Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@12:54:45 GMT

اگر ملتی ضعیف بودیم؛ دشمن احساس خطر نمی‌کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۰۹۱۴

اگر ملتی ضعیف بودیم؛ دشمن احساس خطر نمی‌کرد

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی امروز 30 دی‌ماه در چهارمین جلسه شورای راهبری و سیاست‌گذاری چهل سالگی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) سخنرانی ویژه‌ای در مسجد مدینه و در حضور مهاجران و انصار داشتند؛ ایشان در این سخنرانی به دفاع از ولایت، اسلام، قرآن و سنت پیامبرگرامی اسلام پرداختند که وجود این عوامل موجب ماندگاری دین در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: یکی از مورخان، دلیل ماندگاری دو خطبه حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را با وجود نبود امکانات جهت ثبت و ضبط، آموزش این خطبه‌ها از سوی شیعیان به کودکان‌شان در هنگام زبان گشودن دانسته که این خطبه‌ها بدون هیچ تحریفی به دست آیندگان رسیده ‌است.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) در آن سخنرانی معروف خودشان به بیان فلسفه برخی واجبات و احکام پرداخته تصریح کرد: در این سخنرانی وجود امامت در جامعه راهی برای نظم، نظام، ساماندهی و سازماندهی ملت شناخته شده است.
آیت‌الله خاتمی، مهم‌ترین دستاورد نظام اسلامی را ولایت‌فقیه دانست و یادآور شد: نقش ولایت‌فقیه جامعه را به ساماندهی رسانده و نتیجه آن ایستادگی در برابر دشمنان بوده‌ است.
وی با اشاره به اینکه کشور ما در4 دهه گذشته آماج توطئه‌های دشمنان بوده، تصریح کرد: امروز رجزخوانی‌های دشمن نشان از قدرت ملت ایران دارد؛ چراکه اگر ملتی ضعیف بودیم دشمن نیاز نبود تا این اندازه نگران باشد و احساس خطر کند.
امام جمعه زنجان یادآور شد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید در مقابل یاوه‌گویی‌های دشمنان نظام فقط یک‌صدا از کشور شنیده شود، اگر چه گاها مشاهده شده که عده‌ای عمدا و یا سهوا با بیان حرف‌هایی خوراک رسانه‌های بیگانه را فراهم می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان افزود: در حال حاضر چالش اقتصادی و جنگ رسانه‌ای دو چالش پیش روی نظام اسلامی است که باید با همدلی و اتحاد در جهت رفع این چالش‌ها مجاهدت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری باشکوه مراسم دهه‌فجر یک ضرورت مهم است که باید در این ایام همدلی، هم‌زبانی و اقتدار نظام اسلامی را به نمایش بگذاریم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان انقلاب اسلامی اقتدار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌السلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر چهارشنبه در جلسه پیرامون دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت فرصت بسیار مغتنمی است که بتوانیم از آن در جهت بصیرت‌افزایی و معرفت‌زایی استفاده کنیم.

وی افزود: اول تا یازدهم ذی‌القعده میلاد حضرت معصومه (ع) و حضرت رضا (ع) است، همچنین در میانه این ایام تکریم امام‌زاده‌گانی چون حضرت شاه‌چراغ است، که باید از آن برای افزایش معارف ولایی خود و جامعه بهره ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هر چقدر از این معارف الهی استفاده کنیم جامعه را مصون کرده و در مسیر هدف‌های آن به پیش بردیم.

نکونام عنوان کرد: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا دیده می‌شود مسئله کم سابقه‌ای است، دانشگاه‌های مهم این کشور که جز مراکز علمی ویژه و خاص است، اتفاقات روزهای اخیر به ذهن مدیران آمریکایی نمی‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: ورود خشن به دانشگاه‌های آمریکا برای آن است که آبروی آنان بیش از این در دنیا نرود هرچند که دیگر در جهان رسوا شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هر چقدر تلاش کنند فطرت‌ها را مخدوش کنند نمی‌توانند، هر چقدر بخواهند ذهن‌ها را مخدوش کنند نمی‌توانند و هر چقدر بخواهند افکار عمومی دنیا را تغییر دهند نمی‌توانند، چون نمی‌توانند مقابل نفوذ معارف الهی را بگیرند.

نکونام بیان کرد: امروزه انقلاب اسلامی صادر شده است، در دل دشمن‌ترین دشمنان نفوذ کرده است اما در درون خود مشکل داریم، برای رفع این مشکل باید تلاش کنیم و جای کار وجود دارد.

وی تاکید کرد: در کشور به مراتب بیشتر نیاز است تا معارف ناب اسلامی و الهی تبیین شود، حضرت معصومه (ع) مقام والایی در نزد خداوند دارد و این معارف را در سایه حجاب، تقوا، ایمان، بصیرت و داشته‌هایی که او را به خدا نزدیک کرده، کسب نموده است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: غنای معارف اسلامی و ایرانی کم نیست تنها باید برای تبیین و ترویج آنان تلاش کنیم و برنامه‌ریزی شود، همه برنامه‌های فرهنگی باید به سمت محتوی و معرفی پیش برود.

کد خبر 6094191

دیگر خبرها

  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم نظام بود
  • «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • استثنایی‌ترین تصمیم نظام با حمله به اسرائیل به روایت فرمانده کل سپاه /این عملیات قابل تکرار است /رسما اعلام کردیم که می زنیم و همه می دانستند
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم یک نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند