Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پدافند دفاعی نیروی هوایی سوریه روز شنبه از نسل جدیدی از سامانه‌های دفاع هوایی برای مقابله با حمله موشکی رژیم صهیونیستی استفاده کرد.

پایگاه خبری مراسلون نیوز سوریه گزارش داد که نیروی هوایی سوریه با استفاده از سامانه «Buk-M2» برای سرنگون کردن موشک‌هایی استفاده کرد که صبح یکشنبه به سوی جنوب سوریه شلیک شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو موشک شلیک شده از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با استفاده از این سامانه سرنگون شده و با دیگر موشک‌ها نیز با استفاده از سامانه‌ قدیمی مقابله شده است.

 

 

سامانه «Buk-M2» در مقایسه با سیستم قدیمی‌تر «Buk-M» دقیقتر بوده و دارای بُرد بیشتری است.

روسیه اعلام کرد که صبح یکشنبه چهار جنگنده رژیم صهیونیستی از سوی دریای مدیترانه 7 موشک به سوی سوریه شلیک کردند که توسط پدافند دفاعی هوایی سوریه سرنگون شدند. این حمله موشکی رژیم صهیونیستی هیچگونه ویرانی یا خسارت به همراه نداشته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: سامانه دفاع هوایی سوریه رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق دفاع مشروع و جنگ اراده‌ها بود

ایسنا/تهران امام جمعه موقت ورامین گفت: سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق که دفاعی مشروع و جنگ اراده‌ها بود، توانست اراده ملت و نظام اسلامی را نشان دهد و هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را بشکند.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز هفتم اردیبهشت ماه ورامین سیستم سپر موشکی رژیم صهیونیستی از چند لایه گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان تشکیل شده است که این لایه‌ها در عملیات وعده صادق فرو ریخت.

 وی افزود: در این عملیات هیبت پوشالی صهیونیست‌ها فروریخت، این عملیات دفاع مشروع و وعده صادق و جنگ اراده‌ها بود، که اراده ملت و نظام اسلامی هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را شکست.

 محمودی ادامه داد: سیستم دفاعی که نفوذناپذیر قلمداد می‌شد و توسط هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی هم حمایت شد، اما موشک‌های جمهوری اسلامی آن را شکست، این موشک‌ها نه فقط رژیم صهیونیستی، بلکه سیستم دفاعی آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و سایر قدرت‌ها را نیز شکست و به بهترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی که از آنجا کنسولگری مورد هدف قرار گرفته بود، اصابت کرد و ابهت پوشالی و خانه سست‌تر از عنکبوت این رژیم را فرو ریخت و سیلی محکمی به گوش صهیونیست‌ها نواخت.

وی گفت: این حمله ترکیبی بود، یعنی یک حمله چند بعدی با استفاده از ابزارهای جنگ سایبری، موشک‌های بالستیک و کروز به همراه استفاده از پهپادهای هدایت شونده، هک، قطع برق، شناورهای دریایی برای عملیات‌های بازدارنده، و… این عملیات توازن قدرت نظامی و سیاسی در منطقه غرب آسیا را تغییر داد.

 خطیب جمعه ورامین گفت: این حمله بزرگ‌ترین حمله پهپادی و موشک‌های بالستیک به حساب می‌آید، این حمله غافلگیرانه نبود، بلکه رژیم صهیونیستی با اطلاع در بالاترین شرایط نظامی، پروازی، اطلاعاتی، ماهواره‌ای و سایبری قرار داشت، لذا ایران مقتدر با علم و آگاهی کامل و چشمان باز این اقدام را انجام داده است.

وی گفت: تعداد قابل توجهی از موشک‌ها به اهداف از قبل تعیین شده اصابت کرد و خسارات زیادی به بار آورد، پهپادهای ما طی هفت ساعت موشک‌های کروز ظرف سه ساعت و بالستیک ظرف ۱۵ دقیقه به دشمن رسیدند، اول پهپاد ارسال شد، تا سیستم‌های پدافندی دشمن را بشکند.

 امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه امروز فریاد دفاع از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا مانند تگزاس، هاروارد، میشیگان و کلمبیا به گوش می‌رسد، گفت: مجری یک شبکه غربی اخیر گفته است، شعارهای آیت‌الله از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد.

 وی گفت: باید زوایای مختلف این افتخار تبیین شود و به عزت، عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی بیش از پیش واقف شویم، ضمن اینکه مانند همیشه تاکید می‌کنم، رژیم صهیونیستی باید بداند، شکست او در برابر فلسطین قهرمان قطعی است و در آینده‌ای نه چندان دور دنیا پیروزی ملت فلسطین را خواهد دید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق دفاع مشروع و جنگ اراده‌ها بود
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • لیبرمن به مقامات صهیونیست: به خانه‌تان بازگردید
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری