Web Analytics Made Easy - Statcounter

اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله‌ای بهزیستی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌ رود که وظیفه آن مداخله در بحران ‌هایی از جمله همسر آزاری، خشونت، خودکشی، کودک آزاری است.
افسانه میرزاییان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون 16 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های این استان به آسیب دیدگان اجتماعی و یا افراد در معرض خشونت خدمات رایگان ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این مراکز به صورت شبانه ‌روزی با تیم تخصصی روانپزشک، پزشک، مشاور حقوقی، مشاور تربیتی، مددکار اجتماعی و روانشناس به آسیب دیدگان خدمات لازم داده می شود.
وی ادامه داد : اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌ ها برای جامعه هدف شامل زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب ‌دیده، دختران فراری، زوجینی که دچار اختلاف یا متقاضی طلاق، افرادی که دچار موارد کودک‌ آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و تشکیل شده است.
کارشناس مسوول دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اصفهان با اشاره به اینکه زنان یا دختران در معرض آسیب یا خطر می‌ توانند در هر ساعتی از شبانه ‌روز به این مرکز مراجعه کنند، گفت: پذیرش در این مراکز به دو صورت خود معرف یا با دستور مقام قضایی است که روش اولیه صورت مراجعه شخصی و روش دوم به صورت اجباری است.
میرزاییان با بیان اینکه مراجعه کنندگان به اورژانس اجتماعی در مدت کوتاه در این مرکز نگهداری می شوند، تصریح کرد: مرکز مداخله در درمان بهزیستی صرفا یک مرکز موقتی است و باید در طول 21 روز تکلیف مراجعان روشن شود.
وی درباره شیوه ایجاد شرایط پایدار برای آسیب دیدگان در این مراکز گفت: مراکز بهزیستی گاهی اوقات شرایط برگشت و پذیرش فرد در خانواده را مهیا می‌ کنند و در برخی موارد هم فرد در معرض آسیب بوده یا شرایط خانواده برای فرد نامناسب است که این دسته افراد در خانه‌ های سلامت یا خانه‌های کودک و نوجوان پذیرش می‌ شوند.
میرزاییان خطر تلفن 123 را برای اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شد و بعد از آن هم خدمات سیار این اورژانس با حضور خودروهایی که نشان 123 بر روی آنها درج شده در سطح شهر تردد می کند.
6994/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آسیب های اجتماعی خشونت درمان شبانه روزی کودک و نوجوان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، غلامعلی دهشیری در نشست شورای سیاست گذاری جشنواره شعر طنز عدلیه بیان داشت: دادخند، ورود دستگاه قضا است در برگزاری جشنواره طنزی که مسیری را برای اتفاقات فرهنگی در عرصه‌ی ملی به روز قوه قضاییه باز کرده است.

این مقام قضایی، طنز را یکی از زیباترین و موثرترین قالب‌های انتقال پیام دانست و اظهار داشت: شکوفایی استعداد‌های ادبی در حوزه شعر و ادب، تولید محتوا و تولید آثاری ماندگار با موضوع عدلیه علاوه بر انتقال پیام در اطلاع رسانی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تبیین سختی‌ها و دغدغه مندی‌های دستگاه قضا و همچنین بیان آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری از آن، با استفاده از بهره گیری از ظرفیت شعر طنز یکی از اصلی‌ترین هدف‌های این جشنواره است.

دهشیری افزود: این جشنواره و سایر برنامه‌های اجتماعی دستگاه قضایی، در اجرای سند تحول قوه قضاییه و اجتماعی کردن این قوه و افزایش سرمایه اجتماعی دستگاه قضا صورت می‌گیرد.

گفتنی است اولین دوره جشنواره شعر طنز عدلیه (دادخند) از ابتکارات دادگستری استان یزد در سال ۱۴۰۱ بود که با ارسال ۱۲۴ اثر از ۲۲ استان کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است