Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری ملل، شانزدهمین دوره مسابقات تنیس روی میز جانبازان و معلولان باشگاهای کشور بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که با حضور 42 تیم از باشگاه های سراسر کشور در مجموعه ورزشی فدراسیون جانبازان و معلولان تهران از تاریخ 26 دی ماه تا 28 دی ماه برگزار شد با قهرمانی تیم تنیس روی میز ایستاده موسسه اعتباری ملل به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم موسسه اعتباری ملل درحالی با 22 امتیاز به این قهرمانی دست یافت که در کلاس 7 و 8 به مدال طلا در کلاس 8و9 مدال طلا و در کلاس 6 مدال نقره را از آن خود ساخت در مراسم اختتامیه که رئیس فدراسیون تنيس روی میز آقای مهرداد قارداشی و دبیر فدراسیون جانبازان و معلولان کشور آقای حسین پور حضور داشتند طی مراسمی از قهرمانان جانباز و معلول و تیم های برتر با اهدا کاپ قهرمانی، حکم و مدال تقدیر به عمل آمد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیرینی «حجاب» روی سکوی قهرمانی جهان

بانوان ورزشکار کشورمان ثابت کرده‌اند دختران ایران تبدیل به الگویی برای حفظ پوشش و حجاب در جهان شده‌اند و راهی گشوده تا بانوان و دختران مسلمان در سراسر دنیا بتوانند با حفظ حجاب خود در عرصه ورزش شرکت کنند و با دفاع از حجاب خود در برابر هجمه دشمنان ایران اسلامی در خصوص محدودیت حجاب ایستاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بانوان قهرمان ورزشی کشور عزیزمان با کسب مدال‌های رنگارنگ در میادین بین‌المللی نشان داده‌اند که بین ورزش قهرمانی و حفظ حجاب هیچ مانعی وجود ندارد. حضور بانوان قهرمان ایران زمین در عرصه‌های بین‌المللی ورزش نشان از فرهنگ عفاف و حجاب اسلامی است. بانوان ورزشکار کشورمان در این سال‌ها ثابت کرده‌اند دختران ایران تبدیل به الگویی برای حفظ پوشش و حجاب در جهان شده‌اند و راهی گشوده تا بانوان و دختران مسلمان در سراسر دنیا بتوانند با حفظ حجاب خود در عرصه ورزش شرکت کنند همچنین با دفاع از حجاب خود در برابر هجمه دشمنان ایران اسلامی در خصوص محدودیت حجاب ایستاده‌اند. پرچم‌داری بانوان کشورمان در میادین بزرگ ورزشی مانند المپیک و بازی‌های آسیایی نشان از قدرت بانوان کشورمان دارد که با برتری مقابل رقبا، مدال قهرمانی ورزش و عفاف را بر گردن بیندازند.

نگاهی کوتاه به آمار بانوان ورزشکاران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی، نقش پررنگ حجاب در پیشرفت و گرایش ورزش بانوان را نشان می‌دهد. با مصونیتی که حجاب برای بانوان ایجاد می‌کند، ورزشکاران با خیالی آسوده و تمرکز بالا در محیطی امن به دنبال پرورش استعداد ورزشی خود می‌روند. پیش از انقلاب اسلامی، هیچکدام از بانوان در مسابقات جهانی شرکتی نداشتند، اما اکنون رقیبی سرسخت برای تمام ورزشکاران در عرصه المپیک، جهانی و آسیایی هستند و حتی با پوشش خود فرهنگ‌سازی می‌کنند در این خصوص رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: «اینکه بانوی ورزشکار ما با حجاب اسلامی روی سکوی قهرمانی می‌رود، مهم است.»

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار قهرمانان ورزشی و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اظهار کردند: «مدال، نشانه و علامتی از سخت‌کوشی شما است؛ از آن بانویی که با حجاب کامل پرچم این دوره از ورزش‌های آسیایی را حمل کرد و در برابر یک دنیا، هویت و شخصیت زن ایرانی را نشان داد، تشکر می‌کنم. از بانویی ورزشکاری که در هنگام اهدای مدال، حاضر نشد با مرد نامحرم دست بدهد، تشکر می‌کنم؛ اهمیت این حاشیه‌ها از خود ورزش کمتر نیستند و بلکه بیشتر هستند. از آن بانویی که با کودک نوزادش روی سکو رفت و مدالش را گرفت، تشکر می‌کنم. این، یک حرکت نمادین است؛ این حرکت در دنیا به معنای احترام‌گذاشتن زن به نقش خانواده و مادری است. از ورزشکارانی که حاشیه‌های ارزشی را به ورزش خودشان افزودند، تشکر می‌کنم؛ سجده کردند روی زمین بعد از پیروزی، دستشان را به دعا بلند کردند در وسط میدان ورزشی، پرچم را بوسیدند و سجده کردند.»

