Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرادی یکشنبه‌شب در نشست رئیس خانه معادن کشور در دیدار با استاندار بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر ۲۲۰ معدن ثبت شده است که ۱۲۰ معدن فعال و ۱۰۰ معدن غیرفعال است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر زمینه فعالیت معادن و تولید مواد معدنی خاطرنشان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس از مهمترین مشتریان تولیدات معدنی استان بوشهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس خانه معدن استان بوشهر از صادرات سه میلیون تن مواد معدنی از استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس طی ۱۰ ماه نخست امسال خبر داد و افزود: کویت و قطر از مهمترین واردکنندگان مواد معدنی از استان بوشهر هستند.

وی از مهمترین اقلام تولیدات معادن استان بوشهر به شن، ماسه، گچ و سنگ آهک اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر بازاهای هدف صادراتی مواد معدنی استان بوشهر می‌توان به کشورهای هند و چین اشاره کرد.

لزوم ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی

مرادی تاکید کرد: در صورتی که پایانه صادراتی مواد معدنی در استان بوشهر ایجاد شود، شاهد پهلوگیری کشتی‌های بزرگ خواهیم بود و این مهم زمینه افزایش چندبرابری صادرات مواد معدنی استان را فراهم می‌سازد.

وی از برنامه ریزی برای صادرات مواد معدنی استان بوشهر به کشورهای ویتنام و بنگلادش در سال آینده خبر داد و بیان کرد: نبود پایانه صادراتی مواد معدنی باعث شده تا ۸۰ درصد محصولات معادن استان بوشهر صادر نشود.

مرادی در ادامه اظهار داشت: نخستین همایش و گردهمایی فعالان مواد معدنی استان بوشهر با بررسی چالش‌های پیش‌روی معدن‌کاران و راهکارهای لازم برای افزایش تولید، استخراج و صادرات مواد معدنی برگزار می‌شود.

رئیس خانه معدن استان بوشهر افزود: این گردهمایی روز دوشنبه با حضور رئیس خانه معدن ایران و رئیس نظام مهندسی معدن در بوشهر برگزار خواهد شد.

کد خبر 4518940

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد مرادی بوشهر معادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شد

بختیار خلیقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: میزان وصول حقوق دولتی معادن در استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۱۳ هزار و ۲۰ میلیارد ریال)، ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی وصول حقوق دولتی معادن را بیانگر نظارت دقیق و صحیح توسط این اداره کل خواند و بیان کرد: بر مبنای تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن، ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده باید به استان بازگردانده شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: سهم ۱۵ درصدی استان از میزان وصول حقوق دولتی ،۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون پنج درصد آن معادل ۱۰۰ میلیارد ریال به استان بازگردانده شده است.

خلیقی یادآور شد: از محل وصول حقوق دولتی بازگردانده شده سال ۱۴۰۱، امسال سه جاده دسترسی منتهی به معادن استان آسفالت و بهسازی شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۳۵۶ واحد معدنی دارای پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد که واحدهای فعال از ۱۸ گونه ماده معدنی بهره برداری و مواد معدنی مانند طلا، نقره، آهن و دولومیت را استخراج می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال جاری هم ۱۴ فقره گواهی کشف و ۳۰ فقره پروانه اکتشاف در بخش معدن استان صادر شده که این میزان به ترتیب نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۴۰ درصد و ۱۵ درصد رشد داشته است.

خلیقی بیان کرد: ۱۳ پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان هم طی سال جاری صادر شده که میزان اشتغال آنها ۳۰۱ نفر بوده است و از نظر میزان اشتغالزایی نسبت به سال گذشته ۷۲ درصد رشد داشته است.

کد خبر 6056972

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر
  • تولیدات سیستان و بلوچستان باید به سمت صادرات پیش برود
  • صادرات ۱۷۱ میلیون دلاری تولیدات خراسان جنوبی
  • مزایده ١٠٨ محدوده اکتشافی معدنی در جنوب استان کرمان
  • افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شد
  • هشدار داستانی به مسئولان دولتی برای واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران
  • رشد ۱۸ درصدی ارزش کالاهای صادراتی استان یزد
  • صادرات بیش از ۹ میلیارد دلار کالا از استان بوشهر
  • امسال هم استان کرمان از حقوق دولتی معادن منفعت چندانی نبرد
  • عوارض صادراتی سیب لغو شد