Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از میزان؛ سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در گردهمایی مسئولین و مدیران عالی فرهنگی - اجتماعی نیرو‌های مسلح، اظهار داشت: در قرون اخیر استکبار جهانی با تلاش بسیار گسترده، مدیریت شده و هدفمند و با بهره گیری از تمام توانایی و ظرفیت‌ها مسیری را برای غلبه بر جهان درپیش گرفته بود که طی آن به اهداف و منافع خود دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر باقری با بیان اینکه ابر قدرت‌های غرب و شرق اگرچه به ظاهر با یکدیگر در تقابل بودند، اما در تقسیم منابع و منافع جهان همکاری داشتند، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری نظامی متاثر از اسلام ناب محمدی (ص) که زیاده خواهی ابرقدرت‌ها را بر نمی‌تابید، نظام سلطه از انقلاب اسلامی دچار هراس و وحشت شد و با ایجاد جنگ تحمیلی و تطمیع صدام سعی در نابودی این نظام الهام بخش و استکبار ستیز داشت.

وی افزود: به رغم تلاش دشمنان برای زمین گیر کردن انقلاب اسلامی، خواست و اراده الهی بر این بود که ملت ایران سربلند و پیروز از جنگ خارج شده و با عزت و اقتدار به مسیر خود ادامه دهند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با یادآوری فراز و نشیب‌های سال‌های پس از دفاع مقدس و تاکید بر اینکه دشمن همواره علیه ما توطئه و برنامه ریزی داشته و بیکار ننشسته است، اظهار کرد: در این سال‌ها در مقاطعی با تهدیدات نظامی جدی مواجه بودیم، اما بازدارندگی دفاعی کارآمد ایران اسلامی و هراس دشمن از تلفات، خسارات و هزینه‌های سنگین سبب شد تا درگیری نظامی نداشته باشیم.

وی افزود: امروز به یاری خداوند متعال با هدایت‌های مقام معظم رهبری، بصیرت مردم و به برکت خون شهدا و ایستادگی و مجاهدت‌های رزمندگان، ملت ایران نسبت به عدم وقوع درگیری نظامی دشمنان اطمینان بیشتری دارند؛ هر چند در چنین شرایطی نیز نیرو‌های مسلح کشورمان بر اساس آموزه‌ها و تجارب تاریخی، لحظه‌ای از ارتقای آمادگی‌های دفاعی برای مقابله با تهدید‌ها و تعرضات احتمالی دشمنان دریغ نکرده‌اند.

سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه دشمن با توسعه تهدیدات امنیتی، فرهنگی و تهدیدات نرم تلاش می‌کند تا با ایجاد فاصله بین مردم و نظام، از ایمان و اعتقاد ملت ایران نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی بکاهد، گفت: امروز دشمن از روش‌های جدیدی تحت عنوان «جنگ شناختی» و «توسعه عملیات روانی» به دنبال پیشبرد اهداف شوم و پلید خود بوده و بکارگیری این شیوه در اشغال عراق توسط امریکایی‌ها به وضوح مشاهده شد.

وی افزود: در جنگ ۳ هفته‌ای آمریکایی‌ها و سایر متجاوزین با عراق در سال ۱۳۸۳، در هفته اول عراقی‌ها به خوبی مقاومت کردند و متجاوزین نتوانستند جز به بیابان‌های غرب و جنوب بصره و رود فرات برسند، اما در هفته دوم با عملیات روانی، ایجاد رعب و وحشت و اجرای عملیات فریب توانستند ارتش بعث عراق را از داخل تضعیف و تهی کنند و طی سه تا چهار روز وارد بغداد شدند؛ هر چند کار آمریکایی‌ها پایان نیافت و با مقاومت‌های صورت گرفته در نهایت مجبور به خروج از عراق شدند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دشمن با انجام نفوذ و تاثیرگذاری بر ذهن مدیران و نیز ایجاد تغییر در برنامه‌ها و طرح‌های بخش‌های مختلف کشور در تلاش است تا مسیر و رویکرد انقلابی جامعه ما را تغییر دهد، گفت: آمریکایی‌ها برنامه ریزی‌هایی را علیه کشور ما دارند و عمدتا بخش‌های فرهنگی و اجتماعی را هدف قرار داده اند، هر چند در برخی موضوعات غیر فرهنگی هم تلاش دارند تا نظام اسلامی ما را دچار خدشه و آسیب کنند.