مقام معظم رهبری در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو خطاب به بانوان قهرمان کشورمان فرمودند: «زن‌های ورزشکار ما ثابت کردند که حجاب اسلامی مانع درخشش نیست کما اینکه ما در میدان سیاست هم این را ثابت کردیم، در میدان علم هم این را ثابت کردیم، در میدان‌های مدیریتی هم این را ثابت کردیم؛ در میدان ورزشی هم شما ثابت کردید که حجاب مانع درخشش زنان نیست، بر خلاف تبلیغات دشمنان و فریفتگان به حرف‌های دشمنان که راجع به حجاب چیزهایی را می‌گفتند و می‌بافتند و منتشر می‌کردند. این حجاب شما به زن‌های کشورهای مسلمان دیگر هم روحیه داد. من شنیدم در این سال‌ها، زن‌های ورزشکارِ بیش از ده کشور مسلمان دیگر با حجاب در میادین بین‌المللی ورزش ظاهر شده‌اند؛ این کارها معمول نبود، این کار را شما کردید؛ بانوان قهرمان و ورزشکار ایرانی این کار را کردند و این راه را باز کردند.»

الناز دارابیان، ورزشکار پرافتخار پارادوومیدانی در ماده پرتاب دیسک متولد ۱۳۶۲ در عجب‌شیر است که از بدو تولد به دلیل خطای پزشک، حین بارداری و تجویز داروی ممنوعه برای مادر، دچار معلولیت شدید جسمی و حرکتی شده است، وی از سال ۲۰۱۸ تاکنون به مدت پنج سال رکورد پرتاب دیسک در بخش پا را در دست دارد و در آخرین افتخارآفرینی خود در این رشته و در کلاس F53‌، با رکورد ۱۴.۲۵ متر، ضمن شکستن رکورد آسیا که پیش از این هم در اختیار خودش بود، صاحب مدال طلا شد و به مقام قهرمانی دست یافت. دارابیان در کنار موفقیت‌های ورزشی به واسطه حجاب برتر و داشتن چادر، نگاه‌های بسیاری را به سوی خویش معطوف کرده و توانسته است با موفقیت‌هایش پیام روشنی از حضور زنان محجبه مسلمان را در عرصه‌های بین‌المللی مختلف ورزشی به دنیا نشان دهد.

دارابیان در خصوص انتخاب چادر به عنوان پوشش اختیاری خود اظهار کرد: از اواخر دوره ابتدایی با اختیار خودم چادر را به عنوان پوشش انتخاب کردم و هیچ اجباری برای انتخاب پوششم نداشتم. با اینکه مادر و خواهرانم همه چادری هستند و خانواده مذهبی دارم، اما هیچ اجباری از سمت خانواده وجود نداشت، اتفاقاً می‌گفتند به علت معلولیتی که داری داشتن چادر برای تو سخت است، اما خودم دوست داشتم که حجاب برتر را داشته باشم. خدا را شکر تا این لحظه توانسته‌ام پایبند به انتخابم بمانم و در ادامه زندگی نیز تمام تلاشم را برای حفظ آن انجام می‌دهم، از کودکی به دنبال برترین و بهترین‌ها بودم و در انتخاب پوشش نیز برترین آن یعنی چادری که ارثیه حضرت زهرا (س) را می‌خواستم و انتخاب کردم.

دارابیان گفت: من به چادرم افتخار می‌کنم، زنان چادری الگوی یک زن مسلمان هستند؛ به قول رهبر معظم انقلاب حجاب مانع پیشرفت نیست و من این موضوع را به‌طور کامل لمس کرده‌ام. پوشش کامل یک زن مسلمان چادرش است و به همین علت من فقط در زمان تمرین و مسابقه چادر ندارم، آن هم به این دلیل که نمی‌توان با چادر تمرین کرد. قبل از مسابقه و به‌خصوص پیش از مراسم اهدای مدال استرس این را داشتم که عوامل برگزارکننده به من اجازه ندهند که با چادر برای دریافت مدال حاضر شوم، همان لحظه که این ترس در دلم افتاد به خدا و حضرت زهرا (س) توسل کردم و گفتم خدایا خودت به شکلی برایم رقم بزن که بشود با چادر حضور یابم و خدا را شکر که شد. مدال روی چادر قشنگ‌تر است و بیشتر می‌درخشد، اینکه با حجاب‌برتر برای کسب مدال طلا رفتم، برایم پرافتخارتر بود زیرا که توانستم یک زن مسلمان موفق با حجاب کامل را به نمایش بگذارم و بگویم حجاب محدودیت نیست.

الهه احمدی، چهره ورزشی تهران، متولد ۱۰ خرداد ۱۳۶۱ بیشترین مدال و نشان را در عرصه جهانی و بین‌المللی به‌دست آورده و همیشه طول ٢٠ عضویت در تیم ملی با حجاب اسلامی پای در میدان رقابت‌گذاشته است.

احمدی در مصاحبه‌ای در خصوص حجاب اظهار کرد: به عقیده من بانوان ورزشکار کشورمان، به‌عنوان سفیران و مبلغان زنان مسلمان ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی حضور مؤثری دارند. متأسفانه به خاطر تبلیغات اشتباهی و دروغین که درباره بانوان ایرانی وجود دارد، شرکت و حضور مقتدرانه بانوان محجبه باعث تبلیغ فرهنگ و اعتقادات آنان شد و این توطئه‌ها را خنثی کرد.

الهه احمدی، درباره جایگاه و اهمیت حفظ حجاب و عفاف در میادین بین‌المللی خاطرنشان می‌کند: دختران و زنان ورزشکار هموطن به‌عنوان نمایندگان ورزشی ایران، در برابر هزاران چشم ورزشکار دیگر کشورها به آن چیزی که اعتقاد دارند پایبند و راسخ هستند که این موضوع نشان‌دهنده این است که برای بانوان ایرانی هیچ محدودیتی وجود ندارد. ما عقیده و معنویت را به‌صورت عملی به دنیا ثابت کرده‌ایم، به آنها نشان دادیم که اعتقادمان چیست و چقدر نسبت به آن تعصب داریم. ما ورزشکاران در عرصه‌های بین‌المللی برای حفظ اعتقاداتمان می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم. بدون تردید هیچ محدودیت و ممنوعیتی با وجود حجاب اسلامی برای بانوان وجود ندارد. خودم سال‌هاست که به همین شکل در میادین ورزشی شرکت کرده‌ام و با حفظ حجابم و بیان اعتقاداتم تلاش کرده‌ام تا دین خودم را نسبت به ایران عزیزم ادا کنم.

بانوان و دختران ورزشکار ایران اکنون تبدیل به الگویی موفق برای حجاب و قهرمانی در جهان ورزش شده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. به گفته دشمنان قرار بود بانوان در ایران نابود شود، اما نه‌تنها از بین نرفت که به شکوفایی رسید و سکوهای قهرمانی جهان را تصاحب کرد. بانوان ورزشکار محجبه در سراسر دنیا چشمشان به دختران ایران است و از آنان الگو برداری می‌کنند تا با حفظ عفت و حجاب خود در عرصه ورزش موفقیت کسب کنند.

بنا بر سخنان ناب رهبر فرزانه انقلاب اسلامی «زن‌های ورزشکار ما ثابت کردند که حجاب اسلامی مانع درخشش نیست. این حجاب شما به زن‌های کشورهای مسلمان دیگر هم روحیه داد. من شنیدم در این سال‌ها، زن‌های ورزشکارِ بیش از ده کشور مسلمان دیگر با حجاب در میادین بین‌المللی ورزش ظاهر شده‌اند؛ این کارها معمول نبود، این کار را شما کردید؛ بانوان قهرمان و ورزشکار ایرانی این کار را کردند و این راه را باز کردند.» دختران ورزشکار کشورمان باید به خود افتخار کنند که گشاینده راه برای دختران دیگر بودند.

کد خبر 732811

دیگر خبرها

  • کسب قهرمانی و ۱۲ مدال رنگارنگ توسط کشتی‌گیران جوان ایرانی
  • عرضه اوراق ودیعه با سود ۲۷/۵ درصد در موسسه ملل
  • قهرمانی تیم کشتی آزاد جوانان ایران در ترکیه
  • تاج‌الدینوف به دنبال دومین طلای آسیایی
  • شیرینی «حجاب» روی سکوی قهرمانی جهان
  • پسر ۱۵ ساله ایرانی به المپیک لس‌آنجلس می‌رود؟
  • کامران قاسم‌پور کارمند شد!
  • اوج هیجان در ایندین ولز/ مصاف آلکاراس و مدودف برای جام قهرمانی
  • ۱۴۰۳ ، سال پرتلاطم ورزشی است
  • اضافه شدن۱۰ دستگاه ون جدید به ناوگان سامانه جانبازان و معلولان