرایط مختلف آمادگی خود برای نشستن و مذاکره کردن را نشان داد.»

وزیر خارجه اسبق آمریکا با بیان اینکه ترامپ در قبال ایران سیاست «تقابل صرف» را در پیش گرفته، گفت این سیاست بازگشت به میز مذاکره را برای ایران دشوار می‌کند، چراکه گروه‌هایی در ایران عنوان می‌کنند که از ابتدا مشخص بوده که «نمی‌شود به ایالات متحده اعتماد کرد.»

کری افزود: «آنچه رئیس‌جمهور ترامپ انجام داده، این برداشت را [که آمریکا غیرقابل اعتماد است]، تقویب کرده است.»

جان کری در شکل‌گیری توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران نقش کلیدی داشته و پیش از این هم بارها از ترامپ به دلیل خروج از این توافق، انتقاد کرده است.

منبع: فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جان کری ترامپ مذاکره ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است

رئیس انجمن هسته‌ای ایران گفت: برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_در نشست خبری اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ اظهار کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای از فردا ۱۷ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳روز در شهر اصفهان برگزار خواهد شد، اگزاری این کنفرانس نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است، سال گذشته در دیدار همکاران صعت هسته‌ای با رهبر، معظم له بر گسترش همکاری بین المللی با کشورهای همسو تاکید کردند در این راستا این موضوع در سازمان انرژی اتمی هدف گذاری شد و انجمن هسته پس از ۲۹ دوره کنفرانس هسته شرایط را برای برگزاری کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای مهیا دانست در این راست شاهد استقبال بسیار خوبی برای حضور در کنفرانس هستیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای این کنفرانس ارسال شده است و بیش از ۵۰ دانشگاه در این مسیر حضور داشتند و حدود ۴۰۰ مقاله تأیید شده است، همچنین ۱۶ میزگرد در این کنفرانس پیشبینی شده است.حدود ۱۰۰ سخنران به عنوان نویسندگان علمی این مقالات به عنوان سخنران انتخاب شده‌اند، این کنفرانس بستری شده است برای حضور صنعت هسته‌ای و اکثر دانشجو حوزه هسته است، تلاش شده است دانشجویان، دانشگاه‌ها و اساتید صنعت و همگان از آخرین پژوهش‌های هسته‌ای ایران اشنا شوند.

این خبر تکمیل می‌شود…

کد خبر 750733

دیگر خبرها

  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای نشان از بلوغ فناوری هسته‌ای ایران است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