وی القای ناکارآمدی نظام اسلامی را از خطوط عملیات روانی دشمنان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: آن‌ها با پمپاژ خبری و برنامه سازی و بکارگیری راهبرد‌های مختلف تلاش می‌کند تا جمهوری اسلامی را ناهماهنگ و مسئولان را نسبت به مشکلات معیشتی مردم بی‌توجه جلوه دهند که این نیز جزو خطوط تبلیغاتی دشمن است؛ امروز پمپاژ ناامیدی به شدت از جانب دشمن انجام می‌پذیرد.

سرلشکر باقری همچنین ترغیب جوانان به مهاجرت از کشور، تبلیغ توسعه فساد و عمیق‌تر شدن شکاف طبقاتی، تبلیغ ضرورت کوتاه آمدن از آرمان‌های انقلاب اسلامی و سازش با استکبار جهانی و در نهایت ترساندن مردم از وقوع جنگ به دلیل ایستادگی نظام در برابر ابرقدرت‌ها را از دیگر رئوس خطوط رسانه‌ای دشمن برشمرد.

وی افزود: آمریکا در دوره فعلی حاکمیتی خود هزینه تمام این گونه اقدامات را در جهان به سمت صفر میل داد، اما بودجه این کار در وزارت خارجه آمریکا که حدود ۲۰۰ میلیون دلار بود، برای سال ۲۰۱۹ به ۴۵۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد و این یکی از بودجه‌هایی است که برای کار بر روی ایران اختصاص دارد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه با برشماری دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی و محور مقاومت در نبرد علیه تروریسم تکفیری در سال‌های اخیر، تصریح کرد: این توفیقات بسیار بزرگ امروز در منطقه به دست آمده است و سوریه و عراق از لوث وجود تروریست‌ها نجات پیدا کرده‌اند که اگر غفلت می‌کردیم امروز حاکمیت داعش در آنجا مستقر شده بود، اما برغم تمامی تلاش‌های دشمنان امروز کشور‌های ایجاد کننده تروریست‌ها برای باز کردن سفارتخانه در سوریه و عراق به صف شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی‌ها ۷ هزار میلیارد دلار در سوریه و عراق هزینه کردند و هیچ دستاوردی به دست نیاوردند، میزان هزینه کرد ما، بسیار اندک و ناچیز بود و همت، جهاد، تلاش، فکر، مدیریت و هدایت این نتایج و دستاورد‌های مهم و راهبردی را رقم زد.

سرلشکر باقری در پایان با تاکید بر ضرورت هوشمندی رسانه‌ها برابر عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن، اظهار کرد: به رغم تلاش‌های گسترده امپراتوری رسانه‌ای سلطه و صهیونیسم، انتظار است رسانه‌ها و سایت‌های داخلی با هوشیاری به وظایف خود عمل کرده و سناریو‌های دشمنان در القای یأس و ناامیدی در جامعه و شکستن وحدت ملی را خنثی سازند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو های مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون «وضعیت خاورمیانه؛ (سوریه)» بر خروج فوری تمامی نیروهای نظامی آمریکا از سوریه که بخش‌هاییا ز خاک این کشور را اشغال کرده‌اند، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، متن سخنان امیرسعید ایروانی به شرح زیر است:
 
خانم رئیس،

وضعیت انسانی در سوریه همچنان وخیم است. مردم سوریه از چالش‌های اقتصادی عمیقی رنج می‌برند. بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل متحد، 16.7 میلیون نفر، یعنی نزدیک به 70 درصد جمعیت سوریه، به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند. سطح بودجه فعلی تخصیص‌یافته برای رسیدگی به بحران انسانی در سوریه نگران‌کننده است.

گزارش سازمان ملل تاکید می‌کند که برای اجرای کامل طرح واکنش بشردوستانه سوریه در مجموع 4.07 میلیارد دلار نیاز است. این مبلغ جهت برآورده‌سازی نیازهای فوری 10.8 میلیون فرد آسیب‌پذیر از میان این 16.7 میلیون نفر، مورد نیاز است.

خانم رئیس،

ارائه کمک‌های فوری بسیار مهم است، با این حال، این یکراه حل پایدار در دراز مدت نیست. تلاش‌ها باید بر بازسازی زیرساخت‌های حیاتی، ایجاد شرایط برای بازگشت امن پناهندگان و آوارگان داخلی و پیشبرد روند سیاسی متمرکز شود. متأسفانه ایالات متحده و متحدانش تصمیم گرفته‌اند چشمان خود را بر وضعیت انسانی ببندند و به برنامه سیاسیخود در سوریه ادامه دهند. آن‌ها از تحریم‌ها به‌عنوان ابزاریبرای دستیابی به اهدافی استفاده می‌کنند که از طریقمجاری نظامی یا دیپلماتیک نتوانسته‌اند به آن دست یابند.

همچنین، آن‌ها تلاش‌های مذبوحانه‌ای مانند سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه و ممانعت از بازگشت آوارگان انجام دادند.چنین اقدامات غیرقانونی تنها می‌تواند به طولانی‌تر شدن بحران و تشدید رنجی که مردم سوریه متحمل شده‌اند کمک کند.

جمهوری اسلامی ایران خواستار لغو فوری تحریم‌های یکجانبهاست. تداوم چنین اقدامات غیرانسانی حقوق اولیه بشریمردم سوریه را نقض می‌کند، کل جمعیت سوریه را مجازاتمی‌کند و وضعیت اسفبار آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه را تشدید می‌کند.

خانم رئیس،

جمهوری اسلامی ایران از دولت سوریه به دلیل همکاری با سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین‌المللی، که تسهیلاتضروری برای امدادرسانی و کمک به مناطق آسیب‌دیده از بحران را فراهم می‌کند، قدردانی می‌کند. هر مکانیسم کمکیباید با هماهنگی نزدیک با دولت سوریه اجرا شود و نهایتاحترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را تضمین نماید.

خانم رئیس،

جمهوری اسلامی ایران بار دیگر حملات تروریستی بزدلانه رژیم اسرائیل در 1 آوریل 2024 علیه اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را به شدت محکوم می‌کند.

رژیم اسرائیل مرتکب نقض آشکار منشور ملل متحد، به‌ویژهماده 2 (4) منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین‌المللی،حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریهشد. این نقض فاحش نیز نقض مصونیت نمایندگان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی بود. ما همچنین اقدامات تجاوزکارانه رژیم تروریستی اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت ارضیجمهوری عربی سوریه را که با مصونیت کامل و بدون هیچواکنشی از سوی شورای امنیت ادامه دارد، به شدت محکوممی‌کنیم.

خانم رئیس،

جمهوری اسلامی ایران متعهد به حل این بحران از طریق راه حل سیاسی است. ایران به حمایت از یک فرآیند سیاسی که به‌صورت واقعی تحت رهبری و مالکیت سوریه و با تسهیل سازمان ملل، و همچنین کمک به مردم و دولت سوریه برای بازگرداندن وحدت و تمامیت ارضی کشورشان، قرار دارد ادامه خواهد داد.

ما به حمایت خود از تلاش‌های آقای پدرسون، فرستاده ویژه،برای از سرگیری جلسات کمیته قانون اساسی به عنوان مکانیزمی موثر برای پیشبرد روند سیاسی ادامه می‌دهیم.

احیای تمامیت ارضی سوریه مستلزم تلاش‌های بی‌وقفه برای مبارزه مداوم با تمامی گروه‌های تروریستی است. در این زمینه، جمهوری اسلامی ایران به‌طور کامل از دولت سوریه در تلاش‌های ضد تروریسم حمایت و کمک می‌کند.

با این حال، ضروری است که حفاظت از غیرنظامیان در طول تلاش‌های ضد تروریسم مورد توجه ویژه قرار گیرد.
جمهوری اسلامی ایران بار دیگر درخواست خود را برای خروج فوری تمامی نیروهای نظامی آمریکا از سوریه که بخش‌هاییاز خاک این کشور را اشغال کرده‌اند، تکرار می‌کند. ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه نه تنها حاکمیت و خاک سوریه را نقض می‌کند، بلکه منشأ اصلی بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور است و تنها فضا را برای گروه‌های تروریستی فراهم می‌کند تا موقعیت خود را مستحکم نموده و جنایات بیشتری مرتکب شوند.

خانم رئیس،

همراه با شرکای خود در فرایند آستانه، جمهوری اسلامی ایران متعهد به کار در جهت عادی‌سازی شرایط به صورت طولانی‌مدت و پایدار در داخل و اطراف سوریه است.

همچنین بسیار مهم است که تمام تلاش ممکن را برای تسهیل بازگشت امن و شرافتمندانه آوارگان سوری به وطن خود و رفع نیازهای بشردوستانه آن‌ها انجام دهیم.

در پایان، تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح و امنیت به منطقه این است که شورای امنیت رژیم سرکش اسرائیل را مجبور کند تا فورا جنگ و نسل‌کشی در غزه را متوقف کرده، آتش‌بس فوری و دائمی برقرار کند و به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه پایان دهد.


انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود