Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری وفا؛ زیاد ابوزیاد، وزیر سابق دولت خودگردان فلسطین تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر بستن مدرسه قادسیه را خطرناک‌ترین اقدام یهودی‌سازی این رژیم از سال 1967 به بعد دانست.

وی گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی مقدمه‌ای برای تسلط بر دو ساختمان دیگر است که یکی از آنها مدرسه العمریه است که چند صد متر با مسجد الاقصی فاصله دارد و مستقیماً مشرف به آن است و ساختمان دیگر مدرسه البکریه است که داخل یکی از دروازه‌های اصلی مسجدالاقصی به نام «باب ملک فیصل» قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوزیاد در ادامه تأکید کرد: این اقدام تنها به معنی تعطیلی مدرسه قادسیه نیست، مقدمه‌ای برای نابودی سایر ساختمان‌های اطراف مسجدالاقصی و در نهایت خود مسجدالاقصی است.

از سوی دیگر، کادر آموزشی مدرسه قادسیه که اکنون به نام مدرسه «خلیل السکاکینی» معروف است، نسبت به خطر بسته شدن مسجد با هدف گسترش پروژه شهرک‌سازی اسرائیل و یهودی‌سازی منطقه هشدار داده‌اند.

گفتنی است؛ روز گذشته وزارت معارف رژیم صهیونیستی ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال جدید در این مدرسه را متوقف کرد که این به معنی محروم شدن 350 دانش‌آموز دختر از درس خواندن در مدرسه مذکور است.

مدرسه قادسیه که بعدها نامش به «خلیل السکاکینی» (یک مورخ فلسطینی) تغییر کرد، 120 سال پیش در اواخر قرن 19 میلادی ساخته شد.  

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه

وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جنک اونال» سفیر ترکیه در کابل از موضع این کشور در خصوص تحریم تجاری رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، دو طرف در این دیدار همچنین در مورد روابط دوجانبه، تحولات مثبت اخیر در افغانستان، سفر هیئت‌های سیاسی و اقتصادی چندین کشور به افغانستان گفتگو کردند.

متقی همچنین در این دیدار بر آغاز تجارت با ترکیه از طریق مسیر لاجورد و افتتاح نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان تأکید کرد.

سفیر ترکیه نیز در این دیدار با تأکید بر افزایش تلاش‌های مشترک برای گسترش بیشتر روابط ترکیه و افغانستان گفت در چند روز آینده خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود را به کابل از سر می‌گیرند.

«هبت‌الله آخندزاده» رئیس طالبان پیش از این در پیامی گفته بود: «قضیه فلسطین، قضیه تمام امت اسلامی می‌باشد، ما بار دیگر تجاوز و اشغالگری اسرائیل بر غزه را شدیداً محکوم می‌کنیم».

وی تصریح کرده بود: جای تأسف است که مدعیان حقوق بشر جهان، نظاره‌گر ظلم بر فلسطین هستند و تاکنون هیچ جناح بین‌المللی گام عملی در راستای توقف این ظلم‌ها برنداشته و مسئولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • تصویب حمله به رفح در کابینه نتانیاهو/ مقاومت فلسطین هشدار داد
  • اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • اسرائیل و حماس به توافق آتش بس نزدیک شدند+ جزئیات/ هشدار درباره راه افتادن حمام خون در رفح/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین