Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@15:04:23 GMT

افزایش ۲۳ درصدی فروش کاست در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۲۷۷۷

افزایش ۲۳ درصدی فروش کاست در آمریکا

خبرگزاری فارس: به نقل از واشنگتن تایمز، بنابر گزارش بیلبورد فروش آلبوم‌های نوار کاست در سال ۲۰۱۸ در آمریکا ۲۳ درصد افزایش یافته است.

طبق آمار مرکز موسیقی «نیلسون» فروش خانگی آلبوم‌های کاست در مجموع ۲۱۹ هزار نوار در سال ۲۰۱۸ بوده که تقریباً یک چهارم از ۱۷۸ هزار نوار کاست فروخته شده طی سال قبل از آن افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاست که در دهه‌های گذشته فورمت غالب بود، یک درصد از ۱۴۱ میلیون آلبوم ضبط شده سال گذشته در تمام واسطه‌های مارکت موسیقی را شامل می‌شود و از دور رقابت با پرمتقاضی‌ترین انواع فورمت‌های «دانلود اینترنتی»، «دانلود دیجیتالی» و «سی‌دی» فیزیکی به دور است.

درسال ۱۹۹۴ نوار کاست ۴۰ درصد از تمام آلبوم‌های موسیقی فروخته شده را که حدود ۲۴۶ میلیون از ۶۱۵ میلیون ضبط آن سال را شامل می‌شد، به خود اختصاص داده بود. در آن زمان کاست با ظهور فناوری لوح‌فشرده و اینترنت در حال منسوخ شدن بود. اما طی سال‌های اخیر استقبال و فروش نوار کاست روبه افزایش گذاشته است با این حال در سال ۲۰۱۴ به سختی ۵۰ هزار نوار کاست به فروش رسیده است.

بیشترین آمار فروش آلبوم‌های با فورمت نوار کاست در سال ۲۰۱۸ در آمریکا مربوط به موسیقی فیلم «محافظان کهکشان» بوده است. که در مرحله اول ۲۴۰۰ و در مرحله دوم ۱۹ هزار نسخه بوده است.

جایگاه بعدی آلبوم پرفروش نوار کاست سال ۲۰۱۸ به آلبوم «گودال» از گروه بیست و یک خلبان»(توئِنی وان پایلوت) با فروش ۷۰۰۰ نسخه تعلق دارد.

آلبوم‌هایی از «الویس پریسلی»، «متالیکا»، «گانز اند روزز» و «وو تنگ کلَن» از دیگر آلبوم‌های پرفروش با فورمت نوار کاست در سال ۲۰۱۸ بوده‌اند که هرکدام حدود ۳۰۰۰ نسخه به صورت نوار کاست فروخته‌اند.

بنابر گزارش بیلبورد، فروش آلبوم موسیقی به صورت کاست بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ ۳۵ درصد افزایش داشته است.

جالب اینکه رواج صفحه‌های قدیمی گرامافون (Vinyl) نیز از سال ۲۰۱۷ حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: آمریکا سال 2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۲۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

 سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل آمار تصادفات استان آذربایجان شرقی گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در استان نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شد که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه نخست و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار داشت.

وی ادامه داد: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشت.

سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه رده سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه امسال ۱۹ نفر در رده سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود و انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی کنند.

وی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فرودین را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و بی توجهی به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفت.

سرهنگ قنبرزاده کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست به طوری که که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمندسازی معابر اظهار کرد: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است به طوری که در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته بنابراین ضروری است مسئولان برنامه ریزی جدی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافت برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین در فروردین ماه امسال ۶۵۸ مورد توقیف گواهینامه و خودرو اتفاق افتاد که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز ۱۲۵ مورد نمره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روانگردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • افزایش ۱۱.۶ درصدی اهدای خون در قم
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد از مرز تمرچین